Weber i maxit łączą siły
Spółki Saint-Gobain Weber Terranova oraz maxit połączyły się i od lutego 2009 kontynuują działalność pod marką Weber w ramach Saint-Gobain Construction Products Polska.
Czytaj dalej
Fuzja jest kolejnym etapem procesu tworzenia w Polsce jednej stabilnej organizacji skupiającej producentów materiałów budowlanych z rodziny Saint-Gobain. Pierwszymi członkami Saint-Gobain Construction Products Polska zostały firmy Isover i Rigips.
Celem integracji spółek Saint-Gobain Weber Terranova, maxit oraz Saint-Gobain Construction Products Polska jest wzmocnienie pozycji na rynku, stworzenie szerokiej, komplementarnej oferty produktowej, udoskonalenie logistyki i serwisu, a także usprawnienie bieżącej administracji i optymalizacja kosztów. Marka Weber (wraz ze wspomagającymi ją markami maxit i Deitermann) zachowa niezależność rynkową.
Obecnie Weber w Polsce to: zespół ponad 400 pracowników, 6 fabryk wytwarzających gotowe mieszanki budowlane (w Gdyni, Górze Kalwarii, Ostrowcu Świętokrzyskim, Tarnowie Podgórnym, Wrocławiu) i keramzyt (w Gniewie), terminale logistyczne wraz z centrami barwienia, szeroka oferta produktów oraz kompleksowych rozwiązań. Na rynku marka Weber jest reprezentowana przez ponad 100 handlowców, doradców technicznych, instruktorów, oraz licznych przeszkolonych wykonawców i projektantów. Dostępność produktów zapewnia ogólnopolska sieć blisko 1.000 punktów dystrybucji: hurtowni, punktów sprzedaży detalicznej i marketów budowlanych. Atutem nowej organizacji pozostaną stale doskonalone rozwiązania, takie jak systemy elewacyjne (w tym systemy ociepleń), samopoziomujące podkłady podłogowe i posadzki przemysłowe, systemy do układania płytek, zaprawy murarskie, keramzyt, hydroizolacje oraz materiały do napraw konstrukcji, wnoszone przez uznane na rynku marki: Weber, maxit i Deitermann. W sumie, integracja firm od 14 lat obecnych na polskim rynku zapewni dotychczasowym i potencjalnym klientom łatwiejszy dostęp do nowoczesnych, sprawdzonych technologii, kompleksowej oferty produktów, rozbudowanego pakietu szkoleń oraz sprawniejszy serwis.
„Dzięki połączeniu szybciej zrealizujemy wiele długoterminowych planów strategicznych, wytyczonych zarówno przez Weber, jak i maxit, dotyczących m.in. budowy i lokalizacji kolejnych zakładów, wzmocnienia potencjału produkcyjnego, zwiększenia udziałów rynkowych, intensyfikacji działań i usprawnienia logistyki. Przed nową organizacją otwierają się całkowicie nowe perspektywy, w skali niedostępnej dla każdej ze spółek z osobna” - powiedział Piotr Dauksza, dyrektor generalny Weber w Saint-Gobain Construction Products Polska.
Celem integracji spółek Saint-Gobain Weber Terranova, maxit oraz Saint-Gobain Construction Products Polska jest wzmocnienie pozycji na rynku, stworzenie szerokiej, komplementarnej oferty produktowej, udoskonalenie logistyki i serwisu, a także usprawnienie bieżącej administracji i optymalizacja kosztów. Marka Weber (wraz ze wspomagającymi ją markami maxit i Deitermann) zachowa niezależność rynkową.
Obecnie Weber w Polsce to: zespół ponad 400 pracowników, 6 fabryk wytwarzających gotowe mieszanki budowlane (w Gdyni, Górze Kalwarii, Ostrowcu Świętokrzyskim, Tarnowie Podgórnym, Wrocławiu) i keramzyt (w Gniewie), terminale logistyczne wraz z centrami barwienia, szeroka oferta produktów oraz kompleksowych rozwiązań. Na rynku marka Weber jest reprezentowana przez ponad 100 handlowców, doradców technicznych, instruktorów, oraz licznych przeszkolonych wykonawców i projektantów. Dostępność produktów zapewnia ogólnopolska sieć blisko 1.000 punktów dystrybucji: hurtowni, punktów sprzedaży detalicznej i marketów budowlanych. Atutem nowej organizacji pozostaną stale doskonalone rozwiązania, takie jak systemy elewacyjne (w tym systemy ociepleń), samopoziomujące podkłady podłogowe i posadzki przemysłowe, systemy do układania płytek, zaprawy murarskie, keramzyt, hydroizolacje oraz materiały do napraw konstrukcji, wnoszone przez uznane na rynku marki: Weber, maxit i Deitermann. W sumie, integracja firm od 14 lat obecnych na polskim rynku zapewni dotychczasowym i potencjalnym klientom łatwiejszy dostęp do nowoczesnych, sprawdzonych technologii, kompleksowej oferty produktów, rozbudowanego pakietu szkoleń oraz sprawniejszy serwis.
„Dzięki połączeniu szybciej zrealizujemy wiele długoterminowych planów strategicznych, wytyczonych zarówno przez Weber, jak i maxit, dotyczących m.in. budowy i lokalizacji kolejnych zakładów, wzmocnienia potencjału produkcyjnego, zwiększenia udziałów rynkowych, intensyfikacji działań i usprawnienia logistyki. Przed nową organizacją otwierają się całkowicie nowe perspektywy, w skali niedostępnej dla każdej ze spółek z osobna” - powiedział Piotr Dauksza, dyrektor generalny Weber w Saint-Gobain Construction Products Polska.
Źródło: Weber maxit / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Biznes forum Liczba postów: 115 Grupa: Trudne tema... Kiedy prowadzisz firmę, dobrze dobrane szkolenia to podstawa sukcesu – bez solidnego przygotowania personelu nic się dobrze nie kręci. Dzięki kursom pracownicy....
- Księgowość w firmie - samemu, czy przez biuro rach... Liczba postów: 450 Grupa: Trudne tema... To zależy od doświadczenia i czasu, jaki możesz poświęcić na księgowość. Samodzielne prowadzenie daje pełną kontrolę, ale bywa czasochłonne i ryzykowne przy błę...
- pomoc drogowa Liczba postów: 41 Grupa: Trudne tema... Hej! Jeśli chodzi o pomoc drogową w Ustroniu — niestety nie znam konkretnej firmy, którą mógłbym z czystym sumieniem polecić. W takich sytuacjach najlepiej prze...
- Oprogramowanie do spedycji Liczba postów: 4 Grupa: Trudne tema... oprogramowanie
- gdzie sprzedać auto po wypadku? Liczba postów: 34 Grupa: Trudne tema... Jeżeli zastanawiacie się nad zakupem samochodu, to polecam Wam sprawdzić stronę, gdzie znajdziecie ofertę profesjonalnej firmy, która zajmuje się importem auta....

