Rozpoczyna się  remont torów na linii E20 Warszawa - Poznań

Rozpoczyna się remont torów na linii E20 Warszawa - Poznań

Roboty przebiegały będą na odcinku o długości ok. 63 km. Konsorcjum przebuduje nawierzchnię torów oraz wykona zabudowę rozjazdów (114 szt.). W ramach kontraktu wybudowane zostanie lokalne centrum sterowania ruchem (LCS) w Kutnie. Powstaną 4 mosty kolejowe, 3 wiadukty, 2 przejścia podziemne pod torami, mur oporowy i 17 przepustów dla zwierząt. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast pociągi towarowe z prędkością do 120 km/h. Czytaj dalej

Konsorcjum firm STRABAG, ZUE i BUDIMEX zmodernizuje 63 km dwutorowej zelektryfikowanej linii kolejowej nr E20 między Żychlinem a Barłogami.  Inwestycja wykonana zostanie w formule „buduj” z planowanym terminem zakończenia w październiku 2020 r. Koszt przebudowy wyniesie ok. 560 mln PLN netto.


 - To już trzecia umowa na realizację inwestycji kolejowej od początku bieżącego roku. Jest ona dla nas bardzo ważna, pokazuje bowiem, że jesteśmy wiarygodni i mamy potencjał. W trakcie 30 lat istnienia firmy STRABAG wybudowaliśmy wiele stacji i setki kilometrów torów na terenie całej Polski. Nasze inwestycje powstają w oparciu o  najnowocześniejsze technologie, maszyny i urządzenia, a także koncernową wiedzę i doświadczenie – mówi Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.


STRABAG rozpoczyna remont torów na linii E20 Warszawa - Poznań

Czytaj również: Obwodnica Wielunia oddana do użytkowania

 

Modernizowany odcinek rozpoczyna się od wschodu przed stacją kolejową Stara Wieś i kończy za stacją Barłogi. Fragment linii należy do korytarza transportowego  E20 Kunowice – Poznań – Warszawa – Terespol, który łączy Berlin z Moskwą. Konsorcjum roboty wykona w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF).

 


Fakty

 GENERALNY WYKONAWCA:

Konsorcjum firm: ZUE S.A. (Lider), STRABAG Sp. z o.o., STRABAG Rail GmbH (Niemcy), STRABAG Rail a.s. (Czechy), STRABAG Általános Építő  Kft. (Węgry), BUDIMEX S.A.

 WARTOŚĆ ZLECENIA:

560 mln PLN netto

 UDZIAŁ STRABAG:

33 %

 TERMIN REALIZACJI:

4/2017- 10/2020

 ZAMAWIAJĄCY:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

2017-04-05
Źródło: mc.com / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Porady biznesowe Liczba postów: 338 Grupa: Trudne tema... Wpadło mi w oko system RFID i wygląda na to, że temat wcale nie taki odległy jak kiedyś – teraz to nawet małe firmy się za to biorą. W artykułach na stronie dob...
  • Zakupy przez internet Liczba postów: 837 Grupa: Trudne tema... Od jakiegoś czasu szukam miejsca, gdzie można wykonać podstawowe i rozszerzone badania wzroku w jednym dniu – najlepiej od razu z możliwością korekty. Znalazłam...
  • samochód nowy czy używany Liczba postów: 610 Grupa: Trudne tema... Jak ktoś ma już auto i nagle potrzebuje gotówki, to leasing zwrotny samochodu może się naprawdę przydać. Sprzedajesz auto leasingodawcy, a potem płacisz raty i...
  • Pieniądze - inwestowanie Liczba postów: 314 Grupa: Trudne tema... Przeglądając ranking najlepszych brokerów forex , warto zwrócić uwagę na licencje oraz regulacje, jakimi kierują się poszczególni brokerzy. Tylko legalni i dobr...
  • pomoc z samochodem Liczba postów: 656 Grupa: Trudne tema... Wszystkim osobom zainteresowanym tematem mogę polecić stronę https://autokabina.pl/oferta/kabiny-laki ernicze/kabiny-lakiernicze-samochodowe-d la-motoryzacji/ , n...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19827 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 256

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >