Rusza kampania „Szanuj życie – bezpieczeństwo pracy w budownictwie”
Grupa Buma, wdrażająca najnowsze systemy poprawiające bezpieczeństwo na swoich budowach, włączyła się w kampanię Państwowej Inspekcji Pracy pt.: „Szanuj życie – bezpieczeństwo pracy w budownictwie”.
Na piątkowej konferencji prasowej, która odbyła się na terenie budowy Kompleksu Biurowego Quattro Business Park, którego inwestorem i właścicielem jest Grupa BUMA zainaugurowano kampanię promującą zwiększenie świadomości skutków zagrożeń zawodowych w budownictwie. Kampania PIP i Grupy BUMA adresowana jest do przedsiębiorców odpowiedzialnych za organizację i nadzór nad przygotowaniem pracowników do pracy. Grupa Buma, jako inwestor wyznaczający nowoczesne standardy w bezpieczeństwie na budowie, podzieliła się swoimi doświadczeniami oraz przedstawiła wdrażane przez siebie rozwiązania.
Czytaj również: Nowa pozycja w kalendarzu polskiej branży wykonawczej
- "Skutecznym sposobem poprawiającym bezpieczeństwo jest system kontroli dostępu, jaki wprowadziliśmy na naszych inwestycjach – umożliwia on wejście na plac budowy tylko osobom posiadającym specjalne karty magnetyczne. Dodatkowo, place budowy są monitorowane systemami kamer przekazujących obraz na monitory umieszczone w pomieszczeniach ochrony. Zatrudniliśmy również Koordynatora robót do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, który kontroluje na bieżąco wykonywanie prac w tym zakresie" – powiedział Robert Różycki , Członek Zarządu Buma Contractor

Podczas konferencji podkreślono, iż szczególnie teraz, na początku sezonu budowlanego wyjątkowo ważne staje się zwrócenie uwagi na zagrożenia związane z pracą na wysokości oraz rzetelne prowadzenie szkoleń bhp.
- "Godne polecenia są wdrożone przez Grupę Buma skuteczne systemowe zabezpieczenia zbiorowe przed upadkiem z wysokości, środki ochrony indywidualnej oraz ich monitorowanie. Dobre rezultaty daje też stosowanie środków transportu pionowego ( windy towarowo-osobowe, windy osobowe)" - powiedział Tadeusz Fic, Okręgowy Inspektor Pracy.
Czytaj również: Aplikacja do obliczania energochłonności budynków nagrodzona
Podczas konferencji zaprezentowano także nowoczesny system zabezpieczeń Alsina stosowany na budowie Kompleksu Quattro Business Park. Uprząż, podobna nieco do „bungee” stosowana jest w czasie montażu instalacji stropowych i rozkładania elementów drewnianych, a chroni przed upadkiem z wysokości. Dziennikarze mieli możliwość przetestować na własnej skórze działanie systemu uczestnicząc w symulowanym upadku z wysokości 5 metrów. Pozytywne efekty kampanii Państwowej Inspekcji Pracy prowadzonych w poprzednich latach widać w statystykach wypadkowych. Podczas wypadków przy pracy na budowach w 2011 roku, w Małopolsce nie było, jak dotąd, ofiar śmiertelnych. (Odnotowano wprawdzie 4 wypadki śmiertelne, ale dwóch poszkodowanych zmarło na skutek choroby, jeden wypadek to wypadek komunikacyjny, a jeden podczas rozładunku). Dla porównania lipiec 2010 r. był w Małopolsce „czarnym lipcem” – ze względu na ilość wypadków, głównie w budownictwie -zginęło wtedy 7 osób.
2011-06-22
Źródło: BOIG Marketing / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Transport za granicę... Liczba postów: 56 Grupa: Trudne tema... Regularna siatka połączeń promowych z portów w Gdyni czy Świnoujściu to prawdziwe okno na świat dla rodzimego biznesu. Na portalu https://www.bielsko.info/wiado...
- Reklama firmy Liczba postów: 551 Grupa: Trudne tema... Szukając budżetowych, a zarazem skutecznych rozwiązań promocyjnych, warto wrócić do sprawdzonych korzeni. Pod adresem https://www.seligift.com/breloki-reklamo we...
- Ciąża i przygotowanie Liczba postów: 136 Grupa: Trudne tema... Znacie jakieś forum dla kobiet o tematyce ciążowej?
- Jaki samochód dla kobiety? Liczba postów: 54 Grupa: Trudne tema... Osobiście mogę Wam wszystkim polecić sprawdzić stronę kobiecykat.pl , na której znajdziecie portal informacyjny stworzony z myślą o kobietach, które chcą mieć p...
- Jak prowadzić biznes w XXI wieku - czym jest elast... Liczba postów: 143 Grupa: Aktualności W nowoczesnym biznesie gadżety reklamowe to nie tylko logo, ale przede wszystkim użyteczność. Klient chętniej przyjmie i później użyje praktyczny powerbank, słu...

