Portale z ofertami nieruchomości. Które są najlepsze i dlaczego

Portale z ofertami nieruchomości. Które są najlepsze i dlaczego

Chcesz kupić lub sprzedać dom? A może jesteś pośrednikiem w handlu nieruchomościami i szukasz sprawdzonych sposobów dotarcia do klienta? W każdym przypadku portale z nieruchomościami są tym, czego potrzebujesz. Czytaj dalej

 

Zalety ogłaszania się na portalach z nieruchomościami

Internet jest w dzisiejszych czasach potężnym źródłem wiedzy i informacji. Osoby chcące kupić nieruchomość to właśnie tu szukają pierwszych informacji. Powód jest prosty. Odwiedziny na portalu internetowym do niczego nie zobowiązują. Można godzinami przeglądać oferty, a jeśli żadna nie będzie zadowalająca, to po prostu wyjść. Stąd ogłoszenia na portalach z nieruchomościami w internecie codziennie przyciągają tysiące zainteresowanych potencjalnych kupców. To obecnie najlepszy bezpośredni kanał komunikacji na linii oferent – kupujący.

 

Co ciekawe, z możliwości ogłaszania się na portalach z nieruchomościami bardzo chętnie korzystają indywidualni pośrednicy i agencje trudniące się handlem i najmem nieruchomościami. To chyba najlepsza rekomendacja dla tych portali. Duże agencje już dawno odkryły, że łatwiej znaleźć klienta drogą internetową niż liczyć na to, że sam przekroczy progi biura. Stąd portale z nieruchomościami stale notują wzrost oferowanych nieruchomości, ale też stabilny wzrost liczby odsłon.

 

Portale z ofertami nieruchomości. Które są najlepsze i dlaczego

 

Czytaj również: O skuteczne narzędzia w sprzedaży mieszkań pytamy home stagera

 

Nieważne, czy jesteś indywidualnym klientem, czy pośrednikiem. W każdym przypadku możesz liczyć na duże zainteresowanie twoją ofertą. To portale dbają o to, by ich domeny pojawiały się na górze wyników wyszukiwania.

 

Które portale z nieruchomościami są najlepsze

Nie istnieje jedno wyraźne kryterium, według którego można klasyfikować portale z nieruchomościami. Pośrednicy na ogół korzystają z kilku różnych portali oferujących nieruchomości na sprzedaż i wynajem. Swoje ogłoszenia wstawiają nawet na dziewięciu portalach (między innymi Otodom, Gratka, Home Broker, Morizon, Trovit). Oceniając skuteczność działania owych portali, pod uwagę brana jest liczba odsłon wystawionych ofert, liczba dotyczących ich zapytań bezpośrednich oraz liczba transakcji zakończonych sprzedażą bądź wynajmem.

 

Z punktu widzenia osoby wystawiającej ogłoszenie bez pośredników, najważniejsze jest zainteresowanie ofertą i krótki czas potrzebny na znalezienie klienta, dlatego oferenci stawiają na te portale, które najczęściej pojawiają się w wynikach wyszukiwania i reklamach.

 

Z kolei z punktu widzenia osoby szukającej dla siebie domu lub mieszkania najważniejsza jest czytelność strony, szybkość ładowania, intuicyjny sposób nawigacji i rozbudowane filtry. Tutaj warto przyjrzeć się bliżej ofercie homebroker.pl/mieszkania/na-sprzedaz. Portal umożliwia nie tylko wybór konkretnego miasta, ale nawet dzielnicy bądź ulicy.

 

Dlaczego pośrednicy korzystają z więcej niż jednego portalu

Mogłoby się wydawać, że skoro stosunkowo łatwo jest ustalić liderów wśród portali oferujących pośrednictwo w handlu nieruchomościami, to tam właśnie skierują swoje kroki indywidualni pośrednicy i agencje. Tymczasem jest dokładnie odwrotnie. Nie trzy najlepsze, ale nawet dziewięć i więcej portali leży w kręgu zainteresowań pośredników.

 

Czego szukają pośrednicy na tego rodzaju portalach? Odpowiedź wydaje się łatwa: klientów na zakup lub wynajem oferowanego przez agencję mieszkania. Jednak rynek nieruchomości to codzienna walka o klienta i odbywa się ona na różnych frontach oraz na różne sposoby. Wstawianie ogłoszeń na wiele portali to jeden z nich. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do większej liczby osób potencjalnie zainteresowanych transakcją. Jednak pośrednicy wykorzystują jeszcze jedną furtkę: klientowi, który kontaktuje się w sprawie konkretnej oferty, oferują kilkanaście innych, podobnych, a czasem nawet skrajnie różnych. Wystawianie ogłoszeń na portale z nieruchomościami to swoista forma reklamy dla pośredników. Oczywiście na tych portalach, które generują agencji większy ruch, znajdziemy więcej ogłoszeń od konkretnego pośrednika.

 

Trzeba przy tym zaznaczyć, że w takim zachowaniu nie ma nic negatywnego. Końcowego klienta najbardziej interesuje ostateczna cena transakcji, a ta jest niezmienna i niezależna od portalu z ogłoszeniami.

 

Jak będzie rozwijał się rynek portali z nieruchomościami w najbliższym czasie?

Konkurencja nie śpi i najwięksi gracze internetowi stale czują jej oddech na swoich plecach. Ekonomiści przewidują stały i postępujący rozwój rynku nieruchomości, nie tylko w sektorze prywatnym, ale też komercyjnym. Za tym idzie zwiększona potrzeba szukania klientów, a tych, jak już zostało wspomniane wyżej, najłatwiej znaleźć drogą internetową.

 

W sytuacji dynamicznego rozwoju sektora nieruchomości portale z nieruchomościami muszą stale trzymać rękę na pulsie. Tu nawet liderzy branży nie mogą spać spokojnie. Można śmiało założyć, że nowe portale będą pojawiały się coraz częściej i szybciej. Początkowo na rynkach lokalnych, by z czasem próbować swoich sił na szerszym polu. Ich atutami będą nie tylko niskie ceny i szybkie serwery, ale też łatwy kontakt bezpośredni (telefon, czat) nawet w godzinach nocnych. Dziś, gdy internet nie zasypia nawet na chwilę, administratorzy stron muszą przyzwyczajać się do dwudziestoczterogodzinnego dnia pracy.

 

Czytaj również: W jakim mieście najszybciej sprzedamy mieszkanie?

Źródło: Artykuł zewnętrzny / budnet.pl
Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator wydajności inwestycji

Społeczność budnet.pl ma już 19156 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 297

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >