
Kerez wraca do roboty
Christian Kerez i stołeczni urzędnicy ogłosili przełom w rozmowach o Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Architekt wraca do pracy nad projektem i zwiększa rolę polskich partnerów
Szwajcarski architekt uległ woli władz stolicy. Ostatecznie zgodził się projektować teatr we wnętrzach Muzeum Sztuki Nowoczesnej, choć wcześniej nie było tego w planach.
W piątek projektant i stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ogłosili koniec sporu trwającego od września. Wtedy to projektowanie budynku, który ma stanąć przy pl. Defilad, zostało zawieszone, bo stołeczni samorządowcy wpadli na pomysł, by w jednym obiekcie, oprócz muzeum, znalazła się też siedziba dla „bezdomnego” dziś Teatru Rozmaitości. A Kerez na teatr się nie zgadzał.
– To był spór jak sztuka. Twórczy i trochę kreowany. Zatoczyliśmy koło, jesteśmy w punkcie wyjścia – ocenia dziś filozoficznie dyrektor SZRM Paweł Barański. – Najważniejsze, że doszliśmy do porozumienia.
– Po kilku trudnych miesiącach osiągnęliśmy kompromis – mówi także Kerez. – Mam nadzieję, że teraz nic już nie pokrzyżuje realizacji inwestycji. I muzeum powstanie w terminie.
W ciągu dwóch miesięcy ma przygotować studium wykonalności wnętrz obiektu. Po zmianach powierzchnia muzeum wyniesie ok. 35 tys. mkw. Rozpoczęcie budowy zaplanowano na pierwszy kwartał 2011 r., a zakończenie na koniec 2013 r.
Na razie architekt sprawdził tylko, czy ulokowanie sceny między piętrami muzeum jest w ogóle technicznie możliwe. – Uznaliśmy, że tak – stwierdza. – Ale pod kilkoma warunkami.
Chce m.in. zwiększyć liczbę specjalistów zaangażowanych w projekt. – Wprowadzenie zmian wymaga konsultacji z inżynierami. Na razie współpracuję z pięcioma osobami. Chciałbym zatrudnić jeszcze kilku ekspertów, którzy zajmą się m.in. światłem i akustyką, m.in. tych, którzy dotąd pracowali przy projekcie Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu – wyjaśnia architekt.
Dlatego za zgodą ratusza poszerzona będzie rola polskiej placowni APA Kuryłowicz & Associates w całym projekcie. To Polacy mają odpowiadać za wkomponowanie teatru w całość.
Scena dla TR (tzw. black box z ruchomymi elementami widowni i sceny) spowoduje pewien „bałagan” w dotychczasowej uporządkowanej i niemal sterylnej strukturze wnętrz MSN. Zajmie część podziemi, parter (na którym wcześniej planowano funkcje komercyjne) i część pierwszego piętra. Nienaruszona pozostanie tylko część głównej ekspozycji muzeum – na trzecim piętrze.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- profilaktyka stomatologiczna Liczba postów: 71 Grupa: Trudne tema... Mój dotychczasowy gabinet niestety zakończył działalność, więc rozglądam się za nowym miejscem, gdzie mogłabym kontynuować leczenie zachowawcze. Na liście pojaw...
- Państwo i biznes: sojusz na rzecz bezpieczeństwa w... Liczba postów: 13 Grupa: Aktualności
- materace sklep Liczba postów: 14 Grupa: Trudne tema... Co sądzicie o takich poradach przed zakupem materaca - https://bia24.pl/kategorie/dom-i-zdrowie /jakie-materace-do-lozka-sa-dobrym-wybor em-poznaj-6-wskazowek-dla...
- Jak prowadzić biznes w XXI wieku - czym jest elast... Liczba postów: 136 Grupa: Aktualności Temat błędów w reklamie to coś, o czym powinien przeczytać każdy, kto planuje kampanię – nawet małą. Artykuł, na który ostatnio trafiłem, fajnie wszystko podsum...
- wyrzynarka którą wybrać? Liczba postów: 3 Grupa: Trudne tema... Jeśli szukacie brzeszczotów do wyrzynarek, to polecam odwiedzenie strony Chle-Mar https://www.chle-mar.pl/ Mają szeroki wybór i bardzo konkurencyjne ceny. Ja os...