
Sprzedano kultowy hotel Sofitel Grand Sopot
Sofitel Grand Sopot, ikona polskiego rynku hotelowego, trafił w nowe ręce. Sprzedającym był AccorInvest, właściciel grupy Orbis, a kupującym polska firma Sinfam Investments inwestująca w obiekty hotelowe, głównie z segmentu premium. Dla rynku to sygnał, że aktywizują się polscy inwestorzy i zaczynają kupować cenne aktywa. Operatorem zarządzającym hotelem pozostanie Sofitel. W procesie sprzedaży AccorInvest reprezentował zespół agencji doradczej immo lab.
Hotel Sofitel Grand Sopot to ikona miasta, jego historia sięga 1927 roku, kiedy został otwarty jako luksusowy obiekt przyciągający elitę Europy. W 2008 roku nieruchomość zmieniła nazwę z Grand Hotel na Sofitel Grand Sopot i została włączona do sieci Sofitel, należącej do grupy Accor. Rebranding był częścią modernizacji i przekształcenia obiektu w luksusowy hotel o standardzie międzynarodowym, zachowując jednocześnie jego historyczny charakter i prestiżową renomę.
Architektura hotelu reprezentuje styl neobarokowy z wpływami art déco. Sofitel Grand Sopot wyróżnia się wyjątkową lokalizacją — tuż obok zabytkowego molo w Sopocie — oraz luksusowym wnętrzem, które łączy historyczny urok z nowoczesnym komfortem. Sofitel Grand Sopot czekają kolejne zmiany – nowy właściciel zobowiązał się do prac modernizacyjnych i remontowych.
Czytaj również: Minikoparka: Przewodnik po wybieraniu i użytkowaniu
- Tak spektakularna transakcja jak sprzedaż Sofitel Grand Sopot jest dowodem na odbicie rynku hotelowego w Polsce i coraz lepszy sentyment w sektorze nieruchomości komercyjnych. Tym razem w zmianie cyklu pomaga polski kapitał, który zaczyna mocno konkurować z zagranicznymi inwestorami. Segment hoteli konsekwentnie poprawia wskaźniki efektywności, czemu towarzyszy wzrost liczby gości krajowych i zagranicznych. W przypadku Sofitel Grand Sopot argumentami za tą transakcją była mocna marka obiektu i bardzo dobre wskaźniki obłożenia. Cieszymy się, że nasz zespół miał szansę wspierać AccorInvest w procesie sprzedaży tej kultowej nieruchomości. Dla mnie, jako sopocianina, jest to dodatkowa satysfakcja – komentuje Daniel Puchalski, współzałożyciel i partner zarządzający immo lab.
Czytaj również: Wykorzystanie AI w branży marketingowej staje się codziennością
Dobiegający końca 2024 rok jest najlepszym w historii immo lab. Firma prognozuje, że wartość wszystkich jej projektów przekroczy do końca roku 750 mln PLN. Łącznie, sfinalizowane i negocjowane w tym roku przez immo lab umowy wygenerują inwestycje o wartości ponad 1,5 mld PLN oraz doprowadzą do powstania prawie 400 000 mkw. nowej powierzchni.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- elektronarzędzia akumulatorowe Liczba postów: 10 Grupa: Trudne tema... Doodle Jump may be easy to play, but there is no denying the fact that it is highly addictive. When you reach a new score, you feel a surge of satisfaction rus...
- Państwo i biznes: sojusz na rzecz bezpieczeństwa w... Liczba postów: 14 Grupa: Aktualności
- profilaktyka stomatologiczna Liczba postów: 71 Grupa: Trudne tema... Mój dotychczasowy gabinet niestety zakończył działalność, więc rozglądam się za nowym miejscem, gdzie mogłabym kontynuować leczenie zachowawcze. Na liście pojaw...
- materace sklep Liczba postów: 14 Grupa: Trudne tema... Co sądzicie o takich poradach przed zakupem materaca - https://bia24.pl/kategorie/dom-i-zdrowie /jakie-materace-do-lozka-sa-dobrym-wybor em-poznaj-6-wskazowek-dla...
- Jak prowadzić biznes w XXI wieku - czym jest elast... Liczba postów: 136 Grupa: Aktualności Temat błędów w reklamie to coś, o czym powinien przeczytać każdy, kto planuje kampanię – nawet małą. Artykuł, na który ostatnio trafiłem, fajnie wszystko podsum...