Podsumowanie forum BiznesUp! design made in Poland. 40.
Nie boimy się odważnych rozwiązań, jesteśmy kreatywni i otwarci na innowacje, mamy imponujące zaplecze rzemieślnicze, a nasze produkty odznaczają się jakością i są doceniane przez zagranicznych konsumentów. Przed jakimi wyzwaniami stoi więc polska branża projektowa? Zapytano o to marki, które zgłosiły się do tegorocznej edycji projektu BiznesUp! design made in Poland, a także międzynarodowych ekspertów, którzy wzięli udział w tegorocznej edycji forum. Wnioski? Polski design trzeba spójnie komunikować i budować jego rozpoznawalność na świecie. O czym jeszcze rozmawiano podczas wydarzenia?
Za nami forum BiznesUp! design made in Poland. 40. reprezentantów polskiego designu, 18. międzynarodowych ekspertów, przedstawicieli branży projektowej oraz kilkanaście wykładów, warsztatów i paneli dyskusyjnych na temat rodzimego designu z perspektywy zagranicznych rynków. Była to również okazja, by podjąć rozmowy na temat potrzeb branży projektowej, wyzwań związanych z funkcjonowaniem na arenie międzynarodowej, a także, by wymienić się praktycznymi wskazówkami.
Rozpoznawalność i konkurencyjność
Podczas tegorocznej edycji forum przeprowadzono ankietę, której głównym celem była analiza potrzeb i oczekiwań marek względem organizowanego forum BiznesUp! design made in Poland. W badaniu uczestniczyło blisko 90 polskich marek i to właśnie one odpowiadały na pytanie o bariery związane z obecnością rodzimych firm na zagranicznych rynkach. Dla 62 proc. respondentów największym wyzwaniem w funkcjonowaniu na arenie międzynarodowej jest budowanie rozpoznawalności i konkurencyjności polskich marek.

Czytaj również: Podsumowanie konferencji Warsaw Days 2018
Tego samego zdania jest Anna Pietrzyk-Simone, Creative Project Foundation, która podczas tegorocznej edycji forum poprowadziła warsztaty dla 40 marek na temat sprzedaży polskich produktów na rynku brytyjskim. Anna Pietrzyk-Simone obecnie kieruje rozwojem MM-L Studio, biura architektoniczno-projektowego pod kierunkiem twórczym Miska Miller - Lovegrove. Jej szerokie doświadczenie obejmuje obsługę wiodących światowych marek projektowych, współpracę z organizacjami kulturalnymi i instytucjami rządowymi w zakresie inicjatyw projektowych.
- Polski design należy umiejętnie prezentować, powinniśmy nauczyć się opowiadać o tym, co mamy i nie tylko starać się sprzedawać swoje produkty innym firmom na zamówienie, ale także konsekwentnie, spójnie budować i komunikować wizerunek firm. Cieszę się, że na wystawie PolishUp stawia się na marki oraz projektantów, którzy za nimi stoją – mówi Anna Pietrzyk-Simone, Creative Project Foundation.
Polskie firmy potrzebują praktycznych wskazówek
Chęć poszerzania wiedzy i wymiany doświadczeń z zakresu funkcjonowania i sprzedaży produktów na zagranicznych rynkach, dla ponad 87 proc. badanych firm była najważniejszym powodem uczestniczenia w forum BiznesUp!. To pokazuje, jak ważne i potrzebne są wydarzenia, które przybliżają specyfikę działania poza granicami Polski, przekazują wiedzę na temat zwyczajów konsumenckich w krajach europejskich, a także poruszają kwestie promocji swoich produktów na tych rynkach.

Czytaj również: Festiwal Architektury i Budownictwa
- Bardzo ciekawe, a zarazem potrzebne były dyskusje, podczas których prelegenci prezentowali swoje doświadczenia z rynków europejskich, ale możliwa była również dyskusja między firmami różnych branż. To było bardzo kształcące dla nas wszystkich. Im więcej jest dialogu oraz inicjatyw, gdzie potrafimy się łączyć i promować, tym lepiej. Wystawa PolishUp prezentuje atrakcyjne projekty o spójnej komunikacji wizualnej, dlatego moim zdaniem powinna gościć również na europejskich festiwalach - mówi Anna Pietrzyk-Simone.
BiznesUp! dla polskiego designu
Wydarzenie BiznesUp! design made in Poland stanowi część międzynarodowego projektu, dedykowanego designerom, producentom oraz dystrybutorom produktów i usług, którego celem jest promocja polskiego wzornictwa w kraju i za granicą, a także pomoc polskim markom, w zaistnieniu na rynkach zagranicznych. W ramach projektu realizowana jest również międzynarodowa kampania promocyjna polskiego designu za pośrednictwem mediów oraz kampanii outdoorowej.
Projekt „Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez organizację i promocję Łódź Design Festival 2018 i Łódź Design Forum” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014 -2020.

Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Księgowość w firmie - samemu, czy przez biuro rach... Liczba postów: 153 Grupa: Trudne tema... Zarządzanie księgowością to wyzwanie, które warto powierzyć profesjonalistom. Wsparcie w kwestiach takich jak księgi handlowe, kadry i płace czy doradztwo podat...
- Reklama firmy Liczba postów: 535 Grupa: Trudne tema... Na stronie https://atoklasa.pl/billboardy-we-wrocla wiu-wynajem-ceny-billboard-wroclaw/ znajdziecie wszystkie informacje na temat billboardów we Wrocławiu, ich c...
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 73 Grupa: Aktualności Jeżeli są tutaj osoby lub firmy zainteresowane tematem reklamy na billboardach oraz jej kosztach, to zdecydowanie polecam Wam sprawdzic stronę https://reporterz...
- Przebudowa 25 niebezpiecznych skrzyżowań - kolejne... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności
- Pieniądze - inwestowanie Liczba postów: 365 Grupa: Trudne tema... Polecam wejście we Freedom24 i rozpoczęcie działania z nimi. Siedzę w tym już długo i widzę, jak to działa. Wiadomo - inwestowanie wiąże się z ryzykiem, ale po....
Ostatnio na forum
- Płoty ogrodowe Liczba postów: 1055 Grupa: Ogrodzenia... Czy to ogrodzenia metalowe, betonowe, czy drewniane zapewnią bezpieczny transport na terenie kraju i poza. Sprawdzone usługi transportowe towarów - w razie potr...
- Samemu czy z firmą Liczba postów: 11 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
- Przeprowadzka jeszcze w tym roku Liczba postów: 9 Grupa: Aktualności Dla mieszkańców Zielonki polecam sprawdzić ofertę ADS Przeprowadzki, szczególnie jeśli szukacie sprawdzonej ekipy, która przewiezie Wasze rzeczy bezpiecznie i b...
- Schody i poręcze o nowoczesnych kształtach Liczba postów: 26 Grupa: Schody i ba... Mi osobiście bardzo podobają się szklane balustrady i chętnie widziałabym taką w swoim wnętrzu. Jeśli chcecie zobaczyć jaka taka balustrada wygląda to zerknijci...
- Podłogi Liczba postów: 259 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
- Rozbiórki Liczba postów: 110 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.

