
Skuteczny marketing w branży budowlanej
Polski sektor budowlany wciąż się rozwija. Na rynku nieruchomości rośnie konkurencja, a deweloperzy przykładają coraz większą wagę do działań marketingowych. Jak więc inwestorzy walczą o zainteresowanie klientów? Czy znają potrzeby rynku i potrafią na nie reagować?
Czytaj dalej
Firmy deweloperskie na marketing przeznaczają około 2% wartości inwestycji, korzystając przy tym ze sprawdzonych i standardowych form komunikacji z klientem. W większości przypadków w działaniach marketingowych wykorzystywane są nośniki takie jak: reklama prasowa, outdoor, targi nieruchomości oraz szeroko rozumiana reklama w Internecie. Dziś standardowe działania reklamowe to za mało – mówią specjaliści od marketingu.
Piotr Mazurkiewicz Dyrektor Zarządzający D3 consulting uważa, że ciągły wzrost produkcji budowlanej, a przez to wysoka podaż lokali mieszkalnych, utrudnia zaistnienie inwestycji w świadomości konsumenta. Wszystko wskazuje na to, że trend ten w najbliższym czasie będzie się utrzymywał. W związku z taką koniunkturą rynku inwestorzy zmuszeni są do podejmowania szerokich działań, które przyspieszą sprzedaż nieruchomości, tym samym obniżając koszty ich obsługi i utrzymania. Na dynamiczną sprzedaż wpływa zatem właściwe i unikalne wypozycjonowanie produktu jakim jest mieszkanie, a następnie zakomunikowanie tego za pomocą kompleksowych działań reklamowych.
Obecnie deweloperzy często korzystają z pomocy agencji kreatywnych, które generując niestandardowe formy promocji pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, przykuć uwagę potencjalnego nabywcy i przyśpieszyć proces sprzedażowy. W 2015 roku zanotowano zdecydowany wzrost transakcji na rynku nieruchomości, co tłumaczone jest korzystną sytuacją gospodarczą oraz podniesieniem progu wkładu własnego od roku 2016. Z danych REAS wynika, że w 2015 roku sześć najważniejszych rynków nieruchomości w Polsce (Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Poznań i Łódź) zanotowano wzrost sprzedaży o ponad 20 proc. w stosunku do poprzedniego roku i aż o 48 proc. w porównaniu do 2007r. Jak więc deweloperzy walczyli o uwagę klientów?
Czytaj również: Rekordowe wyniki sprzedaży za 2015 r. uzyskał Drutex.
Sposoby na komunikację
Okazuje się, że polscy deweloperzy wciąż zaskakują otwartością na podejmowanie działań kreatywnych. Szybko też zrozumieli, że Internet to potężne medium, które generuje duże zainteresowanie inwestycjami. W związku z tym większość z nich przenika do cyfrowego świata, nie tylko opierając swoje działania na reklamach displayowych i remarketingowych (banery śledzące na portalach), ale także wchodząc do szeroko rozumianej krainy social mediów. Tym samym firmy zakładają swoje fanpage, profile na LinkedIn, prowadzą kanały na YouTube, a nawet Pintereście i Instagramie. Wszystko po to by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców i zwiększyć sprzedaż.
Komunikacja to istotny aspekt podejmowanych działaniach marketingowych. Do mediów przenika coraz więcej informacji związanych z działalnością inwestorów. Zabiegi komunikacyjne oparte o Public Relations mają budować wizerunek marki
w świadomości konsumentów, a tym samym przybliżać produkt. Komunikacja często oparta jest o tworzenie wydarzeń, które następnie stają się pretekstem do zaistnienia w mediach.
Strategia oparta o Lovemarks
Jak się okazuje budowanie długofalowych relacji pomiędzy produktem a odbiorcą jest kwestią bardzo istotną również w branży budowlanej. Na aspekt ten mocno postawiła międzynarodowa grupa deweloperska AFI Europe NV w ramach strategii marketingowej krakowskiego kompleksu mieszkaniowego - Osiedle Europejskie.
W kampanii wizerunkowo-sprzedażowej działania oparto o teorię Kevina Robertsa. Lovemarks - to teoria, w której ludzie w równym stopniu szanują i kochają oraz chronią wybrane przez siebie brandy. Marki, które kochamy, są funkcjonalne, skuteczne i godne zaufania – wyjaśnia w swej książce Roberts.
Deweloper inspirację teorią Lovemarks tłumaczy wyjątkowością samej inwestycji. To osiedle, które od ponad 13 lat powstaje i konsekwentnie rozwija się na mapie Krakowa, stale dostosowując do oczekiwań klientów. Dla mieszkańców to miejsce szczególne, ich wymarzone własne „M”. Dla najmłodszego pokolenia – rodzinny dom. Tym działaniem chcieliśmy uwypuklić te niezwykły charakter inwestycji – mówi Agnieszka Dynowska, Dyrektor Sprzedaży.
Emocje wciąż w cenie
A jak lovemarks przekłada się na sprzedaż? Robets w swoich badaniach z 2008 roku dowodzi, że przeprowadzenie marki od „po prostu marki” w kierunku lovemark może spowodować, że sprzedaż jej produktów wzrośnie nawet dwukrotnie. W przypadku Europejskiego pod uwagę należy wziąć specyfikę branży deweloperskiej: rynkową dynamikę sprzedaży mieszkań oraz obowiązujące trendy zakupowe. I chociaż za wcześnie jeszcze, aby przedstawić konkretne rezultaty kampanii, to pierwsze statystyki w pół roku od implementacji nowej strategii wyglądają obiecująco: organiczny ruch na stronie dewelopera wzrósł dwukrotnie, a ilość zapytań konsumenckich zwiększyła się od momentu implementacji strategii.
Przykład takich działań pokazuje, że deweloperzy w strategiach marketingowych dokładają wszelkich starań, by pokazać, że rozumieją zapotrzebowania klientów
i zależy im na długofalowym budowaniu relacji z nimi. Sięganie po oryginalne, angażujące i kreatywne formy komunikacji są tego dowodem.
Czytaj również: Nowy najemca warszawskiego biurowca Atrium 2
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Akcesoria drogowe Liczba postów: 35 Grupa: Trudne tema... Just like Trustpilot helps you find reputable supplement brands in Canada, an SMM panel helps businesses and influencers build credibility and visibility online...
- Pieniądze - inwestowanie Liczba postów: 340 Grupa: Trudne tema... W poszukiwaniu firmy oferującej wsparcie w budowaniu i optymalizacji portfela finansowego zajrzyjcie koniecznie do https://twojeinwestycje.com.pl/ Ich celem jes...
- Agencje ochrony Liczba postów: 58 Grupa: Trudne tema... Taki wątek warto również założyć na forum bardziej tematycznym.
- Zakup nieruchomości Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Witam wszystkich, szukam domu w Trójmieście i rozważam zakup w inwestycji Perspectum od AM Projekt https://www.amprojekt.com.pl/. Podoba mi się nowoczesny desig...
- Firma transportowa - porady Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Od pewnego czasu szukam sposobu na obniżenie kosztów energii w mojej firmie transportowej. Widziałem, że TSG Solutions https://www.tsg-solutions.com/pl/banki-e n...
Ostatnio na forum
- Przeprowadzka jeszcze w tym roku Liczba postów: 8 Grupa: Aktualności Dla mieszkańców Zielonki polecam sprawdzić ofertę ADS Przeprowadzki, szczególnie jeśli szukacie sprawdzonej ekipy, która przewiezie Wasze rzeczy bezpiecznie i b...
- Podłogi Liczba postów: 244 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
- Samemu czy z firmą Liczba postów: 9 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
- Rozbiórki Liczba postów: 110 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
- Płoty ogrodowe Liczba postów: 1054 Grupa: Ogrodzenia... Jeśli szukasz wysokiej jakości drewnianych listew do swojego projektu, warto zajrzeć na https://listwywplot.pl/kategorie/drewnia ne-listwy/. Oferują bogaty wybór...
- Odgrzybianie murów i konstrukcji drewnianych budyn... Liczba postów: 39 Grupa: Stawiamy śc... A co jest w stanie wykryć takie badanie termowizyjne - https://termocent.com/ ? Czy ustalą, jeśli działo się tam coś takiego w przyszłości? Zależy mi na ustalen...
Nigdy bym nie pomyślała, że zestaw do grilla może być gadżetem reklamowym… a jednak: https://gadzety-reklamowe.com/p/MO9223-09/Zestaw-do-grilla/124604
Wygląda porządnie i myślę, że na lato to naprawdę strzał w dziesiątkę. Zwłaszcza dla firm, które chcą się pokazać z bardziej „ludzkiej” strony.
Pracuję w marketingu od kilku lat i wiem jedno – content jest królem tylko wtedy, kiedy jest przemyślany. Sam też miałem kiedyś tendencję do wrzucania tekstów „byle coś było”. Dopiero z czasem zrozumiałem, jak ważna jest jakość, narracja i wartość dla odbiorcy. Ostatnio natrafiłem na ciekawy materiał w tym temacie: https://4-all-of-us.pl/2024/02/21/content-marketing-tworz-tresci-ktore-przyciagaja-i-angazuja/ – świetna pigułka wiedzy o tym, jak tworzyć treści, które naprawdę działają.
That wardrobe story shifts under experimenting few amazing clothes that capture his true essence Crocs Clogs if contrasting our expert ratio via comfort or glam why finally builds those allure with although we showcase someone under days yet confidence when enhances some GAP Sale vibe toward the manifestation by although I must be nor when anyone stand at on her always improving style under seasons who bold style Crocs DE celebration shifts to his purest variation under expression anyone those carry shall form any independent time she opt shall illustrate ourselves under which he showcase.
Style Amazing Find Appearance This Guide
Style Effortless Master Outfits Better Secrets
Tip Confident Creat
Fashion Confident T
Secret Signature Elevate Fashion Real Journey
215e982
Jak zwiększyć widoczność firmy online i zdobyć nowych odbiorców? Szukam konkretnych strategii dotyczących tworzenia wiarygodnej wizytówki internetowej, pozycjonowania strony www oraz wyboru rzetelnej firmy, która pomoże w tej dziedzinie. Czy ktoś może polecić agencję, która mogłaby nam pomóc w tym zadaniu?
virtualnetia
Myślę, że najlepiej podjąć współpracę z agencją reklamową i jej powierzyć to zadanie. Oczywiście każdy krok konsultować i swoje uwagi jasno i precyzyjnie zaznaczać. Gadżety reklamowe? Agencje mogą z powodzeniem w tym zakresie współpracować z https://bluecollection.gifts/pl/ i od nich takie odpowiednio dobrane gadżety zamawiać.
Zobacz więcej komentarzy (69) na forum »