
Ogród - miejsce spotkań i relaksu
Firma badawcza przeprowadziła w 2012 r. badanie wśród właścicieli ogrodów w 8 krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Okazuje się, że dla polskich ogrodników - amatorów zadbany ogród to przede wszystkim miejsce odpoczynku i spotkań z przyjaciółmi. Co ciekawe, Internet jest dla nich głównym źródłem informacji i inspiracji.
Brytyjska firma badawcza YouGov SixthSense zapytała polskich miłośników ogrodów o rodzaj uprawianego ogrodu, charakter ogrodu, prace wykonywane w ogrodzie, sposób jego użytkowania, posiadane narzędzia ogrodowe, a także plany związane z ogrodem. Wśród polskich ogrodów dominują małe i średnie ogrody – ponad dwie trzecie ogrodów ma powierzchnię do 500 metrów kwadratowych. Jak widać na rysunku nr 1, największy udział (30%) mają ogrody o powierzchni między 250 a 500 metrów kwadratowych.
Czytaj również: Polacy znają się na oszczędzaniu energii
Polacy są zapalonymi ogrodnikami – w sezonie ogrodowym aż 7 na 10 posiadaczy ogrodów pracuje w nim przynajmniej kilka razy w tygodniu, zaś praktycznie wszyscy (90%) pielęgnują go przynajmniej raz w tygodniu.
Czytaj również: Tanie mieszkanie
Pomimo dużego zaangażowania w pielęgnację ogrodów, dla Polaków to przede wszystkim miejsce odpoczynku, relaksu oraz spotkań z rodziną i znajomymi. Jednocześnie dla 71% ankietowanych ogród służy także uprawie owoców i warzyw.
Czytaj również: W jakim celu kupujemy wakacyjne nieruchomości?
Okazuje się, że najważniejszym źródłem informacji dla polskich ogrodników jest Internet. Więcej niż 8 na 10 ankietowanych przyznało, że szuka inspiracji dla swojego ogrodu na specjalistycznych portalach ogrodniczych, forach internetowych i blogach. Drugim co do popularności (68%) źródłem informacji są książki i magazyny ogrodnicze.
Czytaj również: Jak znaleźć przestronne mieszkanie
Mimo entuzjastycznego podejścia do nowych technologii w polskich ogrodach wciąż obowiązuje tradycyjny podział ról na zadania męskie i kobiece. Mężczyźni wciąż czują się odpowiedzialni za techniczne aspekty pielęgnacji ogrodów – ponad połowa z nich przyznała, że zna się lepiej na narzędziach ogrodowych. Z kolei dwie trzecie kobiet zadeklarowało większą znajomość roślin i sposobów ich pielęgnacji.
Czytaj również: Rodziny przeznaczają mniej na spłaty kredytu
Ankietowani zostali także spytani o marki elektronarzędzi, których używają w swoich ogrodach. Okazuje się, że najpopularniejszą marką narzędzi ogrodowych w Polsce jest Bosch – pracuje nim co trzeci właściciel ogrodu.
Zobacz galerie zdjęć
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Na narty tylko z polisą Liczba postów: 24 Grupa: Aktualności Z punktu widzenia cudzoziemca, który przyjeżdża do Polski, priorytetem powinno być zabezpieczenie zdrowotne. Koszty leczenia są wysokie, a nie każdy może liczyć...
- Jak dbać o zdrowie? Pola elektromagnetyczne – zagr... Liczba postów: 172 Grupa: Aktualności Wspólna troska o zdrowie w ramach jednej oferty pozwala oszczędzić czas i energię. Dzięki temu każdy członek rodziny korzysta z opieki dopasowanej do potrzeb. C...
- Agencja Prestashop Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Agencja Prestashop - jaką polecacie? Chciałabym nawiązać współpracę z agencją oferującą tworzenie sklepów internetowych i rozwój ich widoczności.
- praca i co dalej Liczba postów: 201 Grupa: Trudne tema... Jeśli zależy komuś na uczciwej pracy, to serio warto zacząć od https://mondi.pl/. Nie trzeba znać języka, nie trzeba mieć doświadczenia – ważne, że się chce pra...
- Biznes forum Liczba postów: 105 Grupa: Trudne tema... Prowadząc biznes i wprowadzając produkty na rynek, kluczowe jest zaopatrzenie się w solidne opakowania. Wysokiej jakości folie, laminaty oraz ekologiczne rozwią...