Jak zachować bezpieczeństwo podczas prac remontowych? Rozpoczęła się ogólnopolska akcja - Klient Bezpieczny
Trwa ogólnopolska akcja informacyjna, której celem jest zapewnienie klientów, że wizyty w punktach handlowych oraz powiązane z nimi usługi w domach i mieszkaniach mogą się odbywać z zapewnieniem najwyższych standardów higieny. „Klient Bezpieczny” to inicjatywa skierowana przede wszystkim do klientów rynku remontowo-budowlanego, ale nie tylko. Dzięki niej wiele placówek handlowych jest już bezpiecznych higienicznie.
Czytaj dalej
Miesiące pełne wyzwań
Brak decyzji zakupowych wśród klientów był w ostatnich miesiącach największą bolączką wielu branż funkcjonujących w Polsce. Klienci wstrzymują się z wydatkami ze względu na niepewność sytuacji ekonomicznej, ale też wątpliwości dotyczące zapewnienia standardów higienicznych podczas wizyt w punktach sprzedaży, czy podczas realizacji usług w ich domach i mieszkaniach. Stąd akcja Klient Bezpieczny, która ma rozwiać wszelkie wątpliwości. Usługi remontowo-budowlane i pokrewne, ale też wizyty w salonach sprzedaży mogą się odbywać z zastosowaniem najwyższych standardów higienicznych. O tym właśnie głośno komunikuje akcja.
Czytaj również: Trwają wirtualne, największe targi sztuki współczesnej w Polsce!
Akcja Klient Bezpieczny została zainicjowana przez Stowarzyszenie Dom Bezpieczny. – Awaria sprzętu AGD, zaplanowany od długiego czasu remont, czy chęć wymiany nieszczelnych starych okien w tym sezonie to w dobie pandemii spory problem dla wielu klientów. Obawa przed wpuszczeniem do domu fachowców w dobie koronawirusa stała się realnym problemem, który utrudnia życie zarówno inwestorom, jak i przede wszystkim przedsiębiorcom – zauważa Karol Klos, prezes Stowarzyszenia Dom Bezpieczny. – Postanowiliśmy stworzyć i promować zasady bezpiecznej obsługi klientów w punktach handlowych oraz podczas świadczenia usług w ich domach i mieszkaniach. Podstawą tej idei była branża remontowo-budowlana, ale jestem przekonany, że również reprezentanci innych gałęzi gospodarki wyciągną masę korzyści z udziału w akcji Klient Bezpieczny – dodaje.
Razem dla bezpieczeństwa
W konsultacji z partnerami stowarzyszenia powstały uniwersalne wytyczne i zalecenia dotyczące zasad higieny do stosowania zarówno przez punkty handlowo-usługowe jak i fachowców. Są one sukcesywnie upowszechniane wśród właścicieli salonów sprzedaży, przedsiębiorstw usługowych oraz wśród klientów. W kampanię zaangażowane są m.in. media ogólnopolskie, branżowe oraz organizacje pracodawców. Do akcji dołączyły już znane powszechnie marki, m.in. firmy Velux, Porta, Krispol, Eko-Okna, Pol-Skone, Aluplast, OknoPlus, Vetrex czy Vikking. Rekomendują one te zasady i stosują je w swoich punktach handlowych oraz podczas wykonywania usług u klientów. W wyniku tych działań powstaje mapa z setkami punktów handlowych różnych branż, spełniających surowe zasady i dbających o bezpieczeństwo klientów.
Czytaj również: Kto może skorzystać z rządowego programu "Czyste Powietrze" wg nowych zasad?
Branża remontowo-budowlana otrzymała dzięki akcji Klient Bezpieczny istotne wsparcie w trudnych czasach pandemii. W rezultacie wprowadzenia nowego standardu obsługi salony sprzedaży oraz usługi wykonywane w domach klientów stały się bezpieczne higienicznie.
W akcję zaangażował się merytorycznie oraz informacyjnie Związek Pracodawców – Producentów Materiałów dla Budownictwa. – Nasz związek i jego członkowie włączył się w akcję zainicjowaną przez Stowarzyszenie Dom Bezpieczny, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa zarówno konsumentów jak i pracowników sklepów z wyrobami budowlanymi i ekip montażowych. Opracowaliśmy wytyczne dotyczące bezpieczeństwa higienicznego do stosowania przez punkty handlowo-usługowe oraz podczas wykonywania usług montażowych i apelujemy do wszystkich przedsiębiorstw sektora budowlanego o ich stosowanie i upowszechnianie – mówią przedstawiciele Związku.
Słowa uznania dla organizatorów akcji Klient Bezpieczny wyraziło również Ministerstwo Rozwoju. - W okresie epidemii wszelkie inicjatywy branżowe, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i klientów oraz uniknięcie zagrożenia zdrowotnego związanego z pracami remontowymi, zasługują na najwyższe uznanie – powiedział Robert Nowicki, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Branża gotowa na jesień
Choć obostrzenia związane z pandemią są luzowane, a obowiązków nałożonych na sklepy oraz ich klientów jest coraz mniej, poczucie bezpieczeństwa jest nadal sprawą priorytetową. Zagraniczni oraz polscy eksperci przewidują, że jesienią możemy mieć do czynienia z drugą falą zachorowań na COVID-19. Na szczęście coraz więcej wiemy już o tym wirusie, a co najistotniejsze, branża remontowo-budowlana dzięki akcji Klient Bezpieczny jest dobrze już przygotowana na ewentualne wyzwania czekające nas wszystkich jesienią.
Szczegółowe informacje o akcji oraz możliwości dołączenia do niej znajdują się na stronie: klientbezpieczny.pl
Pliki do pobrania
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- tłumaczenie dokumentacji technicznej Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Szukam biura tłumaczeń, które wykona tłumaczenie dokumentacji technicznej z j. polskiego na j. angielski. Jakie polecacie
- fotografia biznesowa Liczba postów: 112 Grupa: Konferencje... Sesje różnego rodzaju dzisiaj wykonują profesjonalni fotografowie i jak najbardziej warto znaleźć solidnego w swojej okolicy https://bartekciok.pl/ Sesje biznes...
- Reklama firmy Liczba postów: 442 Grupa: Trudne tema... Reklama jest ważna i warto zlecić ją firmie, która się na tym zna. W mojej firmie reklamą zajmuje się agencja marketingu internetowego https://www.lartweb.pl/ i...
- Zakład pogrzebowy Liczba postów: 68 Grupa: Trudne tema... Cześć! Jeżeli chodzi o ten temat to chciałbym polecić Państwu hurtownię zniczy - https://znicze.net/ , którą w ostatnim czasie znalazłem i z jakiej usług jestem...
- samochód nowy czy używany Liczba postów: 577 Grupa: Trudne tema... No ja to jednak jestem za tym aby auta używane kupować bo takie nie tracą tak szybko swojej wartości jak nowe. No a ubezpiecznie samochodu to też ważne jakie ku...