 
Wyniki badania dotyczącego korzystania z pośrednictwa biur nieruchomości.
Metrohouse S.A. zlecił instytutowi badawczemu Millward Brown SMG/KRC przeprowadzenie badań dotyczących korzystania z biur nieruchomości. Wyniki badań wskazują, że podstawową barierą kontaktu z agentem jest wysokość pobieranego przez niego wynagrodzenia za usługę.
Ankietowanym, którzy wcześniej zadeklarowali, że nie zamierzają skorzystać z usług biura pośrednictwa zadano dodatkowe pytanie o przyczynę swojej decyzji. Aż 45% z nich stwierdziło, że brak zainteresowania usługami jest spowodowany zbyt wysoką prowizją wypłacaną przy transakcji pośrednikowi.
  
 Obecnie na rynku standardowe wynagrodzenie pobierane od kupującego wynosi od 2,5% do 2,9% ceny nabywanej nieruchomości + VAT. Zdarzają się jednak bura pośrednictwa, które wprowadzają nowe standardy. Do jednych z nich należy spółka Metrohouse, która w ramach akcji „Kupujący Nie Płaci Prowizji” oferuje nieruchomości, przy których zakupie nabywca nie pokrywa wynagrodzenia pośrednika. Jest ono pokrywane z wynagrodzenia pobieranego od sprzedającego. 
 
 - Nasza akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem poszukujących do zakupu nieruchomości, co świadczy, że aspekt finansowy współpracy z pośrednikiem jest bardzo istotny, twierdzi Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse. – Zwolnienie kupującego z płacenia prowizji  wzbudziło też wiele dyskusji w kręgu pośredników, ale znalazło naśladowców, co pokazuje, że rynek pośrednictwa może już wkrótce zmienić się, z korzyścią dla klienta, dodaje Kania. 
  
 Druga duża grupa ankietowanych (40%) przyznaje, że samodzielnie potrafi przeprowadzić transakcję na rynku. – Jest to wysoki odsetek, który z jednej strony świadczy o dużej wierze we własne możliwości, a z drugiej podtrzymuje stereotypy o niewielkim stopniu skomplikowania transakcji, mówi Marcin Jańczuk z Metrohouse. Rzeczywistość jest jednak odmienna – minęły już czasy, gdy do sprzedaży potrzebne było zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej. Zmienia się prawo, podatki, a nawet formy promowania nieruchomości. Ktoś, kto na bieżąco nie śledzi rynku i nie zna jego mechanizmów może mieć problemy z przejściem przez cały cykl począwszy od eksponowania oferty na rynku, aż do przekazania nieruchomości nowemu właścicielowi. 
 
 8% ankietowanych , którzy nie zamierzają skorzystać z biura nieruchomości nie ma zaufania do biur nieruchomości, a 7% kupuje mieszkanie z rynku pierwotnego bezpośrednio od dewelopera, choć należy dodać, że pośrednicy, którzy sprzedają ofertę dewelopera nie pobierają od klienta dodatkowej prowizji. 
 
 
 
 Z badań wynika, że 32% ankietowanych, którzy biorą pod uwagę skorzystanie z usług pośrednika nie chciałoby zapłacić więcej niż 1% prowizji, natomiast jeszcze liczniejsza grupa (39%) liczy na wynagrodzenie dla pośrednika zawarte w przedziale 1-3%. Zaledwie w sumie 8% zadeklarowało, że mogłoby zapłacić za usługę od 4 do 7%. Jednak 8% ankietowanych nie zamierza płacić w ogóle za usługę pośrednictwa.
 
 Badania przeprowadzone na zlecenie Metrohouse przez Millward Brown SMG/KRC na podstawie ponad 1500 ankiet telefonicznych i wywiadów face-to-face z osobami w wieku 25-65 lat z Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Poznania i Wrocławia.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Potrzebuję prawnika Liczba postów: 13 Grupa: Trudne tema... Poruszając temat obsługi prawnej warto pamiętać, że profesjonalizm w tej dziedzinie to klucz do uniknięcia błędów mogących pochłonąć sporo czasu i pieniędzy. Ob...
- Firmy sprzątające - opinie Liczba postów: 102 Grupa: Trudne tema... A jeśli chodzi o firmy sprzątające nagrobki, to macie jakieś polecenia? Szukam na szybko kogoś sprawdzonego przed 1 listopada, bo niestety samemu ciężko wszystk...
- Marketing szeptany - warto? Liczba postów: 52 Grupa: Trudne tema... Wirtualne biuro z https://e-biuro.eu/ polecił mi znajomy – teraz sam polecam dalej. Szczególnie dla osób, które chcą mieć prestiżowy adres bez dużych kosztów.
- Jak zadbać o wizerunek firmy? Liczba postów: 85 Grupa: Trudne tema... Zastanawiałem się długo, czy przenieść firmę do Warszawy, bo koszty biur mnie przerażały. Ostatecznie zdecydowałem się na wirtualne biuro przez https://e-biuro....
- panorama jako reklama firmy? Liczba postów: 341 Grupa: Trudne tema... Polecam Wam wszystkim sprawdzić stronę, na której znajdziecie bardzo interesujący artykuł na temat reklamy zewnętrznej - citylighty oraz jej skuteczności. Spraw...

 
  
  
                 
                
 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
 
            






