Powierzchnia handlowo-usługowa na Dworcu Kraków Główny

Powierzchnia handlowo-usługowa na Dworcu Kraków Główny

W dniu 14 lutego br. nowy, podziemny Dworzec Kraków Główny został otwarty dla podróżnych. W centrum miasta, kilkaset metrów od Rynku, powstał pierwszy na taką skalę w Polsce hub komunikacyjny, obsługujący połączenia lokalne, regionalne i międzynarodowe, integrujący transport kolejowy, autobusowy oraz tramwajowy.

 

Elementem projektu są nowoczesne i funkcjonalne podziemne przestrzenie handlowo – usługowe, za których wynajem odpowiadał Departament Komercjalizacji PKP S.A. we współpracy z międzynarodową firmą doradczą Jones Lang LaSalle.

 

Czytaj również: Jedna z firm zarządcą w Budapeszcie

 

Grażyna Melibruda, Dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Jones Lang LaSalle, opisuje: „Pod peronami stacji kolejowej Kraków Główny, pomiędzy Galerią Krakowską, a Dworcem PKS, na powierzchni ok. 4 000 mkw. powstały kawiarnie, restauracje, market spożywczy, kioski z prasą, drogeria, kwiaciarnia i inne punkty serwisowo – usługowe. Wprowadzenie tak szerokiej oferty handlowej w pełni zintegrowanej z dworcem kolejowym i autobusowym to nowa jakość w obsłudze podróżnych, którzy w jednym miejscu mogą zrobić szybkie, a zarazem kompleksowe zakupy”.

 

Na Dworcu Głównym pasażerowie będą mogli skorzystać z szerokiego wachlarza usług i oferty handlowej, jako że powstało tu ponad 40 sklepów oraz punktów gastronomicznych, m.in. Biedronka, Super-Pharm, Matras, ToysBox, McCafe, WARS czy Grycan. Najemcy zostali dobrani tak, aby spełnić konkretne potrzeby i oczekiwania podróżnych, uzupełniając ofertę znajdującej się w pobliżu Galerii Krakowskiej. Całkowita powierzchnia części handlowo – usługowej to ok. 4 000 mkw., cały Dworzec to ponad 12 000 mkw.

 

 

Małgorzata Szychułda, Dyrektor Departamentu Komercjalizacji PKP S.A., dodaje: „Nie osiągnęlibyśmy takiego sukcesu, gdyby nie pełne zaangażowanie Najemców oraz firm współpracujących”.

 

Czytaj również: Wyniki finansowe jednej z firm

 

Krakowski projekt to przykład rosnącej atrakcyjności handlowej terenów, na których zlokalizowane są dworce kolejowe – jednego z ważniejszych trendów ostatnich lat rejestrowanych na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Oprócz Krakowa, dobrymi przykładami ożywiania dworców poprzez rozszerzanie ich oferty o nowoczesny handel są projekty zrealizowane w Poznaniu i Katowicach, gdzie w sąsiedztwie dworców kolejowych uruchomiono nowoczesne galerie handlowe.

2014-02-28
Źródło: Jones Lang LaSalle / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Jak rozwinąć swój biznes w okresie COVID? Liczba postów: 60 Grupa: Trudne tema... No nie ma co... czasie COVID dużo rzeczy trzeba było przemyśleć od nowa, zwłaszcza w biznesie. U mnie super się sprawdziły personalizowane naklejki – na opakowa...
  • Moda Liczba postów: 129 Grupa: Trudne tema... Coraz częściej wybieram rzeczy, które mają „coś więcej” – nie tylko wygląd, ale też historię i wartość. Przeglądając https://kanasapiens.pl/ wpadły mi w oko ich...
  • paczka z niestandardowymi wymiarami Liczba postów: 28 Grupa: Trudne tema... Nowoczesne rozwiązania, takie jak paczkomaty, zmieniły sposób korzystania z usług kurierskich. Dzięki nim nadawanie i odbieranie paczek stało się szybkie i wygo...
  • Podpisanie umowy partnerskiej między Vinted i InPo... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności Super! Lubimy kupować z drugiej ręki, a taki międzynarodowy rynek otwiera wiele możliwości. Ostatnio przygotowujemy nasze dziecko na pierwszy obóz letni, przyda...
  • Gdzie na wczasy ? Liczba postów: 105 Grupa: Trudne tema... Planując wakacje do Turcji, trafiłem przez przypadek na witrynę https://turcja-wakacje.pl/ i muszę przyznać – petarda! To nie jest następny nudny blog z kopiowa...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19685 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 170

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >