Kupujący będą wymuszać duże obniżki

Kupujący będą wymuszać duże obniżki

Inwestorzy prowadzą liczne rozmowy na temat zakupu komercyjnych budynków. Jednak negocjacje na razie kończą się fiaskiem. Na oczekiwane obniżki nie zgadzają się, póki co, sprzedający. Coraz częściej będą się zdarzać wymuszone transakcje sprzedaży nieruchomości po znacznie obniżonej cenie Czytaj dalej

Od początku tego roku zawarto zaledwie cztery transakcje na łączną sumę ok. 100 mln euro. Trzy kontrakty podpisano w Warszawie, gdzie fundusz Deka Immobilien kupił Grzybowską Office Park, Arka BZ WBK – siedzibę Pirelli Pekao Real Estate przy ul. Okopowej, a spółka First Property prawie 29 proc. udziałów w Blue Tower Plaza przy pl. Bankowym. Ponadto AIB Polonia przejął rozbudowę Fashion House Sosnowiec.

– W tym roku nie zainicjowano jednak żadnej poważnej transakcji, tylko zamknięto umowy podpisane w 2008 r. – zaznacza Agata Sekuła z Jones Lang LaSalle. – Dla porównania, od stycznia do maja 2008 r. dokonano zakupów o wartości 766 mln euro – dodaje.

Małe kontrakty

Nie ma więc szans na dorównanie wynikom z poprzedniego roku, kiedy to zainwestowano w nieruchomości komercyjne prawie 2 mld euro (50 transakcji). Optymistyczny wariant zakłada, że tegoroczna wartość transakcji wyniesie ok. 500 mln euro, co i tak oznaczałoby spadek o ponad 70 proc. w porównaniu do 2008 r.

– Sytuacja taka będzie jednak możliwa, jeśli na rynek wróci część graczy skuszonych z jednej strony stosunkowo dobrymi wynikami polskiej gospodarki, a z drugiej trudną sytuacją części właścicieli nieruchomości, którzy zmuszeni będą wyprzedawać aktywa po niskich cenach z powodu ryzyka utraty płynności – zaznacza Przemysław Pączek z ProDevelopment.

Wojciech Pisz z Cushman & Wakefield prognozuje, że w tym roku na rynku dominować będą transakcje mniejsze i średnie, do wartości ok. 50 – 60 mln euro. O zawarciu umowy decydować będzie przede wszystkim niska cena budynku. Duże znaczenie dla inwestorów ma także niski wskaźnik pustostanów, atrakcyjni najemcy oraz długoterminowe umowy najmu.

– Najbardziej pożądanymi inwestycjami są mniejsze biurowce zlokalizowane w centrum Warszawy. W przypadku obiektów handlowych większym powodzeniem cieszą się parki handlowe, które mogą być w mniejszym stopniu narażone na spowolnienie gospodarcze niż galerie handlowe – tłumaczy Wojciech Pisz.

czytaj więcej...
Źródło: Rzeczpospolita

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Gadżety firmowe Liczba postów: 105 Grupa: Trudne tema... Na stronie https://medium.com/@mbialy.m/citylight-c harakterystyka-no%C5%9Bnika-reklam-08f44 59025af znajdziecie obszerny artykuł na temat reklamy zewnętrznej ora...
  • panorama jako reklama firmy? Liczba postów: 337 Grupa: Trudne tema... Polecam Wam wszystkim sprawdzić stronę, na której znajdziecie bardzo interesujący artykuł na temat reklamy zewnętrznej - citylighty oraz jej skuteczności. Spraw...
  • Biznes forum Liczba postów: 110 Grupa: Trudne tema... Na stronie https://qiroi.ovh/jak-reklama-zewnetrzna -wplywa-na-decyzje-zakupowe-konsumentow/ znajdziecie bardzo interesujący artykuł na temat reklamy zewnętrznej...
  • Mieszkanie od dewelopera Liczba postów: 3 Grupa: Trudne tema... Jak szukasz mieszkania to chyba najważniejsze jest zeby zrobić porądny research a nie tylko patrzeć na te najbardziej reklamowane. Przeglądając różne strony, t...
  • Uniwersalna i oryginalna dieta Liczba postów: 505 Grupa: Trudne tema... Just like choosing healthier options like hazelnut spread can improve your diet, Wagamama’s menu also offers a variety of balanced and nutritious dishes. Their....

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 20002 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 322

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >