„Web 2.0 w budownictwie”  - raport syndykatowy

„Web 2.0 w budownictwie” - raport syndykatowy

Chcesz wiedzieć… • jakie wygląda marketing internetowy w branży budowlanej? • gdzie w sieci są Twoi klienci (inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci)? • jak najskuteczniej do nich dotrzeć (portale społecznościowe, blogi, mikroblogi, wyszukiwarki)? • gdzie i jak działa twoja konkurencja: czy mają blogi, profile na portalach społecznościowych, a może pozycjonują własne strony?

Sięgnij po raport syndykatowy „Web 2.0 w budownictwie” planowany termin ukazania raportu maj 2010

 

Metodologia projektu
Metodologia raportu oparta została na przeprowadzonych badaniach pierwotnych wśród czterech grup respondentów:
•    Inwestorzy indywidualni – badanie CATI zrealizowane na celowej próbieN=609 Polaków związanych z branżą budowlaną (czyli planujących na lata 2010-2011 zakup domu/mieszkania, bądź prace remontowe i/lub dokonujące zakupu materiałów budowlanych w 2009 r.) wyłonionych z losowej próby 1001 Polaków w wieku 18 lat i więcej
•    Wykonawcy – badanie CATI zrealizowane na celowej próbie N=500 wykonawców
•    Architekci – badania CATI zrealizowane na celowej próbie N=200 architektach
•    Producenci/dystrybutorzy materiałów budowlanych – badanie CAWI przeprowadzone na celowej grupie producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce (N= blisko 70)

 

Zakres raportu

•    Internet i komunikacja
o    Internet – rys historyczny
o    dostęp do Internetu w Polsce i na świecie
o    odsetek użytkowników w Polsce i na świecie
o    Web 2.0 – nowy wymiar Internetu
o    jak komunikować się za
pośrednictwem Web 2.0

•    Internet w branży budowlanej
o    opinie o e-marketingu wyrażane przez producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych
zapytaliśmy m.in. czy.:
• dzięki działaniom e-marketingu można stale prowadzić działania budowania wizerunku marki
• działania związane z e-marketingiem sprawdzają się w branży budowlanej
• marketing internetowy to stosunkowo tania forma promocji
• podejmowane działania w zakresie e-marketingu są skuteczne
o    użytkownicy Internetu w branży budowlanej
• w jakim stopniu z Internetu korzystają grupy związane z branżą budowlaną czyli: inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci
• jaka jest częstotliwość korzystania z Internetu przez każdą z tych grup
• jakie usługi/możliwości wykorzystywane są regularnie przez osoby związane z branżą budowlaną

•    Web 2.0 w branży budowlanej
o    blogi i mikroblogi
•aktywność firm budowlanych w zakresie prowadzenia blogów i mikroblogów
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z blogów i mikroblogów
•formy aktywności prowadzone na blogach i mikroblogach czyli m.in. prowadzenia bloga/mikrobloga, czytanie blogów innych, dodawanie komentarzy, nawiązywanie znajomości
o    portale społecznościowe
•aktywność firm budowlanych na portalach społecznościowych
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z portali społecznościowych
•formy aktywności prowadzone na serwisach społecznościowych przez osoby zwiazane z branżą budowlaną
•najpopularniejsze portale społecznościowe wśród osób związanych z branżą budowlaną
o    WIKI czyli społeczne bazy wiedzy
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z WIKI
•rodzaje aktywności prowadzonej na stronach typu WIKI przez osoby związane z branżą budowlaną w zakresie korzystania i edytowania informacji
o    serwisy internetowe z plikami audio i wideo
•aktywność firm budowlanych w zakresie publikowania w Internecie materiałów (filmy wideo, klipy) o swojej firmie, produktach, markach na portalach z filmikami
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z serwisów z filmikami
•najpopularniejsze strony z filmikami
•rodzaje aktywności prowadzonej na serwisach internetowych z plikami audio i wideo przez osoby związane z branżą budowlaną m.in. w zakresie oglądania i publikowania materiałów
o    social commerce
- porównywarki cen
•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie korzysta z porównywarek cen
•najpopularniejsze porównywarki cen
•rodzaje aktywności prowadzonej na porównywarkach cen: czytanie/dodawanie komentarzy
- e-commerce (aukcje internetowe, sklepy internetowe)
•jaki odsetek producentów i dystrybutorów prowadzi dystrybucję internetową
•w jakich kanałach częściej prowadzona jest dystrybucja: aukcje internetowe czy sklepy internetowe
•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie działa w e-commerce
•formy aktywności osób związanych z branżą budowlaną w dystrybucji internetowej (kupno/sprzedaż na aukcjach i w sklepach internetowych)
- opinie publikowane w Internecie o markach/produktach/usługach związanych z branżą budowlaną
•internetowe źródła opinii
•znaczenie opinii publikowanych w Internecie
o    e-mailing
•komunikacja firm budowlanych z otoczeniem biznesowym za pośrednictwem newsletterów wysyłanych na e- mail
•odsetek użytkowników związanych z branżą budowlaną korzystających z subskrypcji newsletera na e-mail
•najpopularniejsze serwisy pocztowe
o    wyszukiwarki czyli działania SEM
•aktywność firm budowlanych w zakresie optymalizacji stron internetowych (działania SEO) oraz kampanii PPC
• najpopularniejsze wyszukiwarki i przeglądarki wśród osób związanych z branżą budowlaną
•efektywność linków sponsorowanych wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek osób związanych z branżą budowlaną wchodzi na linki sponsorowane)
•efektywność pozycjonowania stron wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek przegląda drugą i kolejne strony w wyszukiwarce)

•    Plany rozwoju firm w zakresie e-marketingu i web 2.0
o    plany firm budowlanych (producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych) w zakresie działań e-marketingowych na przestrzeni najbliższego roku
o    jakie usługi/możliwości w zakresie e-marketingu będą wprowadzane bądź rozszerzane przez firmy budowlane

•    Web 2.0 w praktyce czyli przykłady działań w zakresie social media
o    czyli case study firm działających w branży budowlanej i aktywnie działających w e-marketingu i social media

Forma i cena raportu
Forma raportu: Raport Web 2.0 w budownictwie dostępny jest w formie prezentacji elektronicznej (plik PDF)
Cena raportu: 3 200 PLN + 22% VAT

Dostępność raportu: Raport dostępne są, po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia
faxem na numer /24/ 355 77 01 bądź e-mail: s.prosniewska@asm-poland.com.pl

Bliższych informacji o raporcie „Web 2.0 w budownictwie” udzielają:

Sylwia Prośniewska – Dyrektor Działu Projektów Własnych
Tel: /24/ 355 77 60, 0 697 122 540
e-mail: s.prosniewska@asm-poland.com.pl

Anna Kałużna – Project Manager
Tel. /24/ 355 77 80
e-mail: a.kaluzna@asm-poland.com.pl

 

Źródło: budnet.pl
Autor: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Ostatnio na forum

  • blacha trapezowa Liczba postów: 141 Grupa: Robimy dach Rewelacyjny wątek . Bardzo dobrze, że ten wątek jest. __________________________________ ____________ mechanik pruszków
  • Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 354 Grupa: Robimy stro... Najbardziej preferuję deskę barlinecką, to najlepszy wybór jeżeli chodzi o podłogi drewniane. https://podlogi24.net.pl/
  • Jaka umywalka Liczba postów: 5 Grupa: Wnętrza Jako, że uwielbiam styl skandynawski i również w łazience postawiliśmy na taką aranżację to na pewno warto sprawdzić ofertę sklepu Sotbe https://sklep.sotbe.com...
  • Kruszywa, rozbiórki i wyburzenia Liczba postów: 252 Grupa: Firmy budow... Długo szukałem nowoczesnego i szybkiego sposobu na zamawianie jakościowych kruszyw. Znajomy podpowiedział mi, że na tej stronie internetowej https://schuettflix...
  • Woda w Ogrodzie Liczba postów: 24 Grupa: Ogrody Według mnie takie motywy bardzo fajnie wygladają. Trzeba tylko trochę sie chyba napracować, zeby stworzyć coś wyjątkowego. Widziałam tutaj http://gardenwizja.pl...
  • Ogrody Zimowe Liczba postów: 90 Grupa: Ogrody Ogrody zimowe to najlepsza propozycja i bardzo mi się podobają, aby można było pięknie korzystać z niego przez cały rok. Chcecie sprawdzić, które opcje są najko...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19123 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 151

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >