 
Fachowcy montujący drzwi oczekują szkoleń
Fachowcy montujący drzwi dokonują ich zakupu na zlecenie klienta w ponad połowie przypadków, a często doradzają również wybór marki. Producenci tworzą w związku z tym strategie przywiązywania wykonawcy do marki.
Zakupu drzwi zewnętrznych 39,0% fachowców[1] dokonuje w hurtowniach lub składach budowlanych, bezpośrednio u producenta - 16,3%, a w hipermarketach - 7,0%. W przypadku drzwi wewnętrznych struktura zakupów prezentuje się podobnie, w hurtowni lub składach budowlanych - 42,3%, u producenta - 14,3%, a w hipermarketach - 8,0%. Jak widać, w obydwu przypadkach rola fachowców w procesie zakupu jest znacząca, a blisko 40% doradza wybór konkretnej marki drzwi. Zatem producenci drzwi muszą ściśle współpracować z firmami montującymi i budować ich lojalność wobec własnej marki. Wśród podejmowanych działań na plan pierwszy wysuwają się szkolenia i programy lojalnościowe.
Czytaj również: Ostatni dzwonek Rodziny na Swoim
Potrzeba szkoleń wśród wykonawców zajmujących się montażem drzwi zewnętrznych i wewnętrznych jest bardzo duża. Ponad 86% z nich uważa, iż producenci powinni organizować dla nich kursy. Warto dodać, iż wraz ze wzrostem wielkości firmy zwiększa się poziom uczestnictwa pracowników w szkoleniach (w 2011 roku skorzystała z nich połowa fachowców z tej branży). Czynniki, które wpływają na chęć udziału w tego typu przedsięwzięciach dotyczą przede wszystkim możliwości poznania nowych produktów, technologii i ich zastosowania oraz podnoszenia kwalifikacji monterów.
Potrzeba szkoleń w branży budowlanej - monterzy drzwi (w%)

Źródło: ASM, badanie „Profilowanie wykonawców 2012”
W przypadku programów lojalnościowych zainteresowanie wykonawców jest stosunkowo duże, jednak niższe niż w przypadku szkoleń. Fachowcy montujący drzwi zewnętrzne zainteresowani są programami lojalnościowymi w 58,1%, zaś w dla monterów drzwi wewnętrznych procent ten wynosi 54,3%. Szkolenia są zatem skutecznym kanałem dotarcia i budowania pozytywnych relacji z firmami wykonawczymi. Aż 69, 6% szkoleń, w których brali udział wykonawcy w 2011 r. było organizowanych przez producentów. Można wnioskować zatem, że to ważny element budowania strategii rozwoju marek i pozyskiwania wysokich pozycji w rankingach. Potrzeby szkoleniowe fachowców zostały zbadane i opisane w raporcie „Profilowanie wykonawców 2012”. Jest on powiązany z Rankingiem Budowlana Marka Roku 2012 organizowanym na podstawie badania przeprowadzonego wśród firm wykonawczych z całej Polski. Fachowcy wskazywali markę najczęściej przez nich stosowaną, markę o najlepszej jakości oraz markę o najlepszej relacji ceny do jakości.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Potrzebuję prawnika Liczba postów: 13 Grupa: Trudne tema... Poruszając temat obsługi prawnej warto pamiętać, że profesjonalizm w tej dziedzinie to klucz do uniknięcia błędów mogących pochłonąć sporo czasu i pieniędzy. Ob...
- Firmy sprzątające - opinie Liczba postów: 102 Grupa: Trudne tema... A jeśli chodzi o firmy sprzątające nagrobki, to macie jakieś polecenia? Szukam na szybko kogoś sprawdzonego przed 1 listopada, bo niestety samemu ciężko wszystk...
- Marketing szeptany - warto? Liczba postów: 52 Grupa: Trudne tema... Wirtualne biuro z https://e-biuro.eu/ polecił mi znajomy – teraz sam polecam dalej. Szczególnie dla osób, które chcą mieć prestiżowy adres bez dużych kosztów.
- Jak zadbać o wizerunek firmy? Liczba postów: 85 Grupa: Trudne tema... Zastanawiałem się długo, czy przenieść firmę do Warszawy, bo koszty biur mnie przerażały. Ostatecznie zdecydowałem się na wirtualne biuro przez https://e-biuro....
- panorama jako reklama firmy? Liczba postów: 341 Grupa: Trudne tema... Polecam Wam wszystkim sprawdzić stronę, na której znajdziecie bardzo interesujący artykuł na temat reklamy zewnętrznej - citylighty oraz jej skuteczności. Spraw...

 
  
  
                 
                
 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
 
            







