
Trendy przedstawione w dobrym świetle
Komunikacja z klientami to podstawa sprawnego zarządzania sklepem. Można ją realizować na wiele sposobów. Przykładem są akcje marketingowe, programy lojalnościowe, czy zwykłe działania reklamowe. Komunikatem jest również aranżacja sklepu, ekspozycji produktów i sposób jej odbioru przez klientów.
Światło sprzedaje produkty i markę
Jakie są aktualne trendy oświetlenia sklepowego i ich znaczenie dla sprzedaży? Wraz z ekspertem firmy Lumiverso zdradzamy, jak światło wpływa na wizerunek marki i zachowania klientów.
- Oświetlenie odgrywa tutaj kluczową rolę. Światło wpływa na emocje, przez co buduje określone skojarzenia z marką lub sklepem. Dlatego zarządcy wielkich sieci handlowych przykładają do niego ogromną wagę – mówi Dominik Wagner z firmy Lumiverso, ekspert od realizacji oświetlenia w obiektach komercyjnych i przemysłowych.
Czytaj również: Choinki ledowe, nowy wymiar świątecznych tradycji
Musi być jasno i równomiernie
Liderzy branży handlowej badają, jak światło oddziałuje na konsumentów. Dzięki temu są w stanie wyznaczać nowe standardy realizacji oświetlenia komercyjnego. Trendem, który można zauważyć w salonach i sklepach wielkich marek jest zapewnienie, jak największej ilości światła. Dba się też o to, by było rozłożone równomiernie – zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej.
- By się o tym przekonać wystarczy odwiedzić dowolną galerię handlową i skierować się do salonu znanej sieci odzieżowej lub kosmetycznej. Już z daleka zobaczymy kontrast pomiędzy jasnością tych wnętrz, a pomieszczeniami mniejszych marek – mówi Dominik Wagner.
Duża jasność ułatwia poruszanie się po sklepie, zapoznanie z produktami i czyni zakupy przyjemniejszymi. Z kolei równomierny rozkład światła gwarantuje, że wszystkie produkty z oferty zostaną wyeksponowane prawidłowo. Zarówno te na najwyższych, jak
i najniższych półkach sklepowych. Dlatego należy wystrzegać się miejsc niedoświetlonych lub powstawania takich obszarów w wyniku zmiany aranżacji wystroju pomieszczenia.
- Trzeba też zwrócić uwagę na proporcje pomiędzy światłem ogólnym i akcentującym. Inaczej oświetlenie nie spełni swojej roli, bo klienci nie będą w stanie dostrzec różnicy
– tłumaczy Dominik Wagner. – Dlatego projekt systemu oświetlenia najlepiej oddać
w ręce wykwalifikowanych specjalistów.
Jest jeszcze jeden powód, dla którego liderzy branży dbają o najlepszą jakość systemu oświetlenia. Chodzi o to, by produkty prezentowały się w sposób odpowiadający ich jakości oraz cenie. To wzmacnia profesjonalny wizerunek marki i upewnia klientów, że trafili do miejsca, gdzie otrzymają najlepszą usługę.
- Błędem jest oświetlanie produktów ekskluzywnych światłem o niedostatecznym natężeniu lub złej temperaturze barwowej. To może się zdarzyć, jeżeli wymianę opraw powierzamy niewykwalifikowanej ekipie elektrycznej – mówi Dominik Wagner.
Czytaj również: Klasyka z błyskiem nowoczesności
LED najlepszym rozwiązaniem
Realizacja odpowiedniego systemu oświetlenia wiąże się jednak z konkretnymi kosztami. By je zminimalizować, a przy okazji obniżyć zużycie energii w obiekcie, warto zdecydować się na oświetlenie w technologii LED. Cechy takie, jak niski pobór prądu, stabilność parametrów świecenia, długa żywotność oraz prostota sterowania światłem sprawiają, że to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie dla sklepów.
- Ceny oświetlenia LED są coraz niższe, a źródła coraz lepsze. Można się spodziewać, że w najbliższych latach diody na dobre zajmą miejsce innych technologii, jak lampy metalohalogenowe lub świetlówki fluorescencyjne – dodaje Dominik Wagner.
Odpowiednie gospodarowanie oszczędnościami wynikającymi z użycia opraw diodowych, umożliwia np. stosunkowo szybką spłatę rat leasingowych związanych z zakupem technologii. To dobre rozwiązanie dla obiektów branży handlowej lub usługowej, niemogących sobie pozwolić na zaburzenie płynności finansowej bądź wydatki nieuwzględnione w rocznym budżecie.
Modernizacja systemu oświetlenia w oparciu o aktualne trendy i standardy, pomaga zwiększyć konkurencyjność sklepu, poprawić jego wizerunek w oczach klientów i tym samym zwiększyć sprzedaż. Stanowi też sprawne narzędzie polepszania rentowności obiektu handlowego. To znak dla zarządców centrów i sieci handlowych, że warto przykładać uwagę do tego, co i jak świeci w podlegających im obiektach.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Praca dla Przedstawiciela Handlowego Liczba postów: 46 Grupa: Porady i op... Brzmi dobrze
- Jaka praca dla rodziny? Liczba postów: 32 Grupa: Porady i op... Jeśli chcesz mieć dobrze płatną pracę to postaw na ofertę https://www.zawodniania.pl/ gdzie masz kurs niani i opiekunek a te są bardzo poszukiwane na rynku. Szy...
- Jakie meble kuchenne wybrać do kuchni? Liczba postów: 198 Grupa: Wnętrza Długo szukaliśmy z żoną gotowego zestawu mebli kuchennych, który pasowałby do naszej wąskiej kuchni w bloku. W końcu trafiliśmy na i-meble i problem się rozwiąz...
- Wyposażenie warsztatu Liczba postów: 351 Grupa: Porady i op... Dla firm i fachowców potrzebujących sprzętu do bezpiecznego podnoszenia, ten link może się przydać: https://mipromet.pl/produkty/wciagniki-p odnosniki/wciagniki-...
- Panele podłogowe Liczba postów: 322 Grupa: Wnętrza Z ciekawości sprawdziłam temat sufitów i trafiłam na kasetony 3D: https://panele3d.pl/Kasetony-Sufitowe-c1 4. Fajna opcja jak ktoś chce szybko odświeżyć sufit be...