Forma jako diagram sił

Forma jako diagram sił

Autentyczny design jest daleki od „projektowania” opartego na naśladowaniu trendów lub wykorzystaniu gotowych wzorów czy komponentów. Czytaj dalej



SITAG świętuje 20 lecie



Z okazji 20 rocznicy swojego powstania firma SITAG Formy Siedzenia postanowiła pokazać najlepsze produkty i przypomnieć historię ich powstania. Cykl grafik pt. "Ikony SITAG" przygotowany przez Andrzeja Dobosza pokaże inspiracje dzięki którym powstały oryginalne projekty foteli biurowych marki SITAG.



Poprzez projekt „Ikony SITAG” nasza firma chce wzbudzić refleksję na temat tego, ile wysiłku wymaga autentyczny design oraz jak głęboko emocjonalnie jest osadzony – podkreśla Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna firmy SITAG i pomysłodawczyni projektu . Od początku istnienia naszej firmy stawiamy na własne, oryginalne wzornictwo. Dlatego z okazji 20 rocznicy powstania firmy SITAG Formy Siedzenia zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kampanii edukacyjnej, która pokazuje jakimi zasadami kierujemy się przy tworzeniu naszych foteli biurowych klasy Premium - dodaje.

 

Czytaj również: Poufność w biurach

 


Kampania pt. "Forma jako diagram sił. 20 lat autentycznego projektowania" potrwa do połowy 2015 roku. Jej głównym elementem będą grafiki zaprojektowane przez Andrzeja Dobosza -znanego, poznańskiego rysownika. Jego prace złożą się na ilustrowaną biografii marki, w której produkty – kamienie milowe – pokazane będą w formie efektownych kolaży. Obrazy odkryją kulisy i konteksty powstawania projektów wyjątkowych foteli biurowych marki SITAG.


SITAG chce w ten sposób pobudzić dyskusję o tym, w jakim stopniu prawdziwy design niesie za sobą wartość. Czy projektowanie dogłębne może być tożsame z sukcesem rynkowym? Czy prawdziwy design ma szanse konkurować z produktami odtwórczymi? Czy istnieje granica konkurencji cenowej i czy mamy szansę uciec przed uniformizmem? Firma stawia te pytania, bo sukces SITAG to z jednej strony stałe miejsca na liście liderów branży, rosnąca sprzedaży i nagrody Red Dot – „Oscary designu”, ale przede wszystkim to wspaniałe i wyjątkowe produkty – każdy zbudowany na kanwie odrębnej historii, obudowany odmiennymi emocjami i skojarzeniami.
Grafiki Andrzeja Dobosza prezentować będą "siły", które zbudowały 9 unikalnych projektów. Na warsztat trafiły fotele biurowe marki SITAG: REALITY, EL100, GO2, SITAGEGO, DRONN, SITAG WAVE, SITI, PIGI i WOODI. Grafiki wraz z towarzyszącymi im tekstami będą prezentowane w mediach oraz podczas cyklu wystaw organizowanych w największych miastach Polski, połączonych z panelami dyskusyjnymi na temat autentycznego projektowania w architekturze, wzornictwie przemysłowym i grafice.

W trakcie kampanii internauci będą mogli też wziąć udział w specjalnie przygotowanym konkursie na stronie internetowej firmy. W jego ramach do wygrania będą fotele marki SITAG.

 

Czytaj również: Trendy w aranżacji biura

 


Twarzą kampanii "IkonySITAG" będzie m.in. Zuzanna Skalska, znana na międzynarodowym rynku trendsetterka z której rad korzystają największe koncerny z branży meblarskiej, modowej, AGD i samochodowej.


Ikony designu i architektury zawsze wyprzedzają czas, w którym powstają. Zwykle stoją w opozycji do masowej produkcji. Nie wynika to z chęci kontestowania rzeczywistości, lecz z umiejętności spojrzenia inaczej. Powielanie powszechnie stosowanych rozwiązań nie daje takiej możliwości, jest działaniem krótkowzrocznym. Prowadzi bowiem do ujednolicenia oferty, co skutkuje tym, że marki mogą ze sobą konkurować tylko cenowo. A taki rodzaj konkurencji ma swoje oczywiste, ekonomiczne granice. Umiejętność podjęcia ryzyka i wprowadzenie nowości na rynek która często burzy dotychczasowe paradygmaty. To jest to, co wyróżnia lidera od ulepszacza. – tłumaczy Zuzanna Skalska.
Patronami medialnymi kampanii są magazyny Architektura&Biznes, DesignAlive, Zwierciadło, portale internetowe Sztuka-architektury.pl i Sztuka-wnetrza.pl oraz stacja radiowa RMF Classic.



Więcej informacji na temat projektu znaleźć można na stronie: http://sitag.pl/ikony/pl/o-projekcie

 


Anna Vonhausen - dyrektor kreatywna firmy SITAG Formy Siedzenia




Od początku istnienia naszej firmy stawiamy na własne, oryginalne wzornictwo. Dlatego z okazji 20 rocznicy powstania firmy SITAG Formy siedzenia zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kampanii edukacyjnej, która pokazuje, jakimi zasadami kierujemy się przy tworzeniu naszych foteli biurowych klasy Premium - mówi Anna Vonhausen - dyrektor kreatywna firmy Sitag.

 

Formy Siedzenia

 


Poprzez projekt „Ikony SITAG” nasza firma chce wzbudzić refleksję na temat tego, ile wysiłku wymaga autentyczny design, jak bardzo daleki jest on od „projektowania” opartego na naśladowaniu trendów lub wykorzystaniu gotowych wzorów czy komponentów oraz jak głęboko emocjonalnie jest osadzony– podkreśla Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna firmy SITAG Formy Siedzenia




 Zuzanna Skalska - twarz kampanii "Ikony SITAG"
 




Twarzą kampanii "Ikony SITAG" będzie Pani Zuzanna Skalska, znana na międzynarodowym rynku trendsetterka z której rad korzystają największe koncerny z branży meblarskiej, modowej, AGD i samochodowej.



 Fotele SITAG, które otrzymały nagrody Red Dot Design Award - najważniejszą światową nagrodę w dziedzinie wzornictwa produktów:
- WOODI otrzymał Red Dot w 2012 roku
 



- SITAG EGO otrzymał Red Dot w 2010 roku
 

- SITAG Wave otrzymał Red Dot w 2009 roku

 







 




Źródło: klaxon / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator paneli podłogowych

Społeczność budnet.pl ma już 19166 użytkowników

Użytkownicy online (4)

gości: 236

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >