NEINVER inwestuje w Poznaniu 125 mln euro w budowę GALERII MALTA

NEINVER inwestuje w Poznaniu 125 mln euro w budowę GALERII MALTA

Hiszpańska firma NEINVER, jeden z czołowych europejskich deweloperów, rozpoczyna budowę Galerii Malta w Poznaniu. Firma zainwestuje 125 mln euro w budowę nowoczesnego wielofunkcyjnego centrum handlowego, które zostanie oddane do użytku w czwartym kwartale 2008 roku. Czytaj dalej


Pod koniec stycznia zakończyła się pierwsza faza prac budowlanych Galerii Malta. Grunt na działce został poddany pracom mikroniwelacyjnym i przygotowany do wylania fundamentów.

Galeria Malta jest największą inwestycją firmy NEINVER w Polsce, powstaje na ośmiohektarowej działce usytuowanej na skrzyżowaniu ulic Abp. Antoniego Baraniaka i Katowickiej. Galeria Malta będzie jednym z największych i najnowocześniejszych wielofunkcyjnych kompleksów handlowo-rozrywkowych w Poznaniu. Dzięki swej wyjątkowej lokalizacji, kompleksowej ofercie i unikalnej architekturze, Galeria Malta stanie się ważnym punktem na handlowo-rozrywkowej mapie miasta.

Galeria Malta to łącznie 153 tys. mkw. powierzchni, z której 52 tys. mkw. zajmą sklepy, punkty usługowe, wielosalowe kino, centrum rekreacji oraz liczne kawiarnie i restauracje.

Dla klientów zostanie wybudowany wielopoziomowy parking, z bezpośrednim dostępem do galerii, na 2000 samochodów. W Galerii liczącej około 200 punktów handlowo-usługowych, pracę znajdzie ok. 1500 osób z Poznania i okolic. Na kilkanaście miesięcy przed otwarciem Galerii – 70 proc. powierzchni handlowej wynajęły lub zarezerwowały polskie i międzynarodowe sieci handlowe. Wśród nich są m.in. delikatesy Piotr i Paweł, które zajmą 2 600 mkw. powierzchni na parterze  centrum.

Galeria Malta ma jedną z najbardziej spektakularnych lokalizacji spośród centrum handlowo-rozrywkowych w Polsce. Jest  położona w bezpośrednim sąsiedztwie ścisłego centrum miasta, nad malowniczym Jeziorem Maltańskim, które każdego roku odwiedza 600 tys. mieszkańców Poznania i turystów przybywających do stolicy Wielkopolski. W ramach projektu, NEINVER zainwestuje również w przebudowę sieci komunikacji w okolicy Galerii Malta. Wybuduje most pieszy nad ul. Baraniaka, łączący Galerię z Bulwarem Nadmaltańskim oraz wyremontuje i unowocześni długi odcinek jezdni ciągnącej się wzdłuż Bulwaru Maltańskiego.

Projekt Galerii Malta został przygotowany przez połączone siły dwóch uznanych pracowni  architektonicznych, wyspecjalizowanych w tworzeniu wielkopowierzchniowych obiektów handlowych: Pracownię Ewy i Stanisława Sipińskich z Poznania oraz Pracownię
APA Wojciechowski z Warszawy. Nowoczesna, rozłożysta architektura nawiązuje formą do otoczenia Galerii, doskonale wkomponowując się w naturalny nadmaltański krajobraz. Galeria Malta będzie trzykondygnacyjnym obiektem wykonanym z połączenia szkła i stali. Taka kompozycja materiałów nadaje budynkowi lekkości i doskonale nawiązuje do zielonego otoczenia Galerii. Wokół Galerii powstanie teren zieleni urządzonej z miejscami do rekreacji i rozrywki.

Projekt wystroju Galerii Malta powstaje w portugalskim studiu uznanego dekoratora
i architekta - Paolo Lobo, który jest twórcą nowoczesnych wnętrz centrów outlet FACTORY
w Polsce, Hiszpanii i Portugalii.

„Głównym założeniem projektu Galerii Malta jest stworzenie wyjątkowego miejsca dla Poznania i jego mieszkańców. Lokalizacja w pobliżu terenu parkowego, nad pięknym Jeziorem Maltańskim - zobowiązuje. Dlatego tworząc projekt architektoniczny szczególnie dużo uwagi przykładaliśmy do tego, by nasze centrum doskonale wkomponowało się w zielone, świetnie utrzymane otoczenie poznańskiej Malty” – mówi Barbara Topolska, dyrektor generalna NEINVER Polska Sp. zo.o. - „Naszym celem jest również, aby Galeria Malta poprzez swoją ofertę handlowo-rozrywkową – stała się miejscem, które będzie stanowiło uzupełnienie atrakcji, jakie dziś zapewnia mieszkańcom Poznania Jezioro Maltańskie.” – dodaje.

Galeria Malta nie jest jedyną inwestycją firmy NEINVER w regionie. W Luboniu deweloper buduje również pierwsze w Wielkopolsce centrum outlet FACTORY, które zostanie oddane do użytku w tym roku.



NEINVER Polska to firma, która jako pierwsza na polskim rynku wprowadziła koncepcję outletu, otwierając w grudniu 2002 roku w Warszawie  centrum outlet FACTORY.

W outlecie producenci markowej odzieży sprzedają nadwyżki towarów, zapasy i próbki, końcówki serii, ubrania z minionego sezonu i wzory kolekcji, kontrolując tym samym dystrybucję i wizerunek marki. Kluczem do sukcesu tej formuły sprzedaży jest gwarantowanie klientom  od 30% do 70% niższych cen przez cały rok.

NEINVER, właściciel Neinver Polska Sp. z o.o., zajmuje czwartą pozycję w sektorze centrów outlet w Europie i jest wiodącym deweloperem w tej branży w Hiszpanii. Firma jest postrzegana jako pionierska i innowacyjna, gdyż od swojego powstania w 1969 roku, słynie
z wyprzedzania tendencji rynkowych. W 1996 roku NEINVER wprowadził na rynek hiszpański pierwsze centrum outlet – FACTORY Madrit Las Rozas.  Obecnie dysponuje ponad 170.000 m. kw. powierzchni handlowej w ośmiu centrach, w których znajduje się ponad 600 sklepów skupiających ponad 350 znanych międzynarodowych  marek.
NEINVER inwestuje także w centra handlowo-rozrywkowe, parki biznesu, biurowce, parki przemysłowe, projekty mieszkaniowe oraz powierzchnie magazynowe.
Do końca 2008 roku NEINVER planuje otwarcie dwóch kolejnych centrów outlet FACTORY w Poznaniu i Krakowie oraz swojej największej inwestycji na polskim rynku – Galerii Malta w Poznaniu.

Źródło: Advanced Public Relations / budnet.pl

Tagi

Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator wydajności inwestycji

Społeczność budnet.pl ma już 19165 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 241

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >