
Stolarka budowlana wizytówką polskiej gospodarki za granicą
Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI” wspiera działalność eksportową i promuje rozwiązania polskich producentów stolarki budowlanej za granicą. 13 listopada 2012 r., w siedzibie Związku Polskie Okna i Drzwi odbyło się spotkanie poświęcone dotychczasowej realizacji programu oraz przyszłym działaniom promocyjnym.
Spotkanie zgromadziło przedstawicieli instytucji zaangażowanych w realizację Branżowego Programu Promocji, reprezentantów czołowych polskich producentów okien i drzwi oraz dziennikarzy mediów branżowych. Wydarzenie było znakomitą okazją do zapoznania się z aktualnościami dotyczącymi programu oraz do rozmowy z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w jego realizację – przedstawicielami Związku Polskie Okna i Drzwi, firmy Eltar i ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.Promocja na zagranicznych rynkach to działanie niezbędne w warunkach globalnej konkurencji gospodarczej. Przykładem współpracy całej branży w zakresie działań promocyjnych jest właśnie Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI”. Jego znaczenie nie tylko dla producentów, ale i dla całej polskiej gospodarki, podkreślał Janusz Komurkiewicz, Prezes Związku Polskie Okna i Drzwi, wchodzącego w skład konsorcjum realizującego BPP.
Czytaj również: Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI” w ogniu krytyki konkurentów
– Branża stolarki budowlanej jest bardzo aktywna w działaniach realizowanego przez nas programu. Współpracujemy na rzecz wspólnego celu, gramy w jednej drużynie, a stawka w tej grze jest wysoka – chodzi o pozycję polskich firm i polskiej gospodarki na globalnym rynku. Razem chcemy sprawić, żeby polskie okna i drzwi były utożsamiane za granicą z rozwiązaniami najwyższej jakości. Stolarka budowlana może być prawdziwą wizytówką polskiej gospodarki – mówił Komurkiewicz.W czasie spotkania, zgromadzeni goście mieli okazję zobaczyć, nie prezentowany dotychczas w Polsce, film promocyjny polskiej branży stolarki budowlanej. Motywem przewodnim filmu jest hasło „Dla Ciebie otwieramy świat”.
Materiał ten będzie pokazywany na wszystkich targach objętych Branżowym Programem Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI”. W ramach spotkania nie zabrakło również podsumowania dotychczasowych działań BPP. Inauguracja programu miała miejsce w dniach 17-20 października 2012 r. na mediolańskich targach Made Expo, które podsumowała w swoim wystąpieniu Elżbieta Tęsna, prezes firmy Eltar, lidera Konsorcjum Polskie Okna i Drzwi – We współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Rzymie zorganizowaliśmy na targach w Mediolanie seminarium na temat polskiej branży stolarki budowlanej. Obecność dużej grupy włoskich agentów handlowych zaowocowała podpisaniem umów jeszcze w trakcie trwania imprezy – podkreśliła prezes firmy Eltar.
Czytaj również: Nowy program Mieszkania Dla Młodych
Prowadzone w ramach BPP działania spotkały się z negatywną reakcją ze strony niemieckich konkurentów, którzy skierowali w tej sprawie pismo do Komisji Europejskiej. – Przyznana na rzecz naszego programu pomoc finansowa to pomoc de minimis, która ze względu na swą małą wartość nie powoduje zakłócenia konkurencji w wymiarze unijnym. Takie samo stanowisko zajęła w tej sprawie Komisja Europejska – wyjaśniła Elżbieta Tęsna.
Uczestnicy spotkania mogli się też zapoznać z konkretnymi przykładami działań w ramach programu. Należą do nich m.in. przygotowany w październiku 2012 r. Katalog Branżowy Polskie Okna i Drzwi prezentujący polską branżę stolarki budowlanej i przetłumaczony na języki krajów, które zostały objęte programem (m.in. rynek niemiecki, czeski i francuski), artykuły promocyjne zamieszczane w prasie zagranicznej, bannery i artykuły zamieszczane w internecie, newslettery oraz wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- paczka z niestandardowymi wymiarami Liczba postów: 28 Grupa: Trudne tema... Nowoczesne rozwiązania, takie jak paczkomaty, zmieniły sposób korzystania z usług kurierskich. Dzięki nim nadawanie i odbieranie paczek stało się szybkie i wygo...
- Podpisanie umowy partnerskiej między Vinted i InPo... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności Super! Lubimy kupować z drugiej ręki, a taki międzynarodowy rynek otwiera wiele możliwości. Ostatnio przygotowujemy nasze dziecko na pierwszy obóz letni, przyda...
- Gdzie na wczasy ? Liczba postów: 105 Grupa: Trudne tema... Planując wakacje do Turcji, trafiłem przez przypadek na witrynę https://turcja-wakacje.pl/ i muszę przyznać – petarda! To nie jest następny nudny blog z kopiowa...
- Jak rozwinąć swój biznes w okresie COVID? Liczba postów: 59 Grupa: Trudne tema... No nie ma co... czasie COVID dużo rzeczy trzeba było przemyśleć od nowa, zwłaszcza w biznesie. U mnie super się sprawdziły personalizowane naklejki – na opakowa...
- Bezpieczny fotelik 0-18 kg Liczba postów: 41 Grupa: Trudne tema... 0-18 kg to jedynie RWF. Innej opcji to nie ma. Ale jak już starsze dziecko to można wybierać sobie coś wiecej. Bo są jeszcze te pasy Smart Kid Belt. Dobre dla s...