Najdroższy polski brand

Najdroższy polski brand

Najdroższe, najsilniejsze, najbardziej znane – takie są marki zestawione w 12 branżowych kategoriach rankingu Rzeczpospolitej. Do najdroższych polskich brandów należy Śnieżka, której wartość za rok 2013 wyniosła 96,5 mln zł. Śnieżka jest także obecna w rankingu najsilniejszych marek, w którym uplasowała się wśród brandów notujących największy przyrost siły.

 

Wyniki rankingu Rzeczpospolitej pokazują nie tylko silną pozycję Śnieżki na rynku, ale także istotne miejsce brandu w świadomości konsumentów. Śnieżka, plasując się na 120 pozycji zestawienia „najdroższych polskich marek”, jest jednocześnie najwyżej sklasyfikowanym producentem farb.

 

Czytaj również: Kiedy firma jest wiarygodna?

 

Rozpoznawalność i moc oddziaływania Śnieżki są widoczne w cząstkowych rankingach prezentujących brandy, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki.

 

Najlepszą w branży i jednocześnie 20. pozycję w zestawieniu, Śnieżka odnotowała w kategorii „najczęściej wybieranych marek”. Silna pozycja w tym zestawieniu, to jednocześnie wiarygodny obraz preferencji zakupowych konsumentów. Również w tej kategorii Śnieżka uplasowała się najwyżej spośród producentów farb.

 

Czytaj również: Pierwszy najemca w Galerii Bursztynowej rozpoczął już pracę

 

Wysoką, 10 pozycję, Śnieżka odnotowała także w kategorii „świadomość marki”. Wskaźnik ten jest rozumiany jako znajomość brandu i jest wyrazem zachowań konsumenckich, związanych z podejmowaniem decyzji zakupowych. Równie satysfakcjonująca,  24 pozycja, w kategorii „priorytet świadomości” plasuje Śnieżkę wśród marek wymienianych przez respondentów na pierwszym miejscu. Wskaźnik ten jest wyrazem silnej przewagi konkurencyjnej. Bardzo dobrym wynikiem jest także 33. miejsce Śnieżki w kategorii „postrzegana wartość”, która jest konsumencką oceną wartości, jaką dostarcza marka, odniesionej do cen oferowanych przez nią produktów. We wszystkich wymienionych kategoriach cząstkowych  Śnieżka, jest liderem w swojej branży.

 

Wysoka pozycja marki Śnieżka w rankingu mocy polskich marek pokazuje, że nasze działania spotykają się z pozytywną oceną ze strony rynku. Cieszy nas również fakt, że ranking prezentuje nie tylko siłę wartości ekonomicznej, ale odzwierciedla również tak istotne dla marek pozytywne oceny konsumentów – mówi Łukasz Dobrowolski, Dyrektor ds. Marketingu Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka SA. 

 

Czytaj również: Nowi członkowie Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu

 

Ranking Najdroższych Polskich Marek został przygotowany przez redakcję „Rzeczpospolitej" wraz z AC Nielsen, Acropolis Advisory i Millward Brown SMG/KRC. Przy tworzeniu rankingu, brano pod uwagę m.in. wartość rocznych przychodów, maksymalną stawkę opłat licencyjnych, siłę marki i wskaźnik wzrostu sprzedaży. Badania respondentów przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich na próbie losowej 1200 osób powyżej 15. roku życia z miast powyżej 20 tys. mieszkańców. W tegorocznej, X edycji, zestawiono 330 krajowych marek, których łączna wartość to niemal 60 mld zł. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją wzrosła ona o 3,2 proc.

2013-12-20
Źródło: RedPen / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Automatyzacja pracy Liczba postów: 4 Grupa: Trudne tema... W praktyce program magazynowy robi różnicę, jeżeli automatyczna aktualizacja stanów dzięki czytnikom kodów i kolektorom danych ma być szybka i bezproblemowa. Os...
  • Kredyt na remont mieszkania Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Czy opłaca się złożyć pozew o WIBOR? Sprawa wymaga dobrego przemyślenia. Warto mieć na uwadze, że taki proces może toczyć się długo. Ile trwa sprawa dotycząca u...
  • Studia - ważny wybór Liczba postów: 57 Grupa: Trudne tema... Studia kosmetologiczne to dziś brama do kariery w branży beauty, która dynamicznie się rozwija. Specjaliści z wiedzą medyczną są bardzo poszukiwani, zwłaszcza w...
  • Pieniądze - inwestowanie Liczba postów: 392 Grupa: Trudne tema... Konto demo we Freedom24, rozpoznanie instrumentów i jazda. Na demie nie ma ryzyka. Jeśli nie pójdzie, to trudno, ale przynajmniej dowiesz się, czy to dla ciebie...
  • Remont mieszkania Liczba postów: 17 Grupa: Trudne tema... New characters, songs, custom weeks fnf, visual overhauls, and original stories can be added by mods.

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 20435 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 203

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >