Brakuje pieniędzy na remonty dróg w miastach

Brakuje pieniędzy na remonty dróg w miastach

Drogi krajowe w miastach na prawach powiatu nie będą już przez nie utrzymywane. Czytaj dalej

Dziś wszystkimi ulicami w mieście na prawach powiatu zarządza jego prezydent. Jest on odpowiedzialny także za stan odcinków dróg krajowych, które znajdują się na terenie miasta. W Sejmie jest już poselski projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych, który ma zmienić zasady zarządu drogami krajowymi na odcinkach biegnących przez miasto. Proponowane przepisy zakładają, że remonty tych odcinków dróg nie będą już leżały w gestii prezydentów. Ich zarządcą, w myśl projektu, ma zostać Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Pomysł ten jednak nie wszystkim się podoba.

- Miasto cały czas korzysta z tych dróg krajowych, które znajdują się w jego granicach. Jeżdżą po nich autobusy, tramwaje. Dlatego też wszystkimi ulicami na takim obszarze musi zarządzać miasto - mówi prof. Michał Kulesza, specjalista prawa administracyjnego z Uniwersytetu Warszawskiego. Podkreśla, że obecne rozwiązanie jest dobre.

- Wszystkie miasta prezydenckie, a nie tylko te na prawach powiatu, powinny zarządzać drogami krajowymi na swoim terenie - zaznacza prof. Kulesza. Podkreśla, że przyjęcie przez Sejm propozycji posłów mocno utrudni życie w miastach.

Mirosław Reksnis, dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji w Warszawie, zaznacza, że zmiana przepisów byłaby niekorzystna dla stolicy.

- Cały zarząd wszystkimi drogami na obszarze miasta odbywa się na bazie obecnych przepisów. Proponowana zmiana spowodowałaby znaczne utrudnienia w organizacji pracy i koordynacji prac remontowych - tłumaczy Mirosław Reksnis.

Okazuje się jednak, że część miast nie ma pieniędzy na remonty dróg krajowych na swoim terenie. Na przykład Włocławek musi wyremontować 14 km przebiegającej przez miasto drogi krajowej nr 1. Koszty z tym związane szacowane są na około 260 mln zł, przy rocznym budżecie miasta wynoszącym około 400 mln zł.

- Tą drogą głównie odbywa się ruch tranzytowy. Dlatego jest ona w fatalnym stanie. Dopóki nie powstanie autostrada A1, to mamy problem. Miasto nie ma tyle pieniędzy, by wyremontować tę trasę. Obecne przepisy powodują, że obowiązek remontu tego odcinka spoczywa na prezydencie miasta - mówi Monika Budzeniusz, rzecznik prasowy prezydenta Włocławka.

Miasto stara się o dofinansowanie remontu drogi ze środków unijnych. Jednak nawet jak je dostanie, to będzie na poziomie ok. 50 proc. kosztów całej inwestycji. Ponadto pieniądze na ten cel dostanie nie wcześniej niż w drugiej połowie 2009 roku.

czytaj więcej...

Źródło: Gazeta Prawna

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Ubytek słuchu Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Problemy ze słuchem u osób starszych? Wiadomo, że niezwykle ważne jest obserwowanie naszych dziadków i stałe dowiadywanie się co u nich słychać. Ważne jest na p...
  • biuro rachunkowe Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Witam, bardzo długo zmagałem się z dylematem czy prowadzić rachunkowość swojej działalności samemu czy zlecić to jakiejś firmie. Skorzystałem z usług biura Gama...
  • Gadżety firmowe Liczba postów: 61 Grupa: Trudne tema... Najbardziej powszechne wydają się być długopisy z logiem firmy _________ http://www.hcl.net.pl/
  • Stal - dostawa Liczba postów: 26 Grupa: Trudne tema... To ja z kolei taki mam dla was namiar - HurtoStal 2 https://www.hst2.pl/ ze Szczecina. To świetnie zaopatrzona hurtownia, z rozsądnymi cenami i szybką realizacj...
  • Jakie auto w leasing? Liczba postów: 147 Grupa: Trudne tema... Najlepiej przedyskutuj oferte leasingu z księgową. ______________________ http: //www.ksiegowoscbialystok.pl/

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 16076 użytkowników

Użytkownicy online (4)

gości: 181

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >