Analizy, badania, raporty – lista artykułów
Łóżek w hotelach wciąż brakuje
W Polsce na 10 tysięcy mieszkańców przypadają 44 miejsca noclegowe. To jeden z najgorszych wyników w Europie.
14-05-2008
YTONG - według inwestorów indywidualnych - najlepszy
Jak wynika z niezależnego raportu Pentora - YTONG uzyskał najwięcej wskazań inwestorów indywidualnych w badaniu spontanicznej znajomości marek producentów materiałów do wznoszenia ścian.
22-04-2008
Atrakcyjności inwestycyjna województw
Według raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową w rankingu „atrakcyjności inwestycyjnej” województw, w czołówce znalazły się województwa śląskie, dolnośląskie i mazowieckie. Co o tym decyduje?
17-03-2008
Mieszkania dla studenta. Wynajem w styczniu
Ferie zimowe dla wielu studentów są okazją do zmiany miejsca zamieszkania. Okres zimowej przerwy semestralnej pomimo raczej niewysokiej temperatury za oknem był zawsze dość gorącym okresem na rynku wynajmu mieszkań i pokoi.
08-02-2008
„Media na Rynku Budowlanym” czyli skuteczne kanały dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną
Wiedza na temat najskuteczniejszych kanałów dotarcia, poznanie najbardziej opiniotwórczych środków przekazu czy zwyczajów związanych z korzystaniem z różnorodnych mediów, pozwala nie tylko zaspokoić potrzeby informacyjne, ale również ułatwia podjęcie decyzji w aspekcie przeprowadzenia efektywnych kampanii informacyjnych i reklamowych.
20-12-2007
Sezonowa stabilizacja w budownictwie
Każdego roku wraz z jesienią przychodzi w budownictwie okres, w którym następuje stabilizacja aktywności inwestorów i związany z nim spadek zapotrzebowania na materiały budowlane. W tym roku cała branża budowlana zastanawia się, czy obserwowana stabilizacja popytu na materiały budowlane, po okresie ogromnego wzrostu zapotrzebowania na nie, jest typowym zjawiskiem sezonowym, czy też oznacza koniec fazy wzrostu tego rynku w dłuższym okresie. Przyglądając się opublikowanym ostatnio danym statystycznym dotyczącym liczby wydanych pozwoleń i rozpoczynanych budów w budownictwie mieszkaniowym, trudno znaleźć potwierdzenie tezy mówiącej o tym, że w najbliższym czasie nastąpi znaczne spowolnienie prac budowlanych wynikające z innych przyczyn niż sezonowość prac budowlanych – uważa Anna Waszczuk, Analityk Rynku Xella Polska Sp. z o.o.
11-12-2007
Powiało wielkim światem
Najnowsze dane Narodowego Banku Polskiego dotyczące inwestycji zagranicznych w Polsce napawają optymizmem. Wynik jest o 2,4 mld euro lepszy niż rok temu. A wraz z zagranicznymi inwestorami napływają zagraniczne trendy w zabudowie terenu. Polska zaczyna nabierać światowej ogłady.
03-12-2007
Budowlańców i inżynierów coraz bardziej brak
W III kwartale 2007 roku wzrosła liczba ofert pracy z branży przemysłu chemicznego oraz branży budowlanej i nieruchomości. Rośnie także zapotrzebowanie na specjalistów ds. transportu i logistyki. Pozycję lidera utrzymała branża „handel i sprzedaż” – oto wynik cyklicznego raportu „Rynek pracy specjalistów w III kwartale 2007”, przygotowanego przez konsultantów Pracuj.pl.
15-11-2007
Ceny materiałów budowlanych – analizy ASM Centrum Badań i Analiz Rynku
Na rynku materiałów budowlanych oferowanych jest kilka tysięcy produktów. Firma ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku w Kutnie zanalizowała jak kształtują się ceny produktów w kilku charakterystycznych sektorach rynku. Analizie poddane zostały ceny szeregu produktów z następujących segmentów rynkowych: pokrycia dachowe i rynny, materiały wznoszeniowe (cegły, pustaki, cement), materiały instalacyjne (grzejniki i osprzęt, armatura toaletowa), chemia budowlana (farby, lakiery), elementy wykończenia podłóg i ścian wewnętrznych oraz stolarka otworowa. Pod uwagę wzięto ceny 722 wybranych produktów.
08-11-2007
Hurtownie budowlane w Polsce – analizy ASM Centrum Badań i Analiz Rynku
Według danych GUS zamieszczonych w statystykach Regon, w Polsce na koniec czerwca 2007 roku funkcjonowało 22 318 podmiotów zajmujących się hurtową sprzedażą materiałów budowlanych. Są to firmy działające w zakresie dystrybucji materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego (kod PKD 51.53) oraz przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą wyrobów metalowych oraz sprzętu i dodatkowego wyposażenia hydraulicznego i grzejnego (kod PKD 51.54).
11-10-2007