Wrocław jako miasto otwarte na inne kultury i narody

Wrocław jako miasto otwarte na inne kultury i narody

Inicjatywa WrOpenUp została powołana do życia, by promować Wrocław jako miasto otwarte na inne kultury i narody. Twórcy tej akcji organizują w stolicy Dolnego Śląska wiele przedsięwzięć, które mają przybliżyć mieszkańcom obyczaje oraz tradycje przedstawicieli narodów z całego świata.

 

Celem kampanii WrOpenUp jest propagowanie otwartości i akceptacji wobec różnorodności etnicznej oraz kulturowej. Powstałe w ostatnim czasie malowidło przy ulicy Sienkiewicza 38 jest elementem ilustrującym założenia tej akcji. Projekt muralu wykonał młody, wrocławski artysta Bartosz Maria Ślusarski „LockyLocksmith”, specjalizujący się w streetarcie. Zrealizował go Rafał Kaufhold. Malowidło emanuje ekspresją barw i zaciekawia lokalnym akcentem, czyli Mostem Grunwaldzkim.

 

Czytaj również: Pogotowie Budowlane Sika wyruszło ogólnopolskie RoadShow!

 


 

Realizowane przez WrOpenUp akcje są wspierane przez wrocławskie firmy, instytucje oraz urzędy, których zadaniem jest promowanie wizerunku miasta. Jedną z firm, która włączyła się do najnowszej inicjatywy WrOpenUp jest firma Baumit, producent materiałów budowlanych, która przekazała farby elewacyjne niezbędne do wykonania malowidła. Odcienie farb zostały wybrane z największej w Europie palety kolorów tynków i farb elewacyjnych Baumit Life, która zawiera całe spektrum odcieni od pastelowych po niezwykle intensywne. Dzięki temu mural jest bardzo wyraźny, żywy i z powodzeniem oddaje zamysł artystyczny autora obrazu. „Jesienią 2012 roku realizowaliśmy wspólnie z fundacją WrOpenUp akcję malowania muralu przy ulicy Kościuszki 76. Owocem tej współpracy było niezwykle okazałe dzieło propagujące tolerancję i akceptację przedstawicieli innych kultur. Nie mogło nas zatem zabraknąć przy kolejnej odsłonie projektu i kontynuowaniu tej idei. Przekazane przez firmę Baumit farby elewacyjne posłużyły do powstania kolejnego muralu we Wrocławiu. Tym razem malowidło ozdobiło ścianę jednej z kamienic przy ulicy Sienkiewicza. Projekt jest niezwykle atrakcyjny wizualnie, a wykonanie odzwierciedla ideę przyświecającą konceptowi całej kampanii. Firma Baumit to międzynarodowy koncern i -z założenia, w działanie firmy, wpisuje się otwartość na inne kultury i narody. Naturalnym zatem jest, że firma Baumit znalazła się wśród instytucji wspierających inicjatywę WrOpenUp” – wyjaśnia Renata Hoffman, P.O. Managera ds. Marketingu w firmie Baumit.

 

2013-07-17
Źródło: GutPR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Urządzenia hydrauliczne Liczba postów: 51 Grupa: Trudne tema... U nas jednak najlepiej sprawdziło się gniazdo hydrauliczne . Rzeczywiście jakość jest na plus, a dodatkowo dostępny jest tutaj szeroki wybór akcesoriów
  • Food plating - sztuka atrakcyjnego podawania jedze... Liczba postów: 15 Grupa: Aktualności Creative plating gets even better when the flavors support the visual style, and that is where what is cow boy butter becomes useful. This mix of melted butter,...
  • Zabawki traktory Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Szukam czegoś nietypowego dla dziecka. Co polecacie? To jest dobry kierunek - https://www.blaut-rol.pl/zabawki/bruder/ traktory ? A może polecacie jakiś inny? Wa...
  • Skuteczna reklama dla e-biznesu? Liczba postów: 302 Grupa: Trudne tema... Jeśli nie macie doświadczenia z reklamą zewnętrzną, to polecam Wam zapoznać się z ofertą - billboardy wrocław . Robią porządną selekcję lokalizacji, co przy bil...
  • Buty - potrzebuje opinii Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Hej! Zbieram informacje o jordan 4 white thunder, bo zastanawiam się nad zakupem. Podoba mi się minimalistyczny design i kontrastowe detale, ale nie wiem, jak w...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 20416 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 154

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >