Rozpoczyna się  remont torów na linii E20 Warszawa - Poznań

Rozpoczyna się remont torów na linii E20 Warszawa - Poznań

Roboty przebiegały będą na odcinku o długości ok. 63 km. Konsorcjum przebuduje nawierzchnię torów oraz wykona zabudowę rozjazdów (114 szt.). W ramach kontraktu wybudowane zostanie lokalne centrum sterowania ruchem (LCS) w Kutnie. Powstaną 4 mosty kolejowe, 3 wiadukty, 2 przejścia podziemne pod torami, mur oporowy i 17 przepustów dla zwierząt. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast pociągi towarowe z prędkością do 120 km/h. Czytaj dalej

Konsorcjum firm STRABAG, ZUE i BUDIMEX zmodernizuje 63 km dwutorowej zelektryfikowanej linii kolejowej nr E20 między Żychlinem a Barłogami.  Inwestycja wykonana zostanie w formule „buduj” z planowanym terminem zakończenia w październiku 2020 r. Koszt przebudowy wyniesie ok. 560 mln PLN netto.


 - To już trzecia umowa na realizację inwestycji kolejowej od początku bieżącego roku. Jest ona dla nas bardzo ważna, pokazuje bowiem, że jesteśmy wiarygodni i mamy potencjał. W trakcie 30 lat istnienia firmy STRABAG wybudowaliśmy wiele stacji i setki kilometrów torów na terenie całej Polski. Nasze inwestycje powstają w oparciu o  najnowocześniejsze technologie, maszyny i urządzenia, a także koncernową wiedzę i doświadczenie – mówi Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.


STRABAG rozpoczyna remont torów na linii E20 Warszawa - Poznań

Czytaj również: Obwodnica Wielunia oddana do użytkowania

 

Modernizowany odcinek rozpoczyna się od wschodu przed stacją kolejową Stara Wieś i kończy za stacją Barłogi. Fragment linii należy do korytarza transportowego  E20 Kunowice – Poznań – Warszawa – Terespol, który łączy Berlin z Moskwą. Konsorcjum roboty wykona w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF).

 


Fakty

 GENERALNY WYKONAWCA:

Konsorcjum firm: ZUE S.A. (Lider), STRABAG Sp. z o.o., STRABAG Rail GmbH (Niemcy), STRABAG Rail a.s. (Czechy), STRABAG Általános Építő  Kft. (Węgry), BUDIMEX S.A.

 WARTOŚĆ ZLECENIA:

560 mln PLN netto

 UDZIAŁ STRABAG:

33 %

 TERMIN REALIZACJI:

4/2017- 10/2020

 ZAMAWIAJĄCY:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

2017-04-05
Źródło: mc.com / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • budowa domu - porady Liczba postów: 442 Grupa: Trudne tema... Jeżeli szukacie sprawdzonego portalu informacyjnego z poradami dotyczącymi rozwiązań na różnorodne tematy codziennego życia, to osobiście polecam Wam sprawdzić....
  • Jak zachować umiar w grach online? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Dobrym sposobem jest korzystanie z narzędzi do kontroli wydatków. Serwisy takie jak https://stawkibet-bet.org/ oferują limity dzienne i przypomnienia o przerwac...
  • Urządzenia hydrauliczne Liczba postów: 51 Grupa: Trudne tema... U nas jednak najlepiej sprawdziło się gniazdo hydrauliczne . Rzeczywiście jakość jest na plus, a dodatkowo dostępny jest tutaj szeroki wybór akcesoriów
  • Food plating - sztuka atrakcyjnego podawania jedze... Liczba postów: 15 Grupa: Aktualności Creative plating gets even better when the flavors support the visual style, and that is where what is cow boy butter becomes useful. This mix of melted butter,...
  • Zabawki traktory Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Szukam czegoś nietypowego dla dziecka. Co polecacie? To jest dobry kierunek - https://www.blaut-rol.pl/zabawki/bruder/ traktory ? A może polecacie jakiś inny? Wa...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 20416 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 354

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >