Inauguracja portalu dla e-sprzedawców - cross-border.pl
Wystartował cross-border.pl, czyli pierwszy w Polsce e-przewodnik dla przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć lub zwiększyć skalę sprzedaży zagranicznej w kanałach on-line. Projekt - pilotowany przez Krajową Izbę Gospodarczą i Amazon - ma ułatwić MŚP decyzję o wyborze destynacji ekspansji międzynarodowej i zachęcić do przekraczania granic z wykorzystaniem możliwości, jakie niesie e-commerce.
Czytaj dalej
Jednolity rynek europejski otworzył przedsiębiorcom nowe możliwości, a MŚP rozwijające swoją międzynarodową działalność stały się siłą napędową wzrostu gospodarczego Europy. W 2022 r. łączne obroty europejskich sklepów internetowych wyniosły 105,5 mld euro [1], ale udział polskich e-sprzedawców stanowił zaledwie 4%. Jak wynika z raportu Polityki Insight i Amazon z 2022 r. główne przyczyny niskiej eksploatacji kanałów on-line w działaniach eksportowych to przede wszystkim kwestie związane z barierami edukacyjnymi, psychologicznymi i prawnymi, a także z wyborem odpowiedniego marketplace`u oraz dostosowaniem polityki sprzedażowej do lokalnego konsumenta.

Do eksportu, gotowi, start!
Portal cross-border.pl ma dostarczyć przedsiębiorcom praktycznego know-how na temat poszczególnych etapów międzynarodowej ekspansji, tj. przygotowania do eksportu, opracowania strategii czy doboru kanałów sprzedaży, m.in. poprzez marketplace’y. Porady oraz informacje zgromadzone na portalu umożliwią również przeprowadzenie testu gotowości do rozpoczęcia cross-border e-commerce, dając jednocześnie sprzedawcom przydatne narzędzie, które otworzy im drogę do ekspansji.

Czytaj również: Segregujemy śmieci, ale wciąż za duża ich część trafia do czarnego pojemnika na odpady zmieszane - pomoże nam aplikacja
„Do tej pory udział handlu internetowego w polskim eksporcie był nieadekwatnie niski. Polskie firmy z wielu powodów nie wykorzystywały tego narzędzia. Wspólnie z Amazon i Polityką Insight zidentyfikowaliśmy największe bariery, czyli brak know-how oraz obawy przed nieznanym i stworzyliśmy gotowe rozwiązanie. Dzięki cross-border.pl polscy przedsiębiorcy o dużym potencjale eksportowym zyskują dostęp do unikalnej wiedzy niezbędnej do skalowania swojego biznesu z wykorzystaniem kanałów e-commerce” - mówi Karolina Opielewicz, członkini zarządu Krajowej Izby Gospodarczej.
Europejska perspektywa
Rozwój kompetencji cyfrowych i ożywienie eksportu polskich przedsiębiorców, a co za tym idzie, poprawa innowacyjności i wzrost konkurencyjności polskich MŚP na świecie, to główna idea cross-border.pl, która wpisuje się w założenia Europejskiego Roku Umiejętności 2023, ogłoszonego przez Komisję Europejską.
„Amazon i KE mają wspólną wizję rozwoju UE w kierunku cyfrowej transformacji - wzmocnienie jednolitego rynku UE. MŚP, którym dedykowany jest cross-border.pl, stanowią ok. 99 proc. wszystkich przedsiębiorstw w UE, dlatego naszym zadaniem jest dostarczanie narzędzi i technologii, które umożliwią im rozwój sprzedaży w e-commerce. Wspieramy e-sprzedawców w ramach dużych, ogólnokrajowych przedsięwzięć, jak to realizowane z KIG, oraz własnych programów, tj. Amazon Small Business Accelerator czy Europejski Akcelerator Ekspansji, który ułatwia rozwój sprzedaży we wszystkich 9 sklepach Amazon w Europie, dając jednocześnie klientom dostęp do milionów produktów. Od 2010 r. zainwestowaliśmy w rozwój europejskich MŚP już ponad 142 mld euro i nadal będziemy uczestniczyć w projektach zapewniających Europie technologiczną konkurencyjność” - wyjaśnia Benedikt Berlemann, dyrektor EU Marketplace Expansion w Amazon.
W portalu cross-border.pl będą prezentowane najważniejsze wskaźniki gospodarcze oraz e-commerce w Europie oraz ważne wskazówki dla e-sprzedawców, w tym m.in. popularne metody płatności i dostaw, preferencje i nawyki zakupowe lokalnych konsumentów czy przegląd branż cieszących się powodzeniem w e-commerce. Społeczność portalu tworzą eksperci z zakresu e-handlu zagranicznego oraz MŚP aktywnie poszukujący możliwości rozwoju e-biznesu.

Czytaj również: O korzyściach ogłaszania swoich usług w serwisach internetowych w branży budowlanej
Inauguracja portalu miała miejsce podczas konferencji Global Check-In organizowanej przez KIG pod patronatem Ministerstwa Finansów, PARP i PAiH.
[1] https://www.cbcommerce.eu/blog/2023/03/27/5th-edition-of-the-top-500-cross-border-retail-europe-an-annual-ranking-of-the-top-500-european-cross-border-online-shops/
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Urządzenia hydrauliczne Liczba postów: 51 Grupa: Trudne tema... U nas jednak najlepiej sprawdziło się gniazdo hydrauliczne . Rzeczywiście jakość jest na plus, a dodatkowo dostępny jest tutaj szeroki wybór akcesoriów
- Food plating - sztuka atrakcyjnego podawania jedze... Liczba postów: 15 Grupa: Aktualności Creative plating gets even better when the flavors support the visual style, and that is where what is cow boy butter becomes useful. This mix of melted butter,...
- Zabawki traktory Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Szukam czegoś nietypowego dla dziecka. Co polecacie? To jest dobry kierunek - https://www.blaut-rol.pl/zabawki/bruder/ traktory ? A może polecacie jakiś inny? Wa...
- Skuteczna reklama dla e-biznesu? Liczba postów: 302 Grupa: Trudne tema... Jeśli nie macie doświadczenia z reklamą zewnętrzną, to polecam Wam zapoznać się z ofertą - billboardy wrocław . Robią porządną selekcję lokalizacji, co przy bil...
- Buty - potrzebuje opinii Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Hej! Zbieram informacje o jordan 4 white thunder, bo zastanawiam się nad zakupem. Podoba mi się minimalistyczny design i kontrastowe detale, ale nie wiem, jak w...

