Jakie grzejniki kupują inwestorzy indywidualni?

Jakie grzejniki kupują inwestorzy indywidualni?

„Przeciętny Kowalski” decyduje się zamontować grzejniki konwektorowe bądź płytowe. Ponadto, blisko co trzeci inwestor zakłada produkty rurowe w łazience – wynika z przeprowadzonego przez ASM badania „BUD INVESTOR TRACK 2006” moduł „GRZEJNIKI”. Czytaj dalej


Co wpływa na te decyzję? Dlaczego inwestorzy decydują się na zakup takich a nie innych grzejników?

Dla największej grupy badanych estetyka wykonania to najistotniejszy czynnik wpływający na zakup danego rodzaju produktu. Wygląd grzejników wskazywany jest przez ponad 38% inwestorów. Jakie są tego przyczyny? Każdy z nas dąży aby we własnych wnętrzach czuć się dobrze, pracować, wypoczywać i spędzać czas z najbliższymi w komfortowych pomieszczeniach. Współczesna technologia pozwala nam tak dobrać produkty, by nie tylko spełniały swoje podstawowe funkcje ogrzewania mieszkania, ale także aby stały się użytecznym elementem wyposażenia, dekorem: wieszakiem, lustrem itp.

Poza estetyką wykonania, dla niewiele mniejszego odsetka respondentów istotne jest również „przekonanie o najwłaściwszej decyzji”. Wpływ na nasze decyzje w znacznym stopniu mogą mieć informacji płynące z otoczenia inwestora, a zarazem wszelakie reklamy i publikacje prezentowane w ulotkach producentów czy prasie branżowej oraz opinie innych osób: projektanta, wykonawcy, znajomych/rodziny użytkujących taki rodzaj grzejników. Co więcej, nasze wewnętrzne przekonanie to również wypadkowa cech społecznych, demograficznych i psychograficznych. W badanej grupie inwestorów montujących grzejniki najczęściej pojawiały się osoby w wieku od 31 do 40 lat, legitymizujące się wyższym bądź średnim poziomem wykształceniem oraz będące realistami czyli osobami o umiarkowanych poglądach, które w niewielkim stopniu przy wyborze marki czy produktu kierując się modą czy popularnością.

Trzecim, najczęściej wskazywanym czynnikiem wyboru danego rodzaju grzejnika jest koszt adekwatny do korzyści. Można więc powiedzieć, że cena produktu w znaczący sposób wpływa na wybór rodzaju grzejnika, jednakże przy zastrzeżeniu, że sam produkt spełnia wymagania inwestora dotyczące jakości i pełnionych funkcji. Wart podkreślenia wydaje się fakt, że dochody brutto osiągane przez przeciętne gospodarstwo domowe inwestora kształtują się na poziomie  od 2 001 do 5 000 zł.

Te i inne informacje o grzejnikach można odnaleźć w raporcie BUD INVESTOR TRACK. Poza modułem „GRZEJNIKI” raport BUD INVESTOR TRACK obejmuje 19 innych segmentów takich jak:
 
• Materiały do wznoszenia ścian
• Gotowe zaprawy murarskie
• Pokrycia dachowe
• Systemy rynnowe
• Okna
• Okna dachowe
• Drzwi zewnętrzne i wewnętrzne
• Ocieplenia ścian
• Wykończenia elewacji
• Płytki ceramiczne
• Kleje do płytek ceramicznych
• Fugi
• Kotły grzewcze
• Urządzenia sanitarne
• Wykończenie podłóg
• Posadzki
• Wyrównywanie ścian wewnętrznych (tynki podkładowe, płyty g-k, masy i gładzie szpachlowe)
• Wykończenia ścian wewnętrznych (farby, tapety, panele itp.)
• Cement

 

Czytaj również: Chwyty marketingowe deweloperów

 

Źródło: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Jak mieć lśniące włosy ? Liczba postów: 102 Grupa: Trudne tema... Wybierając perukę, ważne jest, aby czuć się z nią swobodnie. Dzięki https://perukisklep.pl/peruki-radom/ można znaleźć modele, które są nie tylko estetycznie do...
  • Rzetelna firma budowlana Liczba postów: 16 Grupa: Trudne tema... Jaką firmę budowlaną z Krakowa możecie mi polecić? https://enedu.pl/kursy-stacjo narne/kompleksowa-terapia-wisceralna/
  • Materac do sypialni - nowe łóżko Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... Unikalne właściwości pianek powodują, że podłoże bardzo dobrze dopasowuje się do każdej części ciała. Na takim materacu Twoje ciało nie będzie się zapadać, a Ty...
  • Kontener magazynowy- warto? Liczba postów: 44 Grupa: Trudne tema... Przedsiębiorstwo Gutlift https://gutlift.pl/o-firmie jest ekspertem w dziedzinie dostarczania i wynajmu urządzeń budowlanych, w tym podnośników roboczych oraz p...
  • Marketing szeptany - warto? Liczba postów: 43 Grupa: Trudne tema... Marketing szeptany to według mnie wyjątkowo skuteczna forma reklamy, przynosząca świetne efekty. Moja współpraca z agencją marketingu internetowego https://www....

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19233 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 627

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >