
Fachowcy montujący drzwi oczekują szkoleń
Fachowcy montujący drzwi dokonują ich zakupu na zlecenie klienta w ponad połowie przypadków, a często doradzają również wybór marki. Producenci tworzą w związku z tym strategie przywiązywania wykonawcy do marki.
Zakupu drzwi zewnętrznych 39,0% fachowców[1] dokonuje w hurtowniach lub składach budowlanych, bezpośrednio u producenta - 16,3%, a w hipermarketach - 7,0%. W przypadku drzwi wewnętrznych struktura zakupów prezentuje się podobnie, w hurtowni lub składach budowlanych - 42,3%, u producenta - 14,3%, a w hipermarketach - 8,0%. Jak widać, w obydwu przypadkach rola fachowców w procesie zakupu jest znacząca, a blisko 40% doradza wybór konkretnej marki drzwi. Zatem producenci drzwi muszą ściśle współpracować z firmami montującymi i budować ich lojalność wobec własnej marki. Wśród podejmowanych działań na plan pierwszy wysuwają się szkolenia i programy lojalnościowe.
Czytaj również: Ostatni dzwonek Rodziny na Swoim
Potrzeba szkoleń wśród wykonawców zajmujących się montażem drzwi zewnętrznych i wewnętrznych jest bardzo duża. Ponad 86% z nich uważa, iż producenci powinni organizować dla nich kursy. Warto dodać, iż wraz ze wzrostem wielkości firmy zwiększa się poziom uczestnictwa pracowników w szkoleniach (w 2011 roku skorzystała z nich połowa fachowców z tej branży). Czynniki, które wpływają na chęć udziału w tego typu przedsięwzięciach dotyczą przede wszystkim możliwości poznania nowych produktów, technologii i ich zastosowania oraz podnoszenia kwalifikacji monterów.
Potrzeba szkoleń w branży budowlanej - monterzy drzwi (w%)
Źródło: ASM, badanie „Profilowanie wykonawców 2012”
W przypadku programów lojalnościowych zainteresowanie wykonawców jest stosunkowo duże, jednak niższe niż w przypadku szkoleń. Fachowcy montujący drzwi zewnętrzne zainteresowani są programami lojalnościowymi w 58,1%, zaś w dla monterów drzwi wewnętrznych procent ten wynosi 54,3%. Szkolenia są zatem skutecznym kanałem dotarcia i budowania pozytywnych relacji z firmami wykonawczymi. Aż 69, 6% szkoleń, w których brali udział wykonawcy w 2011 r. było organizowanych przez producentów. Można wnioskować zatem, że to ważny element budowania strategii rozwoju marek i pozyskiwania wysokich pozycji w rankingach. Potrzeby szkoleniowe fachowców zostały zbadane i opisane w raporcie „Profilowanie wykonawców 2012”. Jest on powiązany z Rankingiem Budowlana Marka Roku 2012 organizowanym na podstawie badania przeprowadzonego wśród firm wykonawczych z całej Polski. Fachowcy wskazywali markę najczęściej przez nich stosowaną, markę o najlepszej jakości oraz markę o najlepszej relacji ceny do jakości.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- paczka z niestandardowymi wymiarami Liczba postów: 28 Grupa: Trudne tema... Nowoczesne rozwiązania, takie jak paczkomaty, zmieniły sposób korzystania z usług kurierskich. Dzięki nim nadawanie i odbieranie paczek stało się szybkie i wygo...
- Podpisanie umowy partnerskiej między Vinted i InPo... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności Super! Lubimy kupować z drugiej ręki, a taki międzynarodowy rynek otwiera wiele możliwości. Ostatnio przygotowujemy nasze dziecko na pierwszy obóz letni, przyda...
- Gdzie na wczasy ? Liczba postów: 105 Grupa: Trudne tema... Planując wakacje do Turcji, trafiłem przez przypadek na witrynę https://turcja-wakacje.pl/ i muszę przyznać – petarda! To nie jest następny nudny blog z kopiowa...
- Jak rozwinąć swój biznes w okresie COVID? Liczba postów: 59 Grupa: Trudne tema... No nie ma co... czasie COVID dużo rzeczy trzeba było przemyśleć od nowa, zwłaszcza w biznesie. U mnie super się sprawdziły personalizowane naklejki – na opakowa...
- Bezpieczny fotelik 0-18 kg Liczba postów: 41 Grupa: Trudne tema... 0-18 kg to jedynie RWF. Innej opcji to nie ma. Ale jak już starsze dziecko to można wybierać sobie coś wiecej. Bo są jeszcze te pasy Smart Kid Belt. Dobre dla s...