
Jak prowadzić biznes w XXI wieku - czym jest elastyczność w biznesie?
Aż 70 proc. firm, które 12 lat temu wpisano na prestiżową listę „Fortune 1000” zniknęło z rynku*. Wiele z nich nie umiało przystosować się do zmieniającej się rzeczywistości: nowych technologii, innowacji, ewoluujących potrzeb klientów. Elastyczność to dziś jedno z najmodniejszych słów w biznesie. Jakie są jej najważniejsze odsłony?
Czytaj dalej
Elastyczność w biznesie: moda czy szansa na zysk?
Mówi się, że ten kto stoi w miejscu – przegrywa. Media społecznościowe, nowe technologie, innowacyjne rozwiązania oraz wszechobecny Internet zmieniają rzeczywistość. Klienci oczekują kontaktu z firmami „tu i teraz”, chcą mieć realny wpływ na tworzenie produktów i usług, postulują, by reklamacje rozpatrywane były natychmiast, a negatywna opinia o firmie rozprzestrzenia się szybciej niż wykupiona przez przedsiębiorcę reklama.
Dziś firmy muszą być elastyczne nie tylko w stosunku do swoich klientów, ale także pracowników - tradycyjne „osiem godzin przy biurku” odchodzi do lamusa, bo coraz chętniej pracujemy z domu czy kawiarni.
Elastyczne podejście do klienta
Z raportu TNS Global „Polska jest mobi 2015” wynika, że 58% Polaków powyżej 15. roku życia posiada przynajmniej jeden smartfon, korzystając z niego przeciętnie prawie trzy godziny dziennie. Smartfony towarzyszą nam przez całą dobę, co istotnie zmieniło w ostatnich latach sposób komunikowania się z otoczeniem. Także w kategoriach biznesowych.
Największe zmiany zauważalne są w obsłudze klienta. Nowe kanały kontaktu z firmą, takie jak skype, chat, czy social media spowodowały, że oczekujemy, iż odpowiedź na zadane przez nas pytanie o produkt czy usługę pojawi się w czasie rzeczywistym. Zmieniła się także definicja słowa „reklamacja”. Nie jest to już pisemna skarga, o której wiedział jedynie klient i dział skarg. Teraz na wizerunku firmy zaważyć może najkrótszy nawet wpisu w portalu społecznościowym, którego przekaz podchwycą inni użytkownicy.
Klienci mają dziś realny wpływ na kierunek rozwoju produktów i usług, a większość firm regularnie wypytuje nas, co sądzimy o poziomie świadczonych przez nie usług.
Czytaj również: Marka Weber ma nową dyrektor marketingu
Elastyczni pracownicy: dziś Polska, jutro Nowy Jork
W pierwszej połowie tego roku zarejestrowano w Polsce o 50 proc. więcej spółek z udziałem obcego kapitału niż w całym 2014 r. – wynika z danych Krajowego Rejestru Sądowego. Siedziba firmy lub całej grupy znajduje się więc poza granicami naszego kraju, a poszczególne jednostki biznesowe rozrzucone są najczęściej po całym świecie. Co to oznacza dla pracowników tych spółek? Większą liczbę podróży służbowych. Coraz więcej menadżerów pracuje już nie w jednym, lecz w kilku miejscach „jednocześnie”.
– Przybywa ludzi, którzy w poniedziałek pracują na przykład w Warszawie, a we wtorek mają konferencję lub spotkanie w innym mieście lub kraju. W każdym z tych miejsc potrzebują elastycznej, świetnie wyposażonej, komfortowej przestrzeni biurowej. Nasze biuro serwisowane w budynku Rondo 1 w Warszawie spełnia te wymogi.
Zdarza się, że w spotkaniu menedżerskim, które odbywa się w Warszawie – dzięki nowym technologiom - uczestniczą pracownicy z 3 kontynentów. Podobnie jest z elastycznym podejściem do „wynajmowania biurek”. Firmy, które korzystają z naszych usług mogą wynająć miejsce do pracy na jeden dzień, tydzień, miesiąc. – mówi Hadley Dean, CEO Compass Offices EMEA, który niedawno otworzył pierwsze biuro w Polsce i właśnie przygotowuje się do uruchomienia kolejnych.
Elastyczne biuro
Jak wygląda elastyczne biuro XXI wieku? Podobnie jak elastyczny przedsiębiorca, który pracuje tam, gdzie jest mu wygodnie: w biurze, hubie, kawiarni, domu. - Dziś przedsiębiorcy nie chcą podpisywać długoterminowych umów najmu biura. Potrzebują nie tylko elastycznego okresu najmu, ale też gotowej i świetnie wyposażonej powierzchni, z której mogą skorzystać „od ręki”. Nie chcą już, by wiązała ich kilkuletnia umowa spisana z góry na określoną powierzchnię, której wartość wyrażona jest w metrach.
Ważnym czynnikiem nowoczesnego biura jest również networking, możliwość poznawania innych przedsiębiorców i podejmowania z nimi współpracy. Ten aspekt jest dziś dla nas szczególnie ważny. Doświadczenie z ponad 10 krajów, w których działamy podpowiada nam, że elastyczne rozwiązanie, jakie proponujemy naszym członkom sprzyjają budowaniu dynamicznej społeczności, która z kolei podnosi poziom kreatywności jej poszczególnych członków.
A to często wprost przekłada się na wzrost zysków osiąganych przez firmy, które z nami współpracują. – dodaje Hadley Dean.
Czytaj również: Jak wzmocnić identyfikację marki za pomocą odzieży roboczej pracowników?
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Biuro rachunkowe Liczba postów: 7 Grupa: Trudne tema... Dołączam do pytania :) Szukam biura, które oferuje usługi księgowe online. Będę wdzięczny za pomoc!
- Stosujecie CBD? Liczba postów: 13 Grupa: Trudne tema... To prawda, medyczna marihuana może skutecznie wspomagać leczenie różnych schorzeń. Ważne, aby preparat był dobrany indywidualnie do pacjenta i jego stanu zdrowi...
- Agencje ochrony Liczba postów: 194 Grupa: Trudne tema... Taki wątek warto również założyć na forum bardziej tematycznym.
- Rozwód Liczba postów: 128 Grupa: Trudne tema... W poszukiwaniu pomocy prawnej polecam Wam zajrzeć do https://kancelariakjf.pl/oferta/ Jest to miejsce gdzie profesjonalizm spotyka się z zaangażowaniem. Śmiało....
- Rower i małe dziecko Liczba postów: 288 Grupa: Trudne tema... Przyglądając się ofercie https://lovlisilk.com/ pomyślałam, że ubrania jedwabne z LOVLISILK to ciekawa alternatywa dla klasycznych materiałów. Z jednej strony z...
Ostatnio na forum
- Podłogi Liczba postów: 251 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
- Przeprowadzka jeszcze w tym roku Liczba postów: 8 Grupa: Aktualności Dla mieszkańców Zielonki polecam sprawdzić ofertę ADS Przeprowadzki, szczególnie jeśli szukacie sprawdzonej ekipy, która przewiezie Wasze rzeczy bezpiecznie i b...
- Samemu czy z firmą Liczba postów: 9 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
- Rozbiórki Liczba postów: 110 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
- Płoty ogrodowe Liczba postów: 1054 Grupa: Ogrodzenia... Jeśli szukasz wysokiej jakości drewnianych listew do swojego projektu, warto zajrzeć na https://listwywplot.pl/kategorie/drewnia ne-listwy/. Oferują bogaty wybór...
- Odgrzybianie murów i konstrukcji drewnianych budyn... Liczba postów: 39 Grupa: Stawiamy śc... A co jest w stanie wykryć takie badanie termowizyjne - https://termocent.com/ ? Czy ustalą, jeśli działo się tam coś takiego w przyszłości? Zależy mi na ustalen...
Najwięksi gracze na rynku wiedzą, że kluczem nie jest samo śledzenie, ale inteligentne dopasowanie komunikatu. Nie bombardują nas losowymi ofertami. Zamiast tego, ich systemy analizują nasze zachowanie, by reklama była bardziej jak spersonalizowana porada, a nie krzykliwy baner.
_____________________________
Analiza: jak liderzy e-commerce wykorzystują remarketing, by zdominować rynek?
Jeżeli prowadzisz firmę i chcesz zwiększyć liczbę klientów, powinieneś przeczytać artykuł: https://binov.top/reklama-lokalna-jak-przyciagnac-klientow-z-twojego-regionu/ . Znajdziesz tam omówienie tego, czym tak naprawdę jest reklama lokalna i jak działa w praktyce. Autor zwraca uwagę na rolę internetu – np. lokalnych grup na Facebooku, wizytówki Google czy reklamy kierowane do konkretnych miejscowości. Ale nie zapomina też o klasycznych sposobach, takich jak ulotki, banery czy sponsoring wydarzeń w regionie. Całość pokazuje, że skuteczny marketing lokalny nie wymaga ogromnych budżetów, tylko dobrego planu.
Temat błędów w reklamie to coś, o czym powinien przeczytać każdy, kto planuje kampanię – nawet małą. Artykuł, na który ostatnio trafiłem, fajnie wszystko podsumowuje: https://admagnet.pl/2023/03/10/jakie-sa-najczestsze-bledy-popelniane-w-reklamie/ . Dowiedziałem się m.in., że zbyt ogólny przekaz i brak monitorowania wyników to częste grzechy. Dzięki tym wskazówkom inaczej podszedłem do swojej promocji w sieci – i są już efekty.
Decydując się na współprace ze specjalistami nie marnujecie swojego czasu i pieniędzy. Jeżeli szukacie sprawdzonego importera auta z japonii , to polecam Wam sprawdzić stronę, gdzie znajdziecie ofertę firmy Sakura Motors.
Zarządzanie dużymi zespołami pracowników wymaga doświadczenia i odpowiednich narzędzi. EWL Solutions https://ewlsolutions.eu/ oferuje kompleksowe wsparcie w tym zakresie, od rekrutacji, przez organizację pracy, aż po monitorowanie efektywności. Dzięki temu firmy mogą dynamicznie rozwijać swoje struktury i zwiększać moce produkcyjne bez konieczności angażowania dodatkowych zasobów do zarządzania personelem.
Zobacz więcej komentarzy (138) na forum »