Czym kierujemy się kupując narzędzia ogrodnicze?
Respondenci wybierając ogrodnicze narzędzia mechaniczne przede wszystkim zwracają uwagę na markę narzędzi. Z kolei dla kupujących narzędzia ręczne marka w zasadzie nie ma żadnego znaczenia – aż 65% z nich nie wie, jakiej marki narzędzia ręczne posiada.
Kupując narzędzia ogrodnicze konsumenci kierują się doradztwem sprzedawcy
Właściciele ogrodów i działek szukają bardzo często fachowej porady w zakresie wyboru narzędzi ogrodowych bezpośrednio w sklepach specjalistycznych. Wybierając mechaniczne narzędzia ogrodnicze kupujący przede wszystkim zwracają uwagę na markę, która ma zagwarantować wysoką jakość i trwałość. Najbardziej znaną marką jest Stihl. Najczęściej kupowanym narzędziem mechanicznym jest kosiarka – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Czytaj również: Czy jesteśmy zadowoleni z zakupionego mieszkania?

Czytaj również: Nie chcemy już mieszkać w dużych miastach?
Konsumenci najczęściej czerpią informacje na temat narzędzi ogrodowych z Internetu. Istotna jest również opinia rodziny i znajomych. Warto jednak zwrócić uwagę na ogromną rolę sprzedawcy w sklepie specjalistycznym, do którego o pomoc zwraca się połowa ankietowanych. Oznacza to, że klienci mają duże zaufanie do obsługi w sklepach specjalistycznych, gdzie poszukują fachowców dysponujących dużą wiedzą na temat oferowanych narzędzi. Tylko 4% respondentów przyznaje, że nie szuka informacji na temat narzędzi, które planuje kupić, tylko wybiera najtańszy produkt.

„Istotnym elementem wyboru marki narzędzi jest doradztwo sprzedawcy. Oczywiście konsumenci poszukują też informacji w Internecie i pytają o radę znajomych. Nasze badanie pokazuje, że w przypadku narzędzi ogrodniczych konsumenci ufają niemal w takim samym stopniu sprzedawcy jak znajomym i rodzinie. Dlatego wiele wiodących marek narzędzi ogrodniczych opiera swoją dystrybucję na własnych sklepach specjalistycznych, gdyż tam mogą udzielić pełnej informacji na temat swoich produktów” – komentuje Przemysław Mielczarek z ARC Rynek i Opinia.
Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem metody CAWI na platformie internetowej należącej do ARC Rynek i Opinia. Próba (N=823) miała charakter ogólnopolski wśród osób posiadających ogrody, działki i ogródki. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 16-23 kwietnia 2015 roku.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Transport za granicę... Liczba postów: 56 Grupa: Trudne tema... Regularna siatka połączeń promowych z portów w Gdyni czy Świnoujściu to prawdziwe okno na świat dla rodzimego biznesu. Na portalu https://www.bielsko.info/wiado...
- Reklama firmy Liczba postów: 551 Grupa: Trudne tema... Szukając budżetowych, a zarazem skutecznych rozwiązań promocyjnych, warto wrócić do sprawdzonych korzeni. Pod adresem https://www.seligift.com/breloki-reklamo we...
- Ciąża i przygotowanie Liczba postów: 136 Grupa: Trudne tema... Znacie jakieś forum dla kobiet o tematyce ciążowej?
- Jaki samochód dla kobiety? Liczba postów: 54 Grupa: Trudne tema... Osobiście mogę Wam wszystkim polecić sprawdzić stronę kobiecykat.pl , na której znajdziecie portal informacyjny stworzony z myślą o kobietach, które chcą mieć p...
- Jak prowadzić biznes w XXI wieku - czym jest elast... Liczba postów: 143 Grupa: Aktualności W nowoczesnym biznesie gadżety reklamowe to nie tylko logo, ale przede wszystkim użyteczność. Klient chętniej przyjmie i później użyje praktyczny powerbank, słu...

