Pracownik - rodzic małego dziecka nie jest już problemem dla pracodawców
Coraz więcej pracodawców wspiera swoich pracowników w roli rodziców, przygotowując dla nich działania nie tylko z okazji Dnia Dziecka. Takie podejście zwiększa zainteresowanie ze strony kandydatów i zmniejsza stopień rotacji w przedsiębiorstwie. Doskonale rozumieją to takie firmy, jak Eko-Okna, czy UBS, które inwestują w aktywności poświęcone zatrudnionym mamom i tatom oraz ich rodzinom. Ich działania są przykładem dobrych praktyk dla rynku pracy, również w obszarze CSR, wychodzącym poza wsparcie własnych pracowników.
Czytaj dalej
Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku szanse na sprawne działanie i wzrost efektywności mają pracodawcy, którzy faktycznie słuchają swoich pracowników. Bardzo istotną rolę odgrywają tu zrozumienie potrzeb oraz problemów zatrudnionych, a także wyznawanych wartości. Stąd coraz więcej pracodawców uwzględnia aktywności skierowane do zatrudnionych rodziców w długofalowej strategii zarządzania personelem.
– Rodzice stanowią sporą część zatrudnionych u nas osób. Nic dziwnego, że pośród oferowanych przez nas dodatków pracowniczych są i te adresowane do nich – mówi Barbara Frankowicz, kierownik działu personalnego z Eko-Okna, śląskiej firmy, będącej jednym z liderów swojej branży na świecie.
Czytaj również: Dobra inicjatywa Krajowej Administracji Skarbowej dla właścicieli firm - Program Ostrzegania Przedsiębiorców (POP)
Firma specjalnie dla dzieci pracowników dofinansowuje udział w kursie języka francuskiego, pobyt w żłobku partnerskim, pamięta również o wyprawce dla każdego „firmowego” noworodka, imprezach i paczkach mikołajkowych.
– Rodzice też mają swoje życie „po godzinach” – dodaje Barbara Frankowicz z uśmiechem. – Dbając o naszych pracowników, oferujemy zatem benefity, pozwalające im realizować ich hobby. Szczęśliwy i spełniony człowiek może być szczęśliwym rodzicem i przekazywać dzieciom swoje pasje. Największą satysfakcję daje obserwowanie efektu tych działań, rozwoju dzieci, albo też sytuacji, kiedy, już jako dorosłe, przychodzą pracować w Eko-Okna, bo zostaliśmy poleceni im przez zatrudnionych u nas rodziców.
Eko-Okna z dobrym przykładem wychodzą również poza firmę, organizując konkursy dla uczniów szkół średnich, a także wycieczki po ich zakładzie dla młodzieży.
Podobną postawę wyznaje UBS Poland, szwajcarski bank inwestycyjny.
– Jesteśmy otwarci na potrzeby wszystkich zatrudnionych u nas grup pracowników, również rodziców – mówi Ewa Szymkowska-Nowak z UBS. – W ramach projektu Family Care mamy w firmie wspaniałą grupę zaangażowanych pracowników. To dzięki nim i wsparciu firmy organizowane są zajęcia rozwojowe, półkolonie, imprezy okolicznościowe, a nawet, w razie potrzeby, spotkania z psychologiem dla dzieci i ich rodziców. Oprócz działań wewnątrz firmy staramy się wychodzić dalej i działać na rzecz lokalnej społeczności, np. angażując naszych pracowników w wolontariacki program Kids Camp. To inicjatywa skierowana do dzieci z domów dziecka oraz będących w trudnej sytuacji, pochodzących z południowej Polski, której celem jest organizacja edukacyjnego obozu letniego. Uczestnicy odkrywają nowe talenty i pasje, budują wiarę we własne możliwości oraz poczucie realnego wpływu na swoje życie. Pracownicy bardzo chętnie przyjęli ten pomysł i pozostałe projekty, które realizujemy i planujemy w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, udział w nich jest dla nich sposobem na dodatkowy rozwój i uzyskanie bezcennej satysfakcji – dodaje Ewa Szymkowska-Nowak, która w firmie zarządza działaniami CSR.
Według ekspertów rynku otwartość na wsparcie pracowników w ich prywatnej sferze życia staje się coraz bardziej popularnym trendem. Firmy wykazują się coraz większym zrozumieniem wobec osób budujących ich zespoły.
Czytaj również: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium
– Dla wielu pracujących rodziców najważniejszym kryterium przy decyzji o zmianie pracy (ważniejszym nawet niż wysokość wynagrodzenia) jest elastyczność oraz work-life balance. Firmy, które postawią na politykę prorodzinną, mogą wygrać walkę o niejeden talent – mówi Aneta Tur, Employer Branding Manager w MJCC, agencji specjalizującej się w employer brandingu. – Benefity takie jak dodatkowy dzień urlopu z okazji urodzin dziecka i rozpoczęcia roku szkolnego czy przyzakładowe przedszkola coraz częściej pojawiają się w ofercie pracodawców. Warto także zauważyć, że mówimy już nie tylko o macierzyństwie. Zwiększył się odsetek ojców, którzy chcą być obecni w życiu swoich dzieci na równi z matkami. Benefity dotyczące wychowywania dzieci, które mamy w firmach, powinny zatem dotyczyć nie tylko matek, ale także ojców.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- ¿Sistema martingala funciona en Balloon? Liczba postów: 4 Grupa: Trudne tema... Witaj, czy chcesz dobrze grać online? Na dobrych stronach w dobre gry i tak jest to możliwe, w tym celu musisz wiedzieć, gdzie go znaleźć. a jeśli masz z tym tr...
- Księgowość w firmie - samemu, czy przez biuro rach... Liczba postów: 133 Grupa: Trudne tema... Dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa potrzebują systemów, które nadążają za ich tempem. Tradycyjne metody prowadzenia dokumentacji pracowniczej bywają n...
- Księgowość w firmie - samemu, czy przez biuro rach... Liczba postów: 413 Grupa: Trudne tema... Jeśli samodzielnie prowadzicie swoją księgowość to również mogę polecić Wam z własnego doświadczenia świetny system z którego sami korzystamy do skanowania fakt...
- remarketing Liczba postów: 10 Grupa: Trudne tema... Zgadzam się, że remarketing to dziś jedno z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu online. Sam miałem okazję obserwować, jak firma Cadela Project wykorzystuj...
- Ile kosztuje parking na lotnisku Okęcie? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Zainteresowanym tematem mogę polecić ofertę, z której sam niejednokrotnie korzystałem. Jeżeli szukacie najlepszego i najtańszy parking przy lotnisku Chopina , t...