Analizy, badania, raporty – lista artykułów

Polacy coraz cześciej zwracają uwagę z jakiego chowu pochodzą kupowane przez nich jajka

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
18-04-2025

Ceny mieszkań spadły a klientów nie przybyło

Wstępne wyniki raportu Barometr Metrohouse i Credipass wskazują, że w I kw. 2025 r. kupowaliśmy tańsze mieszkania niż przed kwartałem. Mimo aktywności zaskakująco dużej liczby klientów nie dochodzi do znacznych wzrostów sprzedaży. Sytuację mogą zmienić spadki stóp procentowych.
18-04-2025

Święta od lat promocją stoją. W tym roku ponad 80% konsumentów zamierza z tego skorzystać

Z najnowszego badania Grupy Blix wynika, że 84% konsumentów planuje przed Wielkanocą szukać sklepowych promocji. W ubiegłym roku taką chęć deklarowało 81,2% badanych. Obecnie dla 7,6% ta kwestia nie ma znaczenia. Z kolei 5,4% klientów jest niezdecydowanych. Zaledwie 3,1% respondentów zamierza zrobić zakupy w cenach regularnych. Przed świętami Polacy raczej nie chcą eksperymentować, dlatego 24,7% zamierza kupić wypróbowane produkty i tylko trochę uzupełnić je nowościami. 21,3% postawi na sprawdzone marki. O wyborze konkretnych artykułów przez konsumentów głównie będzie decydowała cena – 79,5%. Dalej widać w zestawieniu jakość – 65,7%, promocję – 55,3%, własne doświadczenie – 25,1%, dostępność – 14,7%, a także markę – 9,8%.
15-04-2025

65% firm w USA i Europie ogranicza zależność od Chin i coraz mocniej skupia się na reindustrializacji

Strategicznym priorytetem staje się obecnie przebudowa globalnych łańcuchów dostaw i zdolności produkcyjnych - w tym przenoszenie produkcji z powrotem do kraju (reshoring), bliżej lokalizacji docelowej (nearshoring) oraz dywersyfikacja źródeł dostaw - nawet kosztem krótkoterminowej rentowności. Aż 60% kadry zarządzającej dąży do kontynuowania tych działań mimo wyższych kosztów. Co więcej, większość organizacji (65%) zmniejsza swoją zależność od chińskich produktów, planując w ciągu najbliższych trzech lat zwiększyć inwestycje w tzw. „friendshoring” - czyli lokowanie produkcji w krajach sojuszniczych – w celu minimalizacji ryzyka w łańcuchach dostaw.
10-04-2025

Galerie i centra handlowe wciąż są ważnym elementem w handlu. Polacy to potwierdzają

36,4% respondentów uważa, że w obecnej sytuacji gospodarczej, społecznej i rynkowej w Polsce jest za dużo galerii i centrów handlowych. Tak wynika z najnowszego badania opinii społecznej. 46,1% ankietowanych jest z kolei przeciwnego zdania, a 17,5% nie ma wyrobionej opinii na ten temat. Eksperci, komentujący ww. dane, podkreślają zmianę podejścia konsumentów do tego typu obiektów. Zauważają również, że coraz większe znaczenie mają mniejsze, lokalne formaty. Istotna staje się też integracja funkcji zakupowych, rozrywkowych i gastronomicznych.
10-04-2025

Przyspieszenie działań legislacyjnych dla technologii CCS to konieczność. Branży kończy się czas, a 2034 r. jest dosłownie pojutrze

Polska branża cementowa jest gotowa do wdrożenia technologii CCS (wychwytywania, transportu i magazynowania CO2), jednak są to inwestycje wiążące się z ogromnymi kosztami - rzędu kilkunastu miliardów PLN dla całego sektora. Dlatego konieczne są stabilne ramy legislacyjne, które pozwolą na wdrożenie technologii CCS w przemyśle oraz stworzenie sieci przesyłowej wraz z miejscami magazynowania CO2.
09-04-2025

Wydatki na świąteczną żywność niewiele większe niż w ub.r. Polacy najczęściej przeznaczą 200-300 zł na osobę

W tym roku 15,6% Polaków zamierza średnio wydać 200-300 zł na wielkanocną żywność w przeliczeniu na jedną osobę. To najczęściej wskazywana kwota w badaniu UCE RESEARCH i Shopfully. Zatem czteroosobowa rodzina łącznie na samą żywość przeznaczy średnio ok. 800-1200 zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się przedział 150-200 zł – 14,4%. Z kolei 13,7% rodaków nie potrafi się określić w tej kwestii. Natomiast najmniej wskazań mają najniższe możliwe wydatki, będące poniżej 50 zł – 2,3%. Z badania również wynika, że 18,7% ankietowanych nie pamięta, ile pieniędzy wydało w zeszłym roku na ww. cel. Do tego 15,8% respondentów podało 200-300 zł. Najrzadziej padała kwota poniżej 50 zł – 1,8%.
07-04-2025

Blisko co trzeci wniosek o przyznanie renty z tytułu niezdolności do pracy jest odrzucany przez ZUS

Według danych ZUS, w ubiegłym roku liczba wniosków o przyznanie renty z tytułu niezdolności do pracy spadła o niespełna 1% w porównaniu z 2023 rokiem. Ostatnio najwięcej takich przypadków zostało zarejestrowanych w woj. śląskim, mazowieckim i wielkopolskim. W 2024 roku podjęto ponad 46 tys. decyzji przyznających ww. świadczenie i przeszło 27 tys. – odmownych. Te ostatnie stanowiły więc 37,1% ogółu. Część ekspertów przekonuje, że liczba takich orzeczeń jest relatywnie wysoka i wiele osób dochodzi swoich praw na drodze sądowej.
06-04-2025

Kenijska odmiana chrząszcza może pomóc nam w eliminacji plastiku ze środowiska

Naukowcy odkryli, że larwy mącznika młynarka potrafią trawić plastik, co może zrewolucjonizować metody recyklingu i biodegradacji odpadów. W obliczu rosnącego problemu zalegających odpadów plastikowych firma waterdrop® kontynuuje swoją misję eliminacji plastiku jednorazowego, wprowadzając nową butelkę ze szkła borokrzemowego i Microdrink z limitowanej edycji APPLE. Jabłka są ulubionymi owocami Polaków – co trzeci z nas spożywa je niemal codziennie.
04-04-2025

Eksperci prognozują. Tegoroczne zakupy świąteczne mogą być droższe niż rok temu nawet o 10%

Analitycy szacują, że w marcu w sklepach było o ponad 6% drożej niż rok wcześniej. Jednak przed samą Wielkanocą konsumenci mogą jeszcze bardziej odczuć podwyżki cen. Eksperci prognozują, że w tym roku produkty na świąteczny stół mogą zdrożeć nawet dwucyfrowo rdr. Zauważają również, że sklepy wyraźnie redukują wielkość ofert, więc klient zwyczajnie będzie miał mniejszy wybór. Samych promocji też zaczęło szybko ubywać. Co gorsza, obserwatorzy rynku dodają, że wojna cenowa selekcjonuje produkty najlepiej sprzedające się, więc rabaty dadzą niewielką procentowo redukcję ceny. Mocniej przecenione mogą być artykuły nieświąteczne. Do tego znawcy tematu twierdzą, że w tym roku czekanie do świąt na atrakcyjne zniżki może nie bardzo się opłacić.
03-04-2025


Stron: 290 ▾ Skocz do strony
◂  1 2 3 4  ▸  ▸▸

Czytaj też…

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19687 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 302

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >