GDDKiA chce rozmawiać o obwodnicy zachodniej

GDDKiA chce rozmawiać o obwodnicy zachodniej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce zaprezentować ostateczny wariant przebiegu prawie 25 - kilometrowej obwodnicy zachodniej Radomia. Do rozmów zaprasza mieszkańców gmin, przez które przebiegnie trasa

Konsultacje społeczne ruszą już w poniedziałek. Drogowcy i projektanci spotkają się w pierwszej kolejności z mieszkańcami Wolanowa. Spotkanie ma się odbyć o godz. 16 w szkole podstawowej w Sławnie. Zaprezentują przygotowany projekt wybranego przebiegu trasy, dla którego na początku 2008 roku wydano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (jest już ostateczna).

- Szczegółowo omówimy przebieg obwodnicy i zastosowane rozwiązania. Będziemy też chcieli poznać opinie mieszkańców - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA.

Obwodnica zachodnia Radomia będzie miała w sumie około 25 km. Rozpocznie się w Kępinie, prawie 14 km na północ od Radomia, a ponownie połączy z "siódemką" w Młodocinie (tam też z drogą nr 7 połączy się planowana południowa obwodnica miasta). Na początkowym odcinku trasa skręci w kierunku południowym, omijając od zachodu Jedlińsk oraz kompleks stawów rybnych przewidzianych w przyszłości jako rezerwat przyrody, dalej przetnie Radomkę i pobiegnie w kierunku południowo-zachodnim aż do trasy nr 7.

Jak zapewniają drogowcy, na całej trasie obwodnica omija tereny większej zabudowy mieszkaniowej. Jednak - jak przyznają - wyburzeń nie da się uniknąć w miejscach projektowanych skrzyżowań.

Po drodze w miejscach, gdzie obwodnica skrzyżuje się z drogą krajową nr 12 i drogą wojewódzką nr 740, mają powstać bezkolizyjne węzły drogowe: Mleczków (7,3 km od Radomia) i Sławno (oddalony o 6,5 km).

Droga będzie miała parametry ekspresówki. Projektanci zaplanowali budowę 19 wiaduktów, dwa przejazdy gospodarcze z przejściami ekologicznymi, cztery mosty (wszystkie z przejściami ekologicznymi): nad doliną Radomki, nad ciekiem wodnym na 11. km drogi, nad Mleczną i nad kolejnym ciekiem na 21. km. Dodatkowo powstaną małe przejścia ekologiczne, a przy zabudowaniach ustawione mają być ekrany dźwiękochłonne.

Budowa mostu nad Radomką budzi sprzeciw ekologów. Uważają, że lepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie estakady. Dzięki estakadzie przejście dla zwierząt byłoby kilkakrotnie szersze (długość mostu to zaledwie 52 m), a przede wszystkim zachowane zostałyby walory krajobrazowe doliny Radomki, która w tym miejscu ma około 2 km szerokości. Będą się starali przekonać projektantów do wprowadzenia zmian.

Źródło: Gazeta Wyborcza

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Projekt pod stojak reklamowy Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... W sumie takich rzeczy jeszcze nigdy nie miałem okazji zamawiać ale jestem zdania, że właśnie na dzień dzisiejszy kalendarze reklamowe są bardzo dobrą opcją. Mus...
  • Prezent dla dziewczyny Liczba postów: 120 Grupa: Trudne tema... Szukam jubilera, który posiada biżuteria Opole. Chciałabym zakupić naszyjnik i kolczyki na prezent. Zależy mi na wysokiej jakości złota w dobrej cenie. Jak na r...
  • Jak dbać o zdrowie? Pola elektromagnetyczne – zagr... Liczba postów: 127 Grupa: Aktualności Jeśli chodzi o zdrowie to warto o nie zadbać dużo ćwicząc i zdrowo się odżywiając. Jeśli chcesz ćwiczyć w domu to zakup w tym sklepie https://www.marbo-sport.pl...
  • Uniwersalna i oryginalna dieta Liczba postów: 348 Grupa: Trudne tema... Każdy z nas chce dobrze wyglądać i czuć się dobrze w swoim ciele, dlatego polecam Wam sprawdzić artykuł na stronie https://safepatientproject.org/pl/jak-sc hudna...
  • Transport międzynarodowy Liczba postów: 60 Grupa: Trudne tema... Rzuć okiem także na przewozy ponadnormatywne: https://spt24.eu/transport-ponadnormatyw ny-2 . Firma ta specjalizuje się w transporcie ponadgabarytowym. Myślę, że...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 17892 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 244

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >