Stolarka budowlana wizytówką polskiej gospodarki za granicą

Stolarka budowlana wizytówką polskiej gospodarki za granicą

Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI” wspiera działalność eksportową i promuje rozwiązania polskich producentów stolarki budowlanej za granicą. 13 listopada 2012 r., w siedzibie Związku Polskie Okna i Drzwi odbyło się spotkanie poświęcone dotychczasowej realizacji programu oraz przyszłym działaniom promocyjnym.

 

Spotkanie zgromadziło przedstawicieli instytucji zaangażowanych w realizację Branżowego Programu Promocji, reprezentantów czołowych polskich producentów okien i drzwi oraz dziennikarzy mediów branżowych. Wydarzenie było znakomitą okazją do zapoznania się z aktualnościami dotyczącymi programu oraz do rozmowy z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w jego realizację – przedstawicielami Związku Polskie Okna i Drzwi, firmy Eltar i ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.Promocja na zagranicznych rynkach to działanie niezbędne w warunkach globalnej konkurencji gospodarczej. Przykładem współpracy całej branży w zakresie działań promocyjnych jest właśnie Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI”. Jego znaczenie nie tylko dla producentów, ale i dla całej polskiej gospodarki, podkreślał Janusz Komurkiewicz, Prezes Związku Polskie Okna i Drzwi, wchodzącego w skład konsorcjum realizującego BPP.

 

Czytaj również: Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI” w ogniu krytyki konkurentów

 

– Branża stolarki budowlanej jest bardzo aktywna w działaniach realizowanego przez nas programu. Współpracujemy na rzecz wspólnego celu, gramy w jednej drużynie, a stawka w tej grze jest wysoka – chodzi o pozycję polskich firm i polskiej gospodarki na globalnym rynku. Razem chcemy sprawić, żeby polskie okna i drzwi były utożsamiane za granicą z rozwiązaniami najwyższej jakości. Stolarka budowlana może być prawdziwą wizytówką polskiej gospodarki – mówił Komurkiewicz.W czasie spotkania, zgromadzeni goście mieli okazję zobaczyć, nie prezentowany dotychczas w Polsce, film promocyjny polskiej branży stolarki budowlanej. Motywem przewodnim filmu jest hasło „Dla Ciebie otwieramy świat”.

 

 

Materiał ten będzie pokazywany na wszystkich targach objętych Branżowym Programem Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI”. W ramach spotkania nie zabrakło również podsumowania dotychczasowych działań BPP. Inauguracja programu miała miejsce w dniach 17-20 października 2012 r. na mediolańskich targach Made Expo, które podsumowała w swoim wystąpieniu Elżbieta Tęsna, prezes firmy Eltar, lidera Konsorcjum Polskie Okna i Drzwi – We współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Rzymie zorganizowaliśmy na targach w Mediolanie seminarium na temat polskiej branży stolarki budowlanej. Obecność dużej grupy włoskich agentów handlowych zaowocowała podpisaniem umów jeszcze w trakcie trwania imprezy – podkreśliła prezes firmy Eltar.

 

Czytaj również: Nowy program Mieszkania Dla Młodych

 

Prowadzone w ramach BPP działania spotkały się z negatywną reakcją ze strony niemieckich konkurentów, którzy skierowali w tej sprawie pismo do Komisji Europejskiej. – Przyznana na rzecz naszego programu pomoc finansowa to pomoc de minimis, która ze względu na swą małą wartość nie powoduje zakłócenia konkurencji w wymiarze unijnym. Takie samo stanowisko zajęła w tej sprawie Komisja Europejska – wyjaśniła Elżbieta Tęsna.

 

 

Uczestnicy spotkania mogli się też zapoznać z konkretnymi przykładami działań w ramach programu. Należą do nich m.in. przygotowany w październiku 2012 r. Katalog Branżowy Polskie Okna i Drzwi prezentujący polską branżę stolarki budowlanej i przetłumaczony na języki krajów, które zostały objęte programem (m.in. rynek niemiecki, czeski i francuski), artykuły promocyjne zamieszczane w prasie zagranicznej, bannery i artykuły zamieszczane w internecie, newslettery oraz wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych.

 

 

 

2012-11-16
Źródło: Red Pen / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • paczka z niestandardowymi wymiarami Liczba postów: 28 Grupa: Trudne tema... Nowoczesne rozwiązania, takie jak paczkomaty, zmieniły sposób korzystania z usług kurierskich. Dzięki nim nadawanie i odbieranie paczek stało się szybkie i wygo...
  • Podpisanie umowy partnerskiej między Vinted i InPo... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności Super! Lubimy kupować z drugiej ręki, a taki międzynarodowy rynek otwiera wiele możliwości. Ostatnio przygotowujemy nasze dziecko na pierwszy obóz letni, przyda...
  • Gdzie na wczasy ? Liczba postów: 105 Grupa: Trudne tema... Planując wakacje do Turcji, trafiłem przez przypadek na witrynę https://turcja-wakacje.pl/ i muszę przyznać – petarda! To nie jest następny nudny blog z kopiowa...
  • Jak rozwinąć swój biznes w okresie COVID? Liczba postów: 59 Grupa: Trudne tema... No nie ma co... czasie COVID dużo rzeczy trzeba było przemyśleć od nowa, zwłaszcza w biznesie. U mnie super się sprawdziły personalizowane naklejki – na opakowa...
  • Bezpieczny fotelik 0-18 kg Liczba postów: 41 Grupa: Trudne tema... 0-18 kg to jedynie RWF. Innej opcji to nie ma. Ale jak już starsze dziecko to można wybierać sobie coś wiecej. Bo są jeszcze te pasy Smart Kid Belt. Dobre dla s...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19685 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 187

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >