Droga na Wawel zostanie wyremontowana
Krakowska firma AD Engineering zaprojektowała kompleksową renowację 86-metrowej drogi na dziedzińcu najsłynniejszej polskiej budowli - Zamku Królewskiego na Wawelu. Trwający aktualnie remont ma zakończyć się jeszcze latem tego roku.
Czytaj dalej
„To nie jest zwyczajny projekt. Przewiduje renowację drogi w miejscu, które jest symbolem i świadkiem polskiej historii oraz które codziennie jest odwiedzane przez setki osób z całego świata. Wszelkie prace jakie odbywają się w otoczeniu Wawelu muszą przebiegać pod ścisłym nadzorem Konserwatora Zabytków Wzgórza Wawelskiego i muszą zostać zaprojektowane z najwyższą starannością” - mówi Piotr Pociecha, Prezes firmy AD Engineering. „O tym jak trudne było to zadanie świadczy fakt, że na remontowanym odcinku znajduje się wiele zabytkowych reliktów przeszłości – fragmentów dawnych ciągów komunikacyjnych, czy murów, z których wszystkie zostały skrupulatnie naniesione na projekt i wkomponowane w plan nowej drogi” – dodaje Pociecha.
Czytaj również: Odbędzie się konferencja BIOGAZ – praktyczne aspekty inwestycji w zieloną energię
Firma AD Engineering zaprojektowała całościowy remont 86-metrowej trasy, znajdującej się na zewnętrznym dziedzińcu Zamku Królewskiego, która od wielu lat nie była używana. Po zakończeniu prac na nowo będzie mógł odbywać się tutaj ruch pieszych i transport pojazdów technicznych. Droga ta łączy budynki 7 i 8. Jest to gmach dawnego Seminarium Duchownego, który stanowią trzy przebudowane domy z XV wieku oraz budynek administracyjny w północnej części wzgórza. Na podstawie projektu zostanie przebudowana cała struktura drogi – w tym nawierzchnia, system odwodnienia, dojścia i stopnie łączące ją z sąsiadującymi budynkami, a także instalacje jakie zostaną poprowadzone pod nawierzchnią. Przewidziana powierzchnia remontowa wynosi 797 m2.
Odnowiona droga będzie miała nawierzchnię z piaskowca i wapienia. „Kostki bruku wapiennego częściowo zostały pozyskane z miejsca, w którym dziś znajduje się podwawelskie Centrum Ruchu Turystycznego. Identycznego i wyciosanego w tym podobnym czasie kamienia użyto również do budowy innych miejsc na Wawelu, a to pozwala na ponowne wykorzystanie tutaj tego materiału” – mówi Andrzej Potaczała z AD Engineering, współprojektant nowej drogi. „Pozostały kamień to kostki wapienne i bułgarski piaskowiec ‘vratza’” – wyjaśnia.
Czytaj również: Światowa premiera nowego modelu okna na BUDMIE
Projekt remontu został zatwierdzony przez Konserwatora Zabytków Wzgórza Wawelskiego w grudniu 2009. Prace rozpoczęto latem 2011, a ich zakończenie planowane jest na połowę 2012 roku. To część kilkustopniowego projektu renowacji dziedzińca, realizowanego już od kilku lat przez Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki.
2012-02-09
Źródło: AD Engineering / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Państwo i biznes: sojusz na rzecz bezpieczeństwa w... Liczba postów: 0 Grupa: Aktualności
- Pit 2020 Liczba postów: 23 Grupa: Trudne tema... Cześć, pomyślałam że podzielę się z Wami moimi odczuciami w temacie rozliczeń PIT. W końcu to bardzo aktualny temat i myślę, że wiele osób on zainteresuje. Otóż...
- Zakup nieruchomości Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Planuję zakup mieszkania w najbliższych miesiącach i powoli zaczynam rozglądać się za konkretnymi ofertami. Jedna z firm, która wpadła mi w oko, to https://www....
- Materace termoelastyczne Liczba postów: 6 Grupa: Trudne tema... slope is a wonderful game that I've spent far too much time playing
- Nie przegap terminu! Firmy korzystające z ceny mak... Liczba postów: 0 Grupa: Aktualności