Urządzamy kącik biurowy w domu

Urządzamy kącik biurowy w domu

Ciągle za czymś gonimy, pracujemy w pośpiechu, brakuje nam na wszystko czasu. Przez to często jesteśmy zmuszeni zabierać pracę do domu. Co zrobić, by nie było to naszą zmorą? Jak urządzić miejsce do pracy w domu, tak aby jak najlepiej spożytkować czas i energię?

 

Po pierwsze – miejsce

 

Wiele zależy od tego, czy mamy oddzielny pokój dedykowany pod biuro, czy też nie. Jeśli biuro ma być urządzone w osobnym pomieszczeniu to sprawa jest prosta. Wszystko natomiast komplikuje się jeżeli kącik do pracy ma mieć wydzieloną przestrzeń innego wnętrza.

 

Czytaj również: Gdzie najlepiej urządzić gabinet w domu

 

W tym przypadku można go usytuować w salonie, sypialni, a nawet w kuchni. Jeżeli chcemy, by strefa pracy i odpoczynku w danym wnętrzu wyraźnie się różniła możemy do tego celu użyć parawanu lub zbudować ściankę działową. Natomiast, gdy pomieszczenie jest zbyt małe nie oddzielamy stref. Gdy cenimy sobie spokój i ciszę podczas pracy powinniśmy zadbać, by kącik biurowy znajdował się we wnętrzu, które nie jest przechodnie i zapewni nam komfort pracy.

 

Po drugie – ergonomia

 

Urządzając kącik biurowy należy pamiętać o podstawowych zasadach ergonomii. Należy tak dopasować sprzęty, by maksymalnie zoptymalizować naszą pracę. Stworzyć takie środowisko, by nie wpływało ono niekorzystnie na nasze zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Na rynku funkcjonuje wiele firm oferujących ergonomiczne wyposażenie wnętrz. Przed ich wyborem należy jednak zapoznać się z podstawowymi zasadami ergonomii.

 

 

Źródło: www.swiatswiatla.pl

 

Wysokość biurka, krzesła, czy powierzchnia blatu roboczego powinna być dostosowana do naszych indywidualnych potrzeb i gabarytów. Ergonomia to hasło, które często wykorzystywane jest przez nieuczciwych przedstawicieli firm jako chwyt marketingowy. Każde miejsce, przy którym pracujemy nie powinno być zagracone.

 

Czytaj również: Aranżujemy biuro w domu

 

Na biurku muszą znajdować się tylko rzeczy niezbędne. Aby zachować porządek stosuje się różnego rodzaju przyborniki na dokumenty i artykuły piśmiennicze. Pamiętajmy, im większa organizacja tym łatwiejsza i sprawniejsza praca.

 

Po trzecie – oświetlenie

 

Oświetlenie w miejscu pracy to bardzo ważny element. Najlepsze dla naszych oczu jest światło dzienne, jednak pracując w domu często robimy to już po zmierzchu. Podczas obowiązków potrzebujemy jasnego światła, ale niezbyt ostrego. Górne światło daje dużą przestrzeń oświetlającą, jednak jest dosyć męczące. Dlatego warto również pomyśleć o lampce biurkowej. Posiada ona duży zakres padania światła, oświetla tylko to co chcemy, a przy tym nie męczy wzroku.

 

 

Lampa z przybornikiem, źródło: www.swiatly.com

 

Po czwarte – kolor

 

W miejscu pracy kolor nie powinien być zbyt jaskrawy. Dlatego przy jego urządzaniu stosuje się stonowane barwy, ale o odcieniach pobudzających – pomarańczach i słonecznych żółciach. Można również stosować beże, ale one wprawiają nas w nastrój relaksu i odprężenia. By uniknąć rozleniwienia przy pracy powinno się łączyć je z bardziej ożywczymi barwami.

Źródło: New Design / budnet.pl
Autor: Projektant/ekspert: Anna Berner Paluch; Redakcja: Karolina Macierzyńska

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Kołki rozporowe - czyli jak bezpiecznie wieszać? Liczba postów: 19 Grupa: Wnętrza Warto mieć w tym celu odpowiednie narzędzia oraz rzecz jasna same kołki także powinny być wysokiej jakości wykonania, od tego zacznijmy.
  • Jak urządzić pokój małego kibica Liczba postów: 10 Grupa: Wnętrza U mnie dzieciaki również mają w bardzo podobnym stylu swoje pokoje urządzone i ja jestem zdania, że ogólnie strefy kibiców są czymś bardzo fajnym. Muszę dodać,....
  • architektura, projektowanie wnętrz- szukam fachowc... Liczba postów: 58 Grupa: Porady i op... Jeśli szukasz fachowców z zakresu architektury i projektowania wnętrz we Wrocławiu, istnieje kilka sposobów, aby ich znaleźć: 1. **Internetowe platformy**: Kor...
  • Jak wybrać parapet zewnętrzny? Liczba postów: 24 Grupa: Wnętrza Jedno jest pewne popularność parapetów marmurowych wynika w dużym stopniu z renomy, którą cieszą się elementy z naturalnego kamienia — dodajmy, że w dużej mierz...
  • catering Liczba postów: 33 Grupa: Porady i op... Świetną firmą z którą warto podjąć współpracę w kwestii cateringu jest https://www.miacatering.pl/uslugi-cateri ngowe Jest to bardzo profesjonalna firma dbająca....

Kalkulator paneli podłogowych

Społeczność budnet.pl ma już 19159 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 169

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >