
Potencjał hotelowy i turystyczny polskich gór
Jak wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield pt. „Rynek Hotelowy Polskich Gór”, region polskich gór ma bardzo duży potencjał turystyczny.
Czytaj dalej
Jednak, jak pokazuje badanie, jego odpowiednie wykorzystanie uzależnione jest nie tylko od rozbudowy i podniesienia standardu istniejącej bazy hotelowej, ale przede wszystkim od dynamicznego rozwoju infrastruktury transportowej i narciarskiej.
Zgodnie z danymi firmy Cushman & Wakefield na obszarze polskich gór funkcjonuje obecnie 200 hoteli, co stanowi 11,5% ogólnej liczby hoteli w Polsce. Dominują hotele trzygwiazdkowe – 102 obiekty (52,7% miejsc noclegowych) i dwugwiazdkowe – 62 obiekty (22,5% miejsc noclegowych). Udział hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych jest niewielki – w górach jest 19 obiektów tej klasy i wszystkie zlokalizowane są w najbardziej popularnych kurortach górskich, takich jak Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba, Wisła, Ustroń, czy Krynica Zdrój.
Najlepiej rozwinięty rynek hotelarski jest w Karkonoszach, Beskidzie Śląskim i Żywieckim oraz w Tatrach. Rynek ten cechuje wysoka podaż hoteli, obecność na rynku hoteli najwyższej klasy (obiektów cztero- i pięciogwiazdkowych), stosunkowo wysokie obłożenie pokoi hotelowych oraz szeroka gama oferowanych usług dodatkowych typu SPA & Wellness. Najsłabiej rozwinięty jest rynek hotelowy w Bieszczadach oraz w Beskidzie Niskim.
Dorota Malinowska, konsultant ds. nieruchomości hotelowych w Cushman & Wakefield, powiedziała: „Przebudowa istniejących oraz budowa nowych stacji narciarskich wyposażonych w system sztucznego naśnieżania wydłuży sezon zimowy, natomiast poprawa jakości dróg i budowa lotnisk znacznie skróci i usprawni dojazd do miejsca wypoczynku. To z kolei przełoży się na lepsze wykorzystanie miejsc noclegowych w górskich hotelach i zachęci hotelarzy do nowych inwestycji, zwłaszcza w obliczu dużej konkurencji ze strony bazy hotelarskiej Słowacji i Czech”.
Stopień wykorzystania pokoi w hotelach położonych w obszarach górskich w 2008 roku wyniósł około 34%. Największe obłożenie pokoi hotelowych występuje w Tatrach – około 50%, natomiast najmniejsze w Bieszczadach – około 13%. Oferta hotelowa obiektów położonych na obszarze polskich gór jest stosunkowo bogata, szczególnie jeśli porównamy ją z zakresem usług świadczonych w hotelach zlokalizowanych w innych regionach turystycznych kraju. Z roku na rok zwiększa się też podaż hoteli świadczących usługi z zakresu SPA & Wellness, rekreacyjno-sportowych, czy rozrywkowych.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Międzynarodowy Dzień Bez Elektrośmieci: oddaj zuży... Liczba postów: 28 Grupa: Aktualności
- Dlaczego warto wybrać internet światłowodowy? Liczba postów: 13 Grupa: Aktualności Wiadomo że światłowód najlepszy. Inna opcja nie ma takich parametrów. Do tego cenowo najlepiej wypada w kablówkach i to w pakietach z TV, jak to jest w Elposie....
- sprzęt magazynowy Liczba postów: 8 Grupa: Trudne tema... Bordon44 takie rzeczy, dodatki do wózków ale i całe wózki skompletujesz sobie w Lemarpol. Do tego ich serwis wszystko dobierze tak, być mógł od razu pracować.
- kuchenny wystrój Liczba postów: 7 Grupa: Trudne tema... Dobry blat to podstawa. A do tego fajnie z nim spasować dobrą płytę. Co myślicie o czarnym blacie i czarnej minimalistycznej płycie? Nawet może być przecież gaz...
- Porady biznesowe Liczba postów: 353 Grupa: Trudne tema... Coraz więcej firm inwestuje w reklamę zewnętrzną, bo daje ona widoczność, której nie da się zignorować. Jeśli chcesz zrozumieć, jak zaplanować skuteczną kampani...