Nakłamałeś – oddasz pieniądze

Nakłamałeś – oddasz pieniądze

Co może skomplikować sprzedaż mieszkania albo doprowadzić do unieważnienia transakcji? Będziesz miał kłopoty, jeśli ukryłeś wadę przed kupującym albo gdy w lokalu zameldowany jest ktoś, z kim nie masz kontaktu Czytaj dalej

RZ: Jakie dokumenty będą nam potrzebne do sprzedaży nieruchomości?

Aleksandra Dalecka, adwokat, Kancelaria Zdanowicz i Wspólnicy: Na pewno trzeba uzyskać odpis z księgi wieczystej nieruchomości. Otrzymamy go w sądzie wieczystoksięgowym. Notariusz zażąda też od sprzedawcy dokumentu poświadczającego podstawę prawną nabycia – najczęściej będzie to umowa sprzedaży nieruchomości, ale także może to być sądowe postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku bądź obecnie analogiczne poświadczenie notarialne dziedziczenia.

Musimy więc stwierdzić, w jaki sposób nabyliśmy nieruchomość, a następnie poszukać odpowiedniego dokumentu.

Gdy nie dysponujemy tym dokumentem, a stanowił on podstawę wpisu naszego prawa do księgi wieczystej, nie ma powodu do obaw, gdyż będzie on dostępny dla notariusza razem z księgą wieczystą w sądzie.

Poza wyżej wskazanymi dokumentami formalnymi potrzebnymi do sporządzenia aktu notarialnego kupujący może też od nas zażądać np. zaświadczenia od zarządu wspólnoty bądź spółdzielni o niezaleganiu z płatnościami.

Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę, przygotowując mieszkanie do sprzedaży?

Postarajmy się ustalić stan faktyczny nieruchomości. Wiąże się do z pewnym nakładem pracy dla sprzedającego, ale w perspektywie może zapobiec poważnym kłopotom. Przykład: w umowie, na podstawie której nabyliśmy lokal, była podana jedynie przybliżona powierzchnia. Warto to zweryfikować przed sprzedażą, pamiętając o podaniu normy, według której powierzchnia została zmierzona.

czytaj więcej...
Źródło: Rzeczpospolita

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19162 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 165

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >