Budowa węzła komunikacyjnego Łopuszańska w Warszawie
10 tys. ton specjalistycznych cementów Lafarge znalazło zastosowanie przy budowie węzła komunikacyjnego Łopuszańska w Warszawie, kluczowej inwestycji, która usprawniała ruch z centrum Warszawy w kierunku Pruszkowa, a także Okęcia i Piaseczna.
Czytaj dalej
Na uruchomienie tego wielopoziomowego skrzyżowania wiele lat czekali kierowcy, stojący w korkach na trasie łączącej Pruszków z Warszawą. Węzeł Łopuszańska ułatwia dojazd nie tylko do Pruszkowa, ale także do Okęcia i Piaseczna, a w przyszłości ma być częścią nowej trasy wyjazdowej w kierunku Krakowa i Katowic. Inwestycja składa się z 3 poziomów. Do dyspozycji kierowców jest niecka w Al. Jerozolimskich, którą bezkolizyjnie mogą przejechać pod skrzyżowaniem z ul. Łopuszańską, rondo na poziomie 0 oraz dwie estakady łączące Al. Jerozolimskie z ul. Łopuszańską.
Czytaj również: Wkrótce Otwarcie Galerii Świdnickiej
Do budowy węzła Lafarge dostarczył 10 tys. ton cementu CEM I 42,5 N-HSR/NA oraz cementów hutniczych – CEM III/A 32,5 N-LH/HSR/NA i CEM III/A 42,5 N-LH/HSR/NA. Posłużyły one do wykonania betonu do obiektów mostowych i wanny żelbetowej. Wszystkie te cementy charakteryzują się wysoką odpornością na agresję chemiczną.
Generalnym wykonawcą inwestycji, której wartość przekroczyła 160 mln zł, jest firma Strabag.

– "Strabag to wieloletni partner Lafarge, z którym niejednokrotnie współpracowaliśmy przy dużych inwestycjach. Cieszę się, że pracownicy firmy Strabag, poza wysoką jakością naszych cementów, doceniają także profesjonalizm całego procesu obsługi, począwszy od zamówienia złożonego w centrum obsługi klienta, a skończywszy na terminowych dostawach na budowę" – mówi Piotr Cesarz, kierownik ds. kluczowych inwestycji w Lafarge Cement.
Czytaj również: Przedsiębiorcy z Ursusa wygrali z Warszawą
Cementy do zadań specjalnych
Cement HSR 42,5 wykorzystany do budowy węzła Łopuszańska to cement portlandzki o wysokiej odporności na działanie agresji siarczanowej oraz niskiej zawartości alkaliów. Dzięki temu, dobrze nadaje się do betonu i prefabrykatów przeznaczonych do użytkowania w środowiskach agresywnych chemicznie. Z powodu swoich właściwościom, m.in. dzięki odpowiedniemu poziomowi wydzielanego ciepła, cement HSR 42,5 zmniejsza ryzyko powstawania rys skurczowych i umożliwia wykonywanie masywnych konstrukcji, np. mostowych, drogowych, lotniskowych, obiektów hydrotechnicznych, przemysłowych, czy obiektów budownictwa ekologicznego. Ponadto, na dużą wytrzymałość betonu ma wpływ optymalna dynamika jej narastania w czasie, zarówno w okresie początkowym, jak i późniejszym. Przy dozowaniu zgodnym z normami, cement HSR 42,5 może być stosowany we wszystkich klasach ekspozycji.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Dla wynajmujących Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Z tego co wiem, to posiadacze domów i mieszkań na własność są zobowiązani wykonywać przeglądy okresowe, zwłaszcza jeśli wynajmują je. Czy są jakieś firmy, które...
- Pieniądze - inwestowanie Liczba postów: 393 Grupa: Trudne tema... Konto demo we Freedom24, rozpoznanie instrumentów i jazda. Na demie nie ma ryzyka. Jeśli nie pójdzie, to trudno, ale przynajmniej dowiesz się, czy to dla ciebie...
- Szkolenia? Liczba postów: 113 Grupa: Trudne tema... Jeżeli ktoś zastanawia się nad rozwojem kompetencji liderów lub całych zespołów, to Develor - firma szkoleniowa jest dobrym kierunkiem. Szkolenie, w którym brał...
- Dobry warsztat samochodowy w Krakowie polecenia? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Jeśli ktoś szuka sprawdzonego warsztatu w Krakowie, mogę polecić Auto Dyskusja. Korzystałem z ich usług kilka razy i zawsze było solidnie, bez naciągania na dod...
- do my assignment for me with plagiarism-free guara... Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Nice info

