System efektywnej sprzedaży – II edycja Rotomanii

System efektywnej sprzedaży – II edycja Rotomanii

14 września 2012 roku firma Roto Frank Okucia Budowlane po raz drugi zaprosiła uczestników Rotomanii na konferencję poświęconą zasadom skutecznej sprzedaży do Józefowa k. Warszawy. Czytaj dalej

 

Prezes Roto Barbara Ahlers przywitała zebranych krótkim przedstawieniem rynku stolarki okiennej w Polsce, z punktu widzenia czołowego dostawcy technologii okuć do okien i drzwi, firmy Roto.

 

Czytaj również: Beton towarowy

 

„Zarówno tendencje rynkowe jak i nasze analizy sprzedaży pokazują, że sprzedaż stolarki w segmentach medium i premium będzie rosła. Do obsługi tych klientów wszyscy musimy być przygotowani. Chciałabym podkreślić, że Roto oferuje swoim partnerom nie tylko wsparcie marketingowe w postaci Rotomanii, ale także na innych etapach ich działalności – w zarządzaniu logistyką, dystrybucją i produkcją czy w procesie optymalizacji produkcji. Dlatego gorąco zachęcam Państwa do przystąpienia do programu Rotomania oraz do skorzystania z naszego pełnego pakietu usług serwisowych, gdyż podnoszenie jakości przynosi wymierne korzyści.” podkreśliła Barbara Ahlers.

 

Barbara Ahlers, prezes Roto Frank Okucia Budowlane 

 

Po podsumowaniu I edycji programu przez Konrada Klimka, konsultanta Kancelarii Doradczej Synergia, przed gośćmi wystąpił prezes Kancelarii, Piotr Lutek. W swoich rozważaniach o rynku, konkurencji i budowaniu marki starał się odpowiedzieć na pytanie, czym jest Rotomania:

 

Czytaj również: Jaka jest przyszłość stadionów w Polsce?

 

„Rotomania to znak, że czas wyjść z mętnej wody. Wyjść z sytuacji, w której konkuruje się głównie ceną, licząc, że w tej mętnej wodzie niskiego stanu wiedzy uda się złapać klienta i wcisnąć mu to, co jest pod ręką: materiał budowlany, bezimienny, sprzedawany z metra. Bo w końcu klient buduje tylko raz w życiu i to, że nie wróci do punktu sprzedaży, to nie problem sprzedawcy. Rotomania to znak, że czas wyjść z sytuacji, w której ci, którzy mogliby sprzedawać inaczej – nic nie robią w tym kierunku. I czas zacząć oferować rzeczy, których nie da się skopiować.” wyjaśniał Piotr Lutek.

 

Piotr Lutek, prezes Kancelarii Doradczej Synergia

 

Zdaniem Piotra Lutka klucz do sukcesu leży w nowej filozofii sprzedaży. Filozofia ta jest oparta o zrozumienie faktycznych oczekiwań klientów, stworzenie im pewnej opowieści o domu i roli okien w tym marzeniu. 

 

Każda firma ma szansę stworzyć własną opowieść, własny sposób porozumienia z klientem i dotarcia do niego. Po to także, by w ten sposób odróżnić się od innych. Zdaniem Piotra Lutka program Rotomania ma szansę stać się dla branży stolarki tym, czym Intel dla branży komputerowej: nie do końca uświadamianym „elementem pożądania”, który sprawia, że klienci poszukują produktu właśnie z tym czymś.

 

Czytaj również: Budżetowe nadwyżki firm budowlanych

 

Część konferencji poświęcona była także mini-warsztatom na temat taktyki skutecznej rozmowy handlowej na linii producent-dealer. Prowadził je kierownik platformy szkoleniowej RotoCampus, Herwig Thonhauser.

 

„W prawidłowo przeprowadzonej rozmowie z klientem, w której handlowiec chce sprzedać produkt, powinny być zachowana kolejność wszystkich trzech etapów rozmowy: otwarcie, złożenie oferty i finalizowanie sprzedaży. Znacznie zwiększa to szanse sprzedawcy na skuteczne przeprowadzenie transakcji.” stwierdził Herwig Thonhauser. Zwrócił on uwagę słuchaczy na umiejętność przedstawiania zalet produktów i usług jako przewag i korzyści klienta. Pokazywał on także, jak ważne jest przekonanie sprzedawcy, że jego oferta dokładnie odpowiada oczekiwaniom klienta i że ułatwi mu podjęcie decyzji o zakupie.

 

Herwig Thonhauser, kierownik platformy szkoleniowej RotoCampus

 

W popołudniowej części konferencji strateg i budowniczy marek, Grzegorz Kosson, podjął się zadania „profilera” tworzącego „profil psychologiczny sprawcy” czyli wykonał „wizję lokalną w miejscu zdarzenia”. Przekładając te terminy na branżę stolarki – próbował on odpowiedzieć na pytanie: „Co o Tobie i Twoich oknach sądzi kupujący”, który przychodzi do salonu bądź punktu sprzedaży stolarki. Co mówi o marce reklama na budynku, ekspozycja w salonie, sprzedawca? Jak możesz być postrzegany przez klientów i konkurencję. Grzegorz Kosoń zaprezentował również użyteczne narzędzia, które można wykorzystać w codziennej pracy z marką.

 

Grzegorz Kosson, strateg, budowniczy marek

 

Na zakończenie konferencji Paweł Szkodziak, koordynator programu Rotomania, przedstawił nowym członkom obecne narzędzia Rotomanii, a dotychczasowym uczestnikom – kierunki, w jakich program będzie się rozwijał.  Generalnie, program stawia na stałe zdobywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności sprzedawców oraz na profesjonalną ekspozycję produktów. Z jednej strony – zakłada pogłębianie wiedzy technicznej sprzedawców i montażystów okien, która ma dać im pewność siebie w pracy z produktami oraz umiejętność rozbrajania wątpliwości klientów związanych z nowościami produktowymi.

 

Czytaj również: Związki Pracodawców Budownictwa

 

Z drugiej zaś strony zakłada stałe pogłębianie znajomości produktów, ich zastosowań i argumentacji, a także sposobów dotarcia z tą wiedzą do zainteresowanych.

 

„Funkcjonalne okna modelowe do punktów sprzedaży z przeznaczeniem do konkretnych pomieszczeń domu to bardzo skuteczne narzędzie dla handlowca w rozmowie z klientem”, podkreślił Paweł Szkodziak. „Rotomania zapewnia nie tylko rozwiązania okuć do okien ekspozycyjnych, ale także ich odpowiednią oprawę marketingową. Potwierdza to rok doświadczeń Rotomaniaków: ‘nawet jeśli klient nie zdecyduje się na najbogatszą opcję, to jest przekonany, że kupując u mnie prościej wyposażone modele, podejmuje jedynie słuszną decyzję’ twierdzi Jacek Gładki, właściciel firmy Nowis, sprzedającej okna marki Adams.”

Paweł Szkodziak, kierownik ds. komunikacji marketingowej
Roto Frank Okucia Budowlane

 

2012-09-27
Źródło: Fly PR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Reklama firmy Liczba postów: 188 Grupa: Trudne tema... W temacie reklamy na pewno warto zainwestować kasę w profesjonalną stronę internetową, bo to ona będzie pierwszą reklamą Twojego biznesu. W tym temacie na pewno...
  • terminal Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Dzień dobry, czy polecacie urządzenie mc 3300 do pracy w magazynie? Zastanawiam się nad jego zakupem, dlatego też będę wdzięczna za każdą odpowiedź.
  • Usprawnienie procesów produkcji Liczba postów: 74 Grupa: Trudne tema... Przemyślana i dobrze zastosowana automatyka przemysłowa to najlepsze rozwiązanie jakie możemy podjąć w celu usprawnienia produkcji i jej zwiększenia. Takie rozw...
  • Rolnictwo Liczba postów: 124 Grupa: Trudne tema... Mój znajomy prowadzi gospodarstwo rolne i hoduję trzodę chlewną i ostatnio zamawiał z tej strony bardzo dobry dodatek do pasz https://www.domino.org.pl/ w bardz...
  • Magazyn wyposażenie Liczba postów: 116 Grupa: Trudne tema... Ja ostatnio zamawiałam nowe regały magazynowe na https://www.e-regaly.pl/ po tym jak jedne pod napływem ciężaru niestety się wygiął. Nie jest to takie łatwe jak...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 15881 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 214

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >