
Czym kierujemy się kupując narzędzia ogrodnicze?
Respondenci wybierając ogrodnicze narzędzia mechaniczne przede wszystkim zwracają uwagę na markę narzędzi. Z kolei dla kupujących narzędzia ręczne marka w zasadzie nie ma żadnego znaczenia – aż 65% z nich nie wie, jakiej marki narzędzia ręczne posiada.
Kupując narzędzia ogrodnicze konsumenci kierują się doradztwem sprzedawcy
Właściciele ogrodów i działek szukają bardzo często fachowej porady w zakresie wyboru narzędzi ogrodowych bezpośrednio w sklepach specjalistycznych. Wybierając mechaniczne narzędzia ogrodnicze kupujący przede wszystkim zwracają uwagę na markę, która ma zagwarantować wysoką jakość i trwałość. Najbardziej znaną marką jest Stihl. Najczęściej kupowanym narzędziem mechanicznym jest kosiarka – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Czytaj również: Czy jesteśmy zadowoleni z zakupionego mieszkania?
Czytaj również: Nie chcemy już mieszkać w dużych miastach?
Konsumenci najczęściej czerpią informacje na temat narzędzi ogrodowych z Internetu. Istotna jest również opinia rodziny i znajomych. Warto jednak zwrócić uwagę na ogromną rolę sprzedawcy w sklepie specjalistycznym, do którego o pomoc zwraca się połowa ankietowanych. Oznacza to, że klienci mają duże zaufanie do obsługi w sklepach specjalistycznych, gdzie poszukują fachowców dysponujących dużą wiedzą na temat oferowanych narzędzi. Tylko 4% respondentów przyznaje, że nie szuka informacji na temat narzędzi, które planuje kupić, tylko wybiera najtańszy produkt.
„Istotnym elementem wyboru marki narzędzi jest doradztwo sprzedawcy. Oczywiście konsumenci poszukują też informacji w Internecie i pytają o radę znajomych. Nasze badanie pokazuje, że w przypadku narzędzi ogrodniczych konsumenci ufają niemal w takim samym stopniu sprzedawcy jak znajomym i rodzinie. Dlatego wiele wiodących marek narzędzi ogrodniczych opiera swoją dystrybucję na własnych sklepach specjalistycznych, gdyż tam mogą udzielić pełnej informacji na temat swoich produktów” – komentuje Przemysław Mielczarek z ARC Rynek i Opinia.
Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem metody CAWI na platformie internetowej należącej do ARC Rynek i Opinia. Próba (N=823) miała charakter ogólnopolski wśród osób posiadających ogrody, działki i ogródki. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 16-23 kwietnia 2015 roku.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Białka Tatrzańska Liczba postów: 77 Grupa: Trudne tema... Czy warto tam pojechać?
- ¿Sistema martingala funciona en Balloon? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Por lo tanto, la cuestioacuten de coacutemo eliminar su cuenta 1win se resolveraacute por siacute sola, ya no podraacute jugar ni apostar y seraacute casi impos...
- Moda Liczba postów: 130 Grupa: Trudne tema... Coraz częściej wybieram rzeczy, które mają „coś więcej” – nie tylko wygląd, ale też historię i wartość. Przeglądając https://kanasapiens.pl/ wpadły mi w oko ich...
- Telewizja internetowa Liczba postów: 175 Grupa: Trudne tema... Wybór takiej opcji, jak najlepsza płatna telewizja internetowa online daje Ci dostęp do ogromnej liczby kanałów i funkcji dodatkowych, jak możliwość oglądania n...
- Dlaczego warto wybrać internet światłowodowy? Liczba postów: 11 Grupa: Aktualności Dobór odpowiedniego internetu może mieć duży wpływ na codzienne funkcjonowanie – od pracy po rozrywkę. Warto więc przyjrzeć się dokładnie różnym opcjom dostępny...