Jak zmieniać ogólnodostępne toalety na lepsze? Targi Dobrych Praktyk CSR

Jak zmieniać ogólnodostępne toalety na lepsze? Targi Dobrych Praktyk CSR

20 października 2010 zakończyły się Targi Dobrych Praktyk CSR! 28 firm i organizacji zaprezentowało swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w ramach Targów Dobrych Praktyk CSR, które odbyły się w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.

W ramach Targów zorganizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu odbyły się seminaria tematyczne, wykład eksperta z Wielkiej Brytanii oraz szereg wydarzeń towarzyszących.

„Targi są otwartą formułą prezentowania odpowiedzialnych działań firm, oferują możliwość spotkania z szerokim gronem interesariuszy i pozwalają na bezpośrednią rozmowę. Cieszymy się, że coraz więcej firm może pochwalić się odpowiedzialnymi działaniami w różnych obszarach i mamy nadzieję, że wkrótce społecznie odpowiedzialne prowadzenie firmy stanie się normą”, powiedziała Mirella Panek-Owsiańska, Prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W tym roku podczas targów firma CWS-boco Polska zaprezentowała swoją kampanię edukacyjną Toaleta2012.pl, którą realizuje już trzeci rok. Stoisko z plakatami i biały strój przedstawiciela PATROLU CZYSTOŚCI wywoływało zaskoczenie oraz wiele pytań wśród gości targów. Zebraliśmy dużo pochwał i gratulacji z powodu pojęcia się tego tematu oraz pomysłu na rozwiązanie ważnego problemu społecznego.

„Kampania edukacyjna Toaleta2012.pl jest ważnym elementem naszej strategii zaangażowania społecznego oraz zrównoważonego rozwoju firmy.” - mówi Andrzej Smółko, prezes firmy CWS-boco. - „Problem niskiego standardu czystości i wyposażenia ogólnodostępnych toalet dotyka bezpośrednio nas wszystkich jako Polaków, jak i naszych gości – turystów zagranicznych. W kontekście licznych nowych inwestycji i rozwoju infrastruktury w ramach przygotowań  Polski do mistrzostw EURO 2012 nie możemy zapomnieć o naszych toaletach, które na pewno będą miały wpływ na postrzeganie naszego kraju w oczach kibiców. EURO 2012 to doskonała okazja, aby zmienić nasze toalety na lepsze – co stało się celem tej kampanii, która przynosi już pierwsze sukcesy.”

Z każdym rokiem kampania zyskuje większy rozmach. W 2008 roku na zlecenie firmy CWS-boco zostały zrealizowane dwa typy badań: Mystery Toilet oraz badanie opinii Polaków na temat standardu polskich toalet publicznych. Na podstawie wyników powstał raport otwarcia na temat stanu toalet w Polsce. Została stworzona strona internetowa: www.toaleta2012.pl, na której przeprowadzono konkurs dla internautów na najlepszą toaletę publiczną oraz stworzono pierwszą wirtualną mapę toalet w Polsce.

 

 

W 2009 roku firma CWS-boco zleciła badania opinii wśród zagranicznych turystów na temat toalet, z których korzystają w Polsce. Powstały Patrole Czystości, które  oceniły stan 200 toalet w całej Polsce. Wizytacje zostały zrealizowane w toaletach miejskich, na dworcach kolejowych i autobusowych, lotniskach, stacjach benzynowych, restauracjach i hotelach. Akcja została podsumowana w specjalnym raporcie oraz na konferencji prasowej. W 2010 roku kampania rozszerzyła zasięg. Tym razem Patrole Czystości zrealizowały audyty oraz przeprowadziły rozmowy edukacyjne w ponad 400 lokalizacjach w Polce, zwiększając  dwukrotnie zasięg akcji.

Do listy sprawdzanych miejsc zostały dołączone nowe punkty na mapach miast: galerie i centra handlowe oraz obiekty kultury, takie jak muzea lub teatry. Są już pierwsze pozytywne wyniki kampanii. 80% wszystkich toalet zasłużyło na miano „Czystej Toalety”, co jest lepszym wynikiem niż w ubiegłym roku. W tym roku dwie toalety dostępne publicznie zdobyły maksymalną liczbę punktów, w zeszłym roku tylko jedna. Wiele ponownie odwiedzonych toalet poprawiło swój standard czystości i wyposażenia.

W ramach tegorocznej kampanii przeprowadzono  również badania wśród kibiców piłkarskich na temat ich opinii o toaletach na stadionach sportowych, zarówno na tych starych, jak i na nowych, świeżo wybudowanych lub wyremontowanych. Wyniki różnią się diametralnie. Na nowych stadionach blisko 60% kibiców oceniło standard toalet jako wysoki lub bardzo wysoki, na stadionach starego typu jedynie co dwudziesty kibic uznał standard za wysoki. Oprócz tego o opinię o znaczeniu standardu toalet na stadionach zostali zapytani dziennikarze sportowi, trenerzy, szefowie klubów sportowych oraz członkowie PZPN.

"Turyści, którzy przyjadą do Polski na EURO 2012 oprócz wrażeń sportowych zapamiętają infrastrukturę, z jaką zetkną się w Polsce. Zostanie im w pamięci nie tylko jakość autostrad i lotnisk, ale też stan toalet publicznych" – mówi Andrzej Smółko, prezes firmy CWS-boco. -  "Toaleta może być wizytówką miejsca, w jakim się znajduje oraz jego gospodarza. To, z czym spotkają się turyści po przyjeździe do Polski, w tym również standard toalet, z których będą korzystać, wpłynie na to, czy odwiedzą Polskę ponownie oraz co będą o nas mówić po powrocie do domu."

 

 

Źródło: Fleishman-Hillard / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 17201 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 212

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >