„Web 2.0 w budownictwie” - raport syndykatowy
Chcesz wiedzieć… • jakie wygląda marketing internetowy w branży budowlanej? • gdzie w sieci są Twoi klienci (inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci)? • jak najskuteczniej do nich dotrzeć (portale społecznościowe, blogi, mikroblogi, wyszukiwarki)? • gdzie i jak działa twoja konkurencja: czy mają blogi, profile na portalach społecznościowych, a może pozycjonują własne strony?
Sięgnij po raport syndykatowy „Web 2.0 w budownictwie” planowany termin ukazania raportu maj 2010
Metodologia raportu oparta została na przeprowadzonych badaniach pierwotnych wśród czterech grup respondentów:
• Inwestorzy indywidualni – badanie CATI zrealizowane na celowej próbieN=609 Polaków związanych z branżą budowlaną (czyli planujących na lata 2010-2011 zakup domu/mieszkania, bądź prace remontowe i/lub dokonujące zakupu materiałów budowlanych w 2009 r.) wyłonionych z losowej próby 1001 Polaków w wieku 18 lat i więcej
• Wykonawcy – badanie CATI zrealizowane na celowej próbie N=500 wykonawców
• Architekci – badania CATI zrealizowane na celowej próbie N=200 architektach
• Producenci/dystrybutorzy materiałów budowlanych – badanie CAWI przeprowadzone na celowej grupie producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce (N= blisko 70)
Metodologia projektu
Metodologia raportu oparta została na przeprowadzonych badaniach pierwotnych wśród czterech grup respondentów:
• Inwestorzy indywidualni – badanie CATI zrealizowane na celowej próbieN=609 Polaków związanych z branżą budowlaną (czyli planujących na lata 2010-2011 zakup domu/mieszkania, bądź prace remontowe i/lub dokonujące zakupu materiałów budowlanych w 2009 r.) wyłonionych z losowej próby 1001 Polaków w wieku 18 lat i więcej
• Wykonawcy – badanie CATI zrealizowane na celowej próbie N=500 wykonawców
• Architekci – badania CATI zrealizowane na celowej próbie N=200 architektach
• Producenci/dystrybutorzy materiałów budowlanych – badanie CAWI przeprowadzone na celowej grupie producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce (N= blisko 70)
Zakres raportu
• Internet i komunikacja
o Internet – rys historyczny
o dostęp do Internetu w Polsce i na świecie
o odsetek użytkowników w Polsce i na świecie
o Web 2.0 – nowy wymiar Internetu
o jak komunikować się za
pośrednictwem Web 2.0
• Internet w branży budowlanej
o opinie o e-marketingu wyrażane przez producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych
zapytaliśmy m.in. czy.:
• dzięki działaniom e-marketingu można stale prowadzić działania budowania wizerunku marki
• działania związane z e-marketingiem sprawdzają się w branży budowlanej
• marketing internetowy to stosunkowo tania forma promocji
• podejmowane działania w zakresie e-marketingu są skuteczne
o użytkownicy Internetu w branży budowlanej
• w jakim stopniu z Internetu korzystają grupy związane z branżą budowlaną czyli: inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci
• jaka jest częstotliwość korzystania z Internetu przez każdą z tych grup
• jakie usługi/możliwości wykorzystywane są regularnie przez osoby związane z branżą budowlaną
• Web 2.0 w branży budowlanej
o blogi i mikroblogi
•aktywność firm budowlanych w zakresie prowadzenia blogów i mikroblogów
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z blogów i mikroblogów
•formy aktywności prowadzone na blogach i mikroblogach czyli m.in. prowadzenia bloga/mikrobloga, czytanie blogów innych, dodawanie komentarzy, nawiązywanie znajomości
o portale społecznościowe
•aktywność firm budowlanych na portalach społecznościowych
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z portali społecznościowych
•formy aktywności prowadzone na serwisach społecznościowych przez osoby zwiazane z branżą budowlaną
•najpopularniejsze portale społecznościowe wśród osób związanych z branżą budowlaną
o WIKI czyli społeczne bazy wiedzy
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z WIKI
•rodzaje aktywności prowadzonej na stronach typu WIKI przez osoby związane z branżą budowlaną w zakresie korzystania i edytowania informacji
o serwisy internetowe z plikami audio i wideo
•aktywność firm budowlanych w zakresie publikowania w Internecie materiałów (filmy wideo, klipy) o swojej firmie, produktach, markach na portalach z filmikami
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z serwisów z filmikami
•najpopularniejsze strony z filmikami
•rodzaje aktywności prowadzonej na serwisach internetowych z plikami audio i wideo przez osoby związane z branżą budowlaną m.in. w zakresie oglądania i publikowania materiałów
o social commerce
- porównywarki cen
•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie korzysta z porównywarek cen
•najpopularniejsze porównywarki cen
•rodzaje aktywności prowadzonej na porównywarkach cen: czytanie/dodawanie komentarzy
- e-commerce (aukcje internetowe, sklepy internetowe)
•jaki odsetek producentów i dystrybutorów prowadzi dystrybucję internetową
•w jakich kanałach częściej prowadzona jest dystrybucja: aukcje internetowe czy sklepy internetowe
•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie działa w e-commerce
•formy aktywności osób związanych z branżą budowlaną w dystrybucji internetowej (kupno/sprzedaż na aukcjach i w sklepach internetowych)
- opinie publikowane w Internecie o markach/produktach/usługach związanych z branżą budowlaną
•internetowe źródła opinii
•znaczenie opinii publikowanych w Internecie
o e-mailing
•komunikacja firm budowlanych z otoczeniem biznesowym za pośrednictwem newsletterów wysyłanych na e- mail
•odsetek użytkowników związanych z branżą budowlaną korzystających z subskrypcji newsletera na e-mail
•najpopularniejsze serwisy pocztowe
o wyszukiwarki czyli działania SEM
•aktywność firm budowlanych w zakresie optymalizacji stron internetowych (działania SEO) oraz kampanii PPC
• najpopularniejsze wyszukiwarki i przeglądarki wśród osób związanych z branżą budowlaną
•efektywność linków sponsorowanych wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek osób związanych z branżą budowlaną wchodzi na linki sponsorowane)
•efektywność pozycjonowania stron wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek przegląda drugą i kolejne strony w wyszukiwarce)
• Plany rozwoju firm w zakresie e-marketingu i web 2.0
o plany firm budowlanych (producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych) w zakresie działań e-marketingowych na przestrzeni najbliższego roku
o jakie usługi/możliwości w zakresie e-marketingu będą wprowadzane bądź rozszerzane przez firmy budowlane
• Web 2.0 w praktyce czyli przykłady działań w zakresie social media
o czyli case study firm działających w branży budowlanej i aktywnie działających w e-marketingu i social media
Forma i cena raportu
Forma raportu: Raport Web 2.0 w budownictwie dostępny jest w formie prezentacji elektronicznej (plik PDF)
Cena raportu: 3 200 PLN + 22% VAT
Dostępność raportu: Raport dostępne są, po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia
faxem na numer /24/ 355 77 01 bądź e-mail: s.prosniewska@asm-poland.com.pl
Bliższych informacji o raporcie „Web 2.0 w budownictwie” udzielają:
Sylwia Prośniewska – Dyrektor Działu Projektów Własnych
Tel: /24/ 355 77 60, 0 697 122 540
e-mail: s.prosniewska@asm-poland.com.pl
Anna Kałużna – Project Manager
Tel. /24/ 355 77 80
e-mail: a.kaluzna@asm-poland.com.pl
Źródło: budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- fotografia biznesowa Liczba postów: 61 Grupa: Konferencje... Sesje różnego rodzaju dzisiaj wykonują profesjonalni fotografowie i jak najbardziej warto znaleźć solidnego w swojej okolicy https://bartekciok.pl/ Sesje biznes...
- Spsób na dobry sen Liczba postów: 162 Grupa: Aktualności Interesuje mnie kołdra puchowa zimowa i ręczniki. Czy wiecie, który sklep online posiada taki asortyment? Ważny jest dla mnie szeroki wybór produktów w dobrej c...
- Wellbeing w miejscu pracy zwiększa zaangażowanie,... Liczba postów: 12 Grupa: Aktualności
- Trening w domu Liczba postów: 19 Grupa: Trudne tema... Motywacja to mit dyscyplina to prawda. Ochotę na trening mam może raz na kilka tygodni albo po jakiejś przewie a tak to idę bo samo się nie zrobi. Można ewentua...
- Czy umiecie ze sobą rozmawiać ? Liczba postów: 45 Grupa: Trudne tema... Taka rozmowa z samym sobą jest zawsze najtrudniejsza, ponieważ to najtrudniej właśnie przed sobą przyznać się, że pojawia się jakiś problem. Bardzo często dotyc...
Ostatnio na forum
- blacha trapezowa Liczba postów: 141 Grupa: Robimy dach Rewelacyjny wątek . Bardzo dobrze, że ten wątek jest. __________________________________ ____________ mechanik pruszków
- Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 354 Grupa: Robimy stro... Najbardziej preferuję deskę barlinecką, to najlepszy wybór jeżeli chodzi o podłogi drewniane. https://podlogi24.net.pl/
- Jaka umywalka Liczba postów: 5 Grupa: Wnętrza Jako, że uwielbiam styl skandynawski i również w łazience postawiliśmy na taką aranżację to na pewno warto sprawdzić ofertę sklepu Sotbe https://sklep.sotbe.com...
- Kruszywa, rozbiórki i wyburzenia Liczba postów: 252 Grupa: Firmy budow... Długo szukałem nowoczesnego i szybkiego sposobu na zamawianie jakościowych kruszyw. Znajomy podpowiedział mi, że na tej stronie internetowej https://schuettflix...
- Woda w Ogrodzie Liczba postów: 24 Grupa: Ogrody Według mnie takie motywy bardzo fajnie wygladają. Trzeba tylko trochę sie chyba napracować, zeby stworzyć coś wyjątkowego. Widziałam tutaj http://gardenwizja.pl...
- Ogrody Zimowe Liczba postów: 90 Grupa: Ogrody Ogrody zimowe to najlepsza propozycja i bardzo mi się podobają, aby można było pięknie korzystać z niego przez cały rok. Chcecie sprawdzić, które opcje są najko...