Raport kredytów hipotecznych

Raport kredytów hipotecznych

Miniony miesiąc przyniósł głównie niekorzystne zmiany w ofertach kredytów hipotecznych. W przypadku kredytów w złotych najbardziej podwyższył swoją marżę Alior Bank – z 1,8% do 2,1%. To nie pierwsza taka zmiana w tym banku. Czytaj dalej

 

W ciągu ostatnich 6 miesięcy Alior podwyższył marże łącznie aż o 1,2 pkt proc. (z 0,9% do 2,1%). Jego oferta z jednej z najtańszych na rynku stała się więc jedną z najdroższych.  W przypadku kredytów w euro podobnych lub jeszcze poważniejszych zmian było znacznie więcej.  Tylko w minionym miesiącu Polbank podniósł marże tego rodzaju kredytów o 1,5 pkt. proc. Podobnie postąpiły też BZ WBK (podwyżka o 1,15 pkt. proc.) i Bank Nordea (o 1 pkt. proc.). W rezultacie obecnie kredyt w euro z marżą poniżej 3% można uzyskać już tylko w Deutsche Banku. Trzeba jednak dodać, że warunkiem koniecznym jest uzyskiwanie dochodów wynoszących przynajmniej 12 000 zł netto miesięcznie.

 

Czytaj również: Ceny nowych mieszkań spadają

 

Powody do zadowolenia mają natomiast Ci, którzy zaciągnęli kredyty w euro pod koniec ubiegłego roku. Z jednej strony korzystają oni na umocnieniu złotego. W grudniu ubiegłego roku kurs euro wynosił bowiem ok. 4,5 zł, a obecnie ok. 4,15 zł. Z drugiej strony zyskują dzięki spadkowi oprocentowania. W ciągu minionych 5 miesięcy stawka EURIBOR 3M spadła już bowiem o 0,8 pkt. proc. 

 

Oprocentowanie i marże kredytów hipotecznych w PLN

 

Oprocentowanie i marże kredytów hipotecznych w EUR




 

CENY OFERTOWE MARZEC 2012

Zmiany cen ofertowych, które odnotowujemy w marcu, nie są zaskoczeniem. Średnia obniżka, liczona dla 15 polskich miast, wynosi 0,4% w ciągu ostatniego miesiąca. W 12 miastach, w marcu, ceny są o kilkanaście złotych niższe na metrze, w porównaniu z lutym. Natomiast w Gdańsku, Krakowie i Łodzi nawet nieznacznie wyższe. Zestawienie danych z 3 miesięcy pozwala mówić o względnej stabilizacji cen ofertowych.

 

W marcu zauważalnie, o 9%, wzrosła liczba ofert wystawionych na sprzedaż (średnia liczona dla całego kraju). Najwięcej nowych ogłoszeń pojawiło się w Poznaniu, baza mieszkań wystawionych na sprzedaż zwiększyła się tam o 19%. W Warszawie i we Wrocławiu ofert jest o 10% więcej niż w lutym. Najbliższe miesiące nie przyniosą poważnych zmian w ofertowych cenach sprzedaży.

 

Czytaj również: Powierzchnie magazynowe w roku 2011


Większość uwagi, również rynku nieruchomości, skupi się na EURO 2012. W Polsce nie organizowaliśmy tak ogromnego przedsięwzięcia. Z doświadczeń innych krajów, jak również kibiców wynika, że zakwaterowanie ogromnej rzeszy ludzi, pojawiających się w krótkim czasie i na zaledwie kilka dni, jest dużym wyzwaniem. Dla rynku wynajmu jest to szansa na zdobycie nowych doświadczeń i ponadprzeciętne zyski.

 

Średnie ceny ofertowe mieszkań III 2011- III 2012

 

 

EURO 2012 – SZANSA NA ZYSKI Z NAJMU

 

Co czeka kibiców w Polsce?

UEFA przedstawiło swoje wytyczne, dotyczące ilości miejsc noclegowych, które powinny być dostępne podczas mistrzostw. W Warszawie zgłoszono zapotrzebowanie na 100 tys. miejsc, w Gdańsku na 85 tys., a w Poznaniu i Wrocławiu po 50 tys. Z drugiej strony spółka PL.2012, biorąc pod uwagę lokalizacje położone w promieniu 2 godzin jazdy od miast gospodarzy, oszacowała, że dostępnych jest około 200 tys. miejsc w rejonie Gdańska, 85 tys. w Warszawie, 64 tys. w Poznaniu i 60 tys. we Wrocławiu.

 

Takie wyniki to przede wszystkim pochodna charakteru danego regionu. W Gdańsku, a właściwie w Trójmieście, czyli jednej z najatrakcyjniejszych lokalizacji turystycznych w Polsce, naturalna jest duża dostępność miejsc, przekraczająca nawet zgłaszane zapotrzebowanie. W Poznaniu, który od dziesiątków lat odbywają się różnego rodzaju targi, baza dostępnych noclegów również jest wystarczająca, podobnie jak we Wrocławiu. Z szacunków wynika, że najtrudniej będzie o nocleg w Warszawie. 

 

Jak kibice szukają noclegów?

Obecnie Internet jest pierwszym miejscem, gdzie rozpoczyna się poszukiwania. Najłatwiej odnaleźć tam oferty hoteli, które są naturalnym i zazwyczaj pierwszym wyborem zagranicznych turystów. Jednak hotele na czas Euro 2012 często już nie dysponują miejscami lub też odstraszają ceną. Alternatywą są działające już od kilku miesięcy serwisy internetowe z ofertami wynajmu.

 

W serwisach tych można odnaleźć mniejsze hotele, motele, pensjonaty, ale również, a może przede wszystkim oferty osób prywatnych: mieszkania, apartamenty ale także pokoje. Do łatwych do odnalezienia i przejrzenia przez zagranicznych kibiców należą: Polish Pass z 2000 obiektów noclegowych; http://accommodation.2012life.eu, gdzie jest około 630 ofert pokoi, mieszkań, apartamentów i pensjonatów; dostępna w jednym z 35 wybranych języków strona: accommodation-Euro2012.com z 1300 ogłoszeniami czy stayEuro.com.

 

Czytaj również: Czas próby, czyli mieszkaniówka na wirażu


Jaki budżet powinien przygotować kibic Euro?

Dostępnych ofert nie jest zbyt wiele, biorąc pod uwagę jak duże jest zapotrzebowanie na miejsca noclegowe. Znając przedsiębiorczość Polaków, można się jednak spodziewać, że w najbliższych tygodniach pojawi się więcej anonsów od osób prywatnych. Największego zapotrzebowania na dodatkowe, prywatne kwatery możemy się spodziewać w Warszawie, ale we wszystkich miastach będzie to dla kibiców atrakcyjna alternatywa.  Za plus obecnej sytuacji, z punktu widzenia kibiców, należy uznać duże zróżnicowanie cen ofertowych.

 

Najtańsze kwatery można znaleźć nad morzem, gdzie koszt wynajmu pokoju zaczyna się od 25 złotych za dobę, a mieszkania czy apartamentu za już 100-120 złotych. Nieco drożej jest we Wrocławiu i Poznaniu, a najwięcej trzeba zapłacić w Warszawie. Nietrudno przewidzieć, że w ostatnich tygodniach i dniach przed mistrzostwami, ofert w przystępnych cenach zabraknie. Analizując aktualną sytuację i dostępne możliwości można oszacować, że kibice muszą przeznaczyć na noclegi minimum 30 euro na dobę.

 

 

 

 

2012-04-16
Źródło: Metrohouse / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Marketing szeptany - warto? Liczba postów: 43 Grupa: Trudne tema... Marketing szeptany to według mnie wyjątkowo skuteczna forma reklamy, przynosząca świetne efekty. Moja współpraca z agencją marketingu internetowego https://www....
  • panorama jako reklama firmy? Liczba postów: 326 Grupa: Trudne tema... Uważam, że stworzenie roll-upa to jedna z najlepszych metod reklamy. Postawiłem na profesjonalizm i skorzystałem z usług grafika z https://www.lartweb.pl/produ...
  • Reklama firmy Liczba postów: 439 Grupa: Trudne tema... Z jakiej formy reklamy korzystacie i dlaczego? meble warsztatowe beta
  • Jak zadbać o wizerunek firmy? Liczba postów: 75 Grupa: Trudne tema... Jeśli szukasz ogrodniczego sklepu internetowego to dobrze trafiłeś. Zgarden posiada szeroki wybór roślin w atrakcyjnych cenach, w swojej ofercie posiada między....
  • Jaka wyprawka dla noworodka? Liczba postów: 250 Grupa: Trudne tema... Jednym z świetnych sklepów gdzie znajdziecie takie produkty dla dzieci jak wózki, krzesełka do karmienia, łóżeczka, kojce i wiele więcej jest https://caretero.p...

Kalkulator izolacji ścian