
PIP nie sprawdza zatrudniania inspektorów
Inspekcja pracy nie będzie sprawdzać, czy firmy wyznaczyły pracowników odpowiedzialnych za ochronę przeciwpożarową
Czytaj dalej
Od 18 stycznia każda firma, zatrudniająca pracowników, powinna zatrudniać inspektora ochrony przeciwpożarowej. W praktyce pracodawcy nie muszą jednak spełniać nowego obowiązku. Państwowa Inspekcja Pracy nie będzie go egzekwować. Ponadto resort pracy przygotował już projekt nowelizacji kodeksu pracy w tej sprawie. Trafił do sejmowej Komisji Przyjazne Państwo.
- PIP do czasu wejścia w życie nowych przepisów ograniczy swoje czynności do działań informacyjnych - tłumaczy Marian Liwo, zastępca głównego inspektora pracy.
Podkreśla, że egzekwowanie przepisów wobec zapowiadanych zmian byłoby nieracjonalne, m.in. ze względu na koszty, które ponieśliby pracodawcy.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- 6000 Ekspertów, 500 Debat – XXXIV Forum Ekonomiczn... Liczba postów: 9 Grupa: Aktualności
- Potrzebny adwokat Liczba postów: 435 Grupa: Trudne tema... Ja nie ufam takim właśnie często polecanym adwokatom, skoro potrzebują reklamy wcale nie są dobrymi fachowcami. Specjalista nie będzie potrezbował takich reklam...
- Szafy na kartoteki Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chciałabym wyposażyć firmę w solidne szafy na kartoteki. W jakim sklepie polecacie kupić?
- praca i co dalej Liczba postów: 197 Grupa: Trudne tema... B2B klienci często patrzą na adres firmy przy podejmowaniu decyzji. Moja firma miała adres w małym mieście i to nas ograniczało. Dzięki wirtualnemu biuru https:...
- producent opakowań Liczba postów: 23 Grupa: Trudne tema... Jak ktoś szuka jakieś firmy która ma produkcja kontraktowa suplementów oraz pakowanie lub zaszetkowanie suplementów.