O korzyściach ogłaszania swoich usług w serwisach internetowych w branży budowlanej

O korzyściach ogłaszania swoich usług w serwisach internetowych w branży budowlanej

Nadejście wiosny zwiastowało zazwyczaj skok zamówień na prace budowlane i remontowe. Jednak obecna sytuacja makroekonomiczna może studzić entuzjazm właścicieli firm z tej branży. Dlatego też, zwłaszcza ci mniejsi, prowadzący działalność lokalną, powinni podjąć działania promocyjne. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie swojego ogłoszenia na OLX – największym serwisie ogłoszeniowym w Polsce. To łatwy sposób na to, żeby bez ponoszenia kosztów, zaprezentować swoją ofertę gronu potencjalnych odbiorców.

 

Jak wynika ze wstępnych danych GUS, w styczniu 2023 roku oddano do użytkowania 18,2 tys. mieszkań – o 9,1% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2022. Takie dane mogą napawać optymizmem przedstawicieli firm remontowych i wykończeniowych. Studzić go jednak mogą informacje o ilości wydanych pozwoleń na nowe budowy. W styczniu 2023 r. wydano ich o 32,5% mniej niż w styczniu 2022 roku[1]. Oznacza to, że w przyszłości zapotrzebowanie na usługi remontowe, czy wykończeniowe, może znacząco zmaleć.

 

To nowa rzeczywistość, z którą przyjdzie się mierzyć zwłaszcza mniejszym podmiotom, działającym na rynkach lokalnych. W większości przypadków  nie musiały one podejmować intensywnych działań promocyjnych, żeby pozyskiwać klientów, a rolę promocji pełniły polecenia i rekomendacje. Czasy się jednak zmieniły. Liczba klientów, poszukujących wykonawców, będzie malała, a ci, którzy zdecydują się, np. na remont, z większą uważnością będą wybierali fachowców. Dlatego też warto zadbać o obecność w miejscu, które gwarantuje kontakt z potencjalnymi zleceniodawcami. Tym miejscem może być OLX – największy serwis ogłoszeniowy w Polsce.

 

O korzyściach ogłaszania swoich usług w serwisach internetowych w branży budowlanej

 

Czytaj również: Domy z Bali - co warto na ten temat wiedzieć?

 

- OLX to doskonała przestrzeń dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mogą przeznaczyć budżetu na działania marketingowe – mówi Jakub Fingas, Business Growth Manager OLX. - Bez ponoszenia większych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę. A to w czasach rosnącej konkurencji i znaczących zmian na rynku budowlanym może być element, który zadecyduje o przyszłości firmy – dodaje Fingas. 


Obecnie na OLX, w kategorii usługi remontowe i budowlane, aktywnych jest niemal 80 tys. aktywnych ogłoszeń. Jednak istotniejszą dla potencjalnych ogłoszeniodawców jest informacja o tym, jakiego rodzaju usług poszukują konsumenci, ponieważ ilustruje ona realne szanse na pozyskanie nowych zleceń. A liczby są przekonujące. Poszukujący usługodawców, w kategorii usługi budowlane i remontowe, najczęściej wpisywali hasła: hydraulik, elektryk, malarz. 

 

Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się  na największym i najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowy w Polsce, to realna szansa na pozyskanie zleceniodawców. Użytkownicy platformy, poszukujący usług, najchętniej wybierają te świadczone przez podmioty działające  w najbliższej okolicy.    Ale jest również realna szansa na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Poza tym OLX oferuje firmom też cały wachlarz rozwiązań – firmową stronę, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, czy możliwość utworzenia spersonalizowanej strony, umożliwiającej zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności.

 

Kolejnym, istotnym dla wielu osób argumentem są koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto firmowe na serwisie, to te związane z promocją ogłoszeń. Co istotne skorzystanie ze wszystkich oferowanych rozwiązań, nie wymaga specjalistycznej wiedzy, ani czasu. Rozpoczęcie współpracy z OLX trwa tyle, ile zakładanie konta firmowego – statystycznie około minuty.

 

Czytaj również: Aplikacja do szybkiego wynajmu narzędzi i maszyn budowlanych

 

OLX

Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Każdego miesiąca korzysta z niego ponad 12,7 milionów użytkowników (Gemius, luty 2023), w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak.



[1] Źródło danych GUS

2023-05-02
Źródło: Monday PR / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Chemia gospodarcza Liczba postów: 41 Grupa: Trudne tema... Dużo rzeczy w dobrej cenie znajdziecie na https://iqterm.pl/ Sama bardzo często zamawiam u nich potrzebne rzeczy do domu
  • Jak reklamować się w sieci? Liczba postów: 25 Grupa: Trudne tema... W dzisiejszych czasach reklama internetowa to nie tylko opcja, ale konieczność dla każdej firmy. Warto skorzystać z profesjonalnych metod, takich jak marketing....
  • Prezent dla kobiety? Trudna sprawa Liczba postów: 185 Grupa: Trudne tema... Ja swojej kupiłem na urodziny duże podświetlane lustro w pofalowanym kształcie i bardzo się ucieszyła. Chciałem, aby było praktycznie i solidnie, więc znalazłem...
  • Pieniądze - inwestowanie Liczba postów: 326 Grupa: Trudne tema... Mam spółkę z o.o. od 2020 roku i początkowo wynajmowałem drogie biuro myśląc, że to konieczne. Po dwóch latach okazało się, że to błąd - rzadko tam bywałem. Prz...
  • Domy z bali Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chciałabym nawiązać współpracę z biurem architektonicznym tworzącym minimalistyczne i nowoczesne domy z bali. Jakie możecie mi polecić?

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19898 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 317

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >