Analizy, badania, raporty – lista artykułów

Budowlańców i inżynierów coraz bardziej brak

W III kwartale 2007 roku wzrosła liczba ofert pracy z branży przemysłu chemicznego oraz branży budowlanej i nieruchomości. Rośnie także zapotrzebowanie na specjalistów ds. transportu i logistyki. Pozycję lidera utrzymała branża „handel i sprzedaż” – oto wynik cyklicznego raportu „Rynek pracy specjalistów w III kwartale 2007”, przygotowanego przez konsultantów Pracuj.pl.
15-11-2007

Ceny materiałów budowlanych – analizy ASM Centrum Badań i Analiz Rynku

Na rynku materiałów budowlanych oferowanych jest kilka tysięcy produktów. Firma ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku w Kutnie zanalizowała jak kształtują się ceny produktów w kilku charakterystycznych sektorach rynku. Analizie poddane zostały ceny szeregu produktów z następujących segmentów rynkowych: pokrycia dachowe i rynny, materiały wznoszeniowe (cegły, pustaki, cement), materiały instalacyjne (grzejniki i osprzęt, armatura toaletowa), chemia budowlana (farby, lakiery), elementy wykończenia podłóg i ścian wewnętrznych oraz stolarka otworowa. Pod uwagę wzięto ceny 722 wybranych produktów.
08-11-2007

Hurtownie budowlane w Polsce – analizy ASM Centrum Badań i Analiz Rynku

Według danych GUS zamieszczonych w statystykach Regon, w Polsce na koniec czerwca 2007 roku funkcjonowało 22 318 podmiotów zajmujących się hurtową sprzedażą materiałów budowlanych. Są to firmy działające w zakresie dystrybucji materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego (kod PKD 51.53) oraz przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą wyrobów metalowych oraz sprzętu i dodatkowego wyposażenia hydraulicznego i grzejnego (kod PKD 51.54).
11-10-2007

Markety budowlane w Polsce – analiza ASM Centrum Badań i Analiz Rynku

Od kilkunastu lat nieustannie możemy obserwować, że obok dotychczasowych „tradycyjnych” punktów sprzedaży materiałów budowlanych i dekoracyjnych (sklepy detaliczne i hurtownie budowlane) pojawił się nowy rodzaj dystrybucji, markety i hipermarkety budowlane.
13-09-2007

Bieżąca sytuacja na drogach i autostradach

Z analiz przeprowadzonych przez ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku wynika, że na dzień dzisiejszy ¹ w Polsce istnieje 674 km autostrad i 294 km dróg ekspresowych. Stanowi to jedną trzecią docelowego planu ² rozbudowy autostrad i zaledwie 5,6% planowanych dróg ekspresowych. Ministerstwo Transportu, zakłada, że w 2007 roku do eksploatacji oddanych zostanie 60 km autostrad i dróg ekspresowych oraz 50 km obwodnic miast.
16-08-2007

Zapotrzebowanie na okna w obszarach aglomeracji miejskich. Raport Rynku Akustyki w Architekturze

Oferta rynkowa okien jest bardzo szeroka, ale trudno znaleźć dostawcę w przypadku zamówienia okna o parametrach akustycznych określonych przez zamawiającego. Okna standardowe 4/16/4 z deklaracją wskaźnika RA2 wynoszącego 23 dB nie spełniają już potrzeb rynku mieszkań w obszarach silnie zurbanizowanych. Potrzeby klientów rosną, ale wśród producentów okien nie ma chętnych do ich zaspokojenia. Stosowanie zasad higieny akustycznej dotyczy wszystkich elementów budynku. Budynek stanowi całość i jest systemem, który zapewnia realizację funkcji użytkowych. Przegrody zewnętrzne budynku są częścią tego systemu, oddzielając wnętrze obiektu od środowiska. W akustyce architektonicznej rolą przegrody zewnętrznej, której nieodłączną częścią jest okno, jest ograniczenie dostępu hałasu środowiskowego do wnętrza obiektu przy zapewnieniu odpowiedniego doświetlenia.
16-08-2007

Przedsiębiorcy w „dybach” czyli bariery działalności przedsiębiorstw w branży budowlanej

Analitycy zespołu ASM Centrum Badań i Analiz Rynku w Kutnie w raporcie „Monitoring Rynku Budowlanego” oceniają, że sytuacja na rynku budowlanym jest wyjątkowo korzystna, świadczą o tym m.in. wyniki produkcji budowlano-montażowej. Mając na uwadze ciągle niezaspokojony popyt mieszkaniowy i plan inwestycyjny dotyczący stworzenia nowej i poprawy istniejącej infrastruktury związanej z organizacją Piłkarskich Mistrzostw Europy w 2012 r., nie powinniśmy obawiać się o stan polskiego budownictwa, wręcz przeciwnie, powinno ono doznać w najbliższym czasie jeszcze większej akceleracji.
10-05-2007

Podsumowanie badań „Wizerunek ekip remontowo-budowlanych w Polsce”

Uczciwość, profesjonalizm i pozytywny wizerunek – to cechy, które powinny posiadać idealne ekipy zdaniem uczestników badania „Wizerunek ekip remontowo-budowlanych w Polsce”, przeprowadzonego w marcu 2007 r. na zlecenie Hitachi Power Tools Polska Sp. z o.o. przez IQS and Quant Group.
07-05-2007

Rumuński rynek budowlany – dynamiczne wzrosty i świetne perspektywy

Rumunia dzięki przystąpieniu do Unii Europejskiej stała się bardzo atrakcyjnym miejscem dla firm związanych z budownictwem. W nadchodzących latach do Rumunii napłynie niemal 20 mld € środków unijnych, które w istotny sposób wpłyną na dalszy, prężny rozwój rynku budowlanego w tym kraju. Lokalne firmy nie będą jednak w stanie poradzić sobie z realizacją dużych projektów infrastrukturalnych – stąd spodziewana jest ekspansja międzynarodowych koncernów z branży.
26-03-2007

Rynek chemii budowlanej w ujęciu marketingowym

Branża budowlana na dobre wyszła z impasu. Korzystną passę w sektorze odczuwają już chyba wszystkie przedsiębiorstwa, a sam rynek mieszkaniowy zaskakuje. Na rynku brakuje mieszkań, ceny rosną, a inwestorzy nadal generują popyt. O tym, jaki był 2006 rok i czego można spodziewać się w 2007…
22-03-2007


Stron: 266 ▾ Skocz do strony
◂◂  ◂  263 264 265 266  ▸

Czytaj też…

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19162 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 174

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >