Strategia odpowiedzialności

Strategia odpowiedzialności

Opublikowano drugi Raport Społecznej Odpowiedzialności. Dokument zawiera szczegółowe informacje dotyczące działalności firmy, w tym zestawienie działań podejmowanych na rzecz otoczenia, w tym także polskiego budownictwa, troski o środowisko i oferowania klientom najlepszych rozwiązań. Czytaj dalej

 

Tegoroczny raport jest częścią strategii Grupy Atlas, implementacji jej planów działania i oceny wyników. Podobnie jak Raport Otwarcia w ubiegłym roku, przygotowano go zgodnie z wytycznymi do raportowania w kwestii zrównoważonego rozwoju GRI (Global Reporting Initiative) na poziomie B+ (jednym z poziomów aplikacji GRI). Dokument, wychodzący również naprzeciw planowanym zmianom legislacyjnym w Unii Europejskiej, został zweryfikowany przez zewnętrzną jednostkę – PWC (PricewaterhouseCoopers), jak i samo GRI. W raporcie zaprezentowano podstawowe informacje o wszystkich podmiotach gospodarczych tworzących Grupę Atlas oraz o działaniach CSR podejmowanych przez firmę na rzecz otoczenia, w tym także polskiego budownictwa, działalności na rzecz zrównoważonego rozwoju, działalności charytatywnej oraz wspierania inicjatyw lokalnych, kultury, sztuki i sportu.


Jako firma społecznie odpowiedzialna, Atlas aktywnie angażuje się w pomoc potrzebującym. Za pośrednictwem Fundacji Dobroczynności Atlas, w 2013 roku wsparł 48 placówek i instytucji oraz 577 rodzin. We współpracy z Forum Darczyńców, Fundacja aktywnie uczestniczyła w projekcie „Podwyższenie jakości realizacji zadań publicznych przez fundacje korporacyjne w Polsce” zaś Atlas propagował społeczną odpowiedzialność podczas spotkań i konferencji (w tym m.in. branżowego wydarzenia PR Forum).
W raporcie dostępne są także informacje o licznych działaniach podejmowanych dla Łodzi, skąd pochodzi firma, i województwa łódzkiego. Znajdują się wśród nich działania na rzecz kultury i sztuki (organizacja wystaw, m.in. w galerii Atlas Sztuki, wsparcie dla festiwali, koncertów czy artystów w procesie wydania płyty), ekologii i edukacji (w ramach programu „Łaskie Bociany” czy konkursu „Eko-Klekot) oraz polskich sportowców (w tym łódzkiego tenisisty, Jerzego Janowicza oraz jego następców w turnieju Atlas Jerzyk Cup). 

 

Czytaj również: Zwyczaje konsumentów


- Pozycja lidera to zaszczyt, ale i zobowiązanie – mówi Jacek Michalak, wiceprezes Grupy Atlas ds. rozwoju -   Tworząc silną, stabilną i stale rozwijającą się organizację, realizując strategiczne cele i realizując plany, nie możemy zapominać o odpowiedzialności, jaką ponosimy wobec lokalnych społeczności i środowiska. Jakość wyrobów, racjonalne korzystanie z dostępnych zasobów, bezpieczeństwo i higiena pracy, troska o wszystkich interesariuszy, od pracowników firmy po kontrahentów i użytkowników produktów, to elementy, których nigdy nie możemy stracić z pola widzenia. 

 

 

Czytaj również: Jak przedstawiają się ceny mieszkań na świecie?

 


Szereg działań podejmowanych przez Atlas w 2013 roku dotyczył bezpośrednio branży budowlanej. W 2013 roku Atlas rozpoczął proces zmierzający do uzyskania deklaracji środowiskowej III typu zgodnie z EN 15804 dla oferowanych przez spółkę złożonych systemów izolacji cieplnej. Istotnym elementem w 2013 roku było również silne zaangażowanie Atlasa w propagowanie ekologicznych i energooszczędnych rozwiązań, co łódzka firma czyniła działając w Stowarzyszeniu na Rzecz Systemów Ociepleń. W raporcie znajdziemy informacje o działaniach firmy na rzecz podwyższania poziomu wykonawstwa, m.in. przez edukację branżową, programy certyfikacji i autoryzacji wykonawców, zakończone egzaminami. W minionym roku Atlas zorganizował prawie 600 szkoleń, w ramach których niezbędną wiedzę i umiejętności zdobyło ponad 13.500 fachowców. 


- Rola odpowiedzialnego społecznie producenta chemii budowlanej to umiejętność holistycznego spojrzenia: na przeszłość, teraźniejszość i przyszłość – dodaje Jacek Michalak. – To umiejętność wyciągania wniosków, czerpania z najlepszych doświadczeń. To odpowiadanie na bieżące potrzeby klientów – oferowanie im nie produktów, ale pakietów rozwiązań, czyli materiału wraz z profesjonalną obsługą techniczną i wykonawczą. I wreszcie – umiejętność spojrzenia w przyszłość, czyli takiego działania, aby z naszych zdobyczy, osiągnięć i tego, co stworzymy, mogły korzystać kolejne pokolenia. Na tym polega odpowiedzialny biznes..

 

2014-06-24
Źródło: telemaagency / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Sprawdzony sklep z częściami Liczba postów: 284 Grupa: Trudne tema... Faktycznie warto kupować części, które są praktyczne, wytrzymałe, odporne na działanie warunków i intensywne użytkowanie. Jak chodzi o osprzęt dźwignicowy, traw...
  • Szukam ubezpieczenia Liczba postów: 63 Grupa: Trudne tema... Ja szukałem jakiegoś dobrego ubezpieczyciela na wyjazd zagraniczny
  • Zakup kartonów Liczba postów: 67 Grupa: Trudne tema... Jeśli zajmujecie się sprzedażą towarów i wysyłacie je do klientów to może warto zerknąć na ofertę firmy Perfect Meridian, która oferuje profesjonalne pakowanie....
  • Części zamienne, czy oryginalne? Liczba postów: 52 Grupa: Trudne tema... Bardzo ciekawy temat. Ja niedawno poszukiwałem podzespołów do systemu automatycznego smarowania. Ostatecznie zdecydowałem się na ofertę firmy www.ucs.net.pl. Po...
  • Części do samochodu - oryginalne, używane, czy zam... Liczba postów: 384 Grupa: Trudne tema... Uważam, że dobrej jakości zamienniki również są w stanie posłużyć przez długie lata. Ja zamawiam części do samochodów marki Volvo, Mercedes i Renault ze sklepu....

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 16322 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 144

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >