GDDKiA chce rozmawiać o obwodnicy zachodniej

GDDKiA chce rozmawiać o obwodnicy zachodniej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce zaprezentować ostateczny wariant przebiegu prawie 25 - kilometrowej obwodnicy zachodniej Radomia. Do rozmów zaprasza mieszkańców gmin, przez które przebiegnie trasa

Konsultacje społeczne ruszą już w poniedziałek. Drogowcy i projektanci spotkają się w pierwszej kolejności z mieszkańcami Wolanowa. Spotkanie ma się odbyć o godz. 16 w szkole podstawowej w Sławnie. Zaprezentują przygotowany projekt wybranego przebiegu trasy, dla którego na początku 2008 roku wydano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (jest już ostateczna).

- Szczegółowo omówimy przebieg obwodnicy i zastosowane rozwiązania. Będziemy też chcieli poznać opinie mieszkańców - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA.

Obwodnica zachodnia Radomia będzie miała w sumie około 25 km. Rozpocznie się w Kępinie, prawie 14 km na północ od Radomia, a ponownie połączy z "siódemką" w Młodocinie (tam też z drogą nr 7 połączy się planowana południowa obwodnica miasta). Na początkowym odcinku trasa skręci w kierunku południowym, omijając od zachodu Jedlińsk oraz kompleks stawów rybnych przewidzianych w przyszłości jako rezerwat przyrody, dalej przetnie Radomkę i pobiegnie w kierunku południowo-zachodnim aż do trasy nr 7.

Jak zapewniają drogowcy, na całej trasie obwodnica omija tereny większej zabudowy mieszkaniowej. Jednak - jak przyznają - wyburzeń nie da się uniknąć w miejscach projektowanych skrzyżowań.

Po drodze w miejscach, gdzie obwodnica skrzyżuje się z drogą krajową nr 12 i drogą wojewódzką nr 740, mają powstać bezkolizyjne węzły drogowe: Mleczków (7,3 km od Radomia) i Sławno (oddalony o 6,5 km).

Droga będzie miała parametry ekspresówki. Projektanci zaplanowali budowę 19 wiaduktów, dwa przejazdy gospodarcze z przejściami ekologicznymi, cztery mosty (wszystkie z przejściami ekologicznymi): nad doliną Radomki, nad ciekiem wodnym na 11. km drogi, nad Mleczną i nad kolejnym ciekiem na 21. km. Dodatkowo powstaną małe przejścia ekologiczne, a przy zabudowaniach ustawione mają być ekrany dźwiękochłonne.

Budowa mostu nad Radomką budzi sprzeciw ekologów. Uważają, że lepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie estakady. Dzięki estakadzie przejście dla zwierząt byłoby kilkakrotnie szersze (długość mostu to zaledwie 52 m), a przede wszystkim zachowane zostałyby walory krajobrazowe doliny Radomki, która w tym miejscu ma około 2 km szerokości. Będą się starali przekonać projektantów do wprowadzenia zmian.

Źródło: Gazeta Wyborcza

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Najlepszy sposób na naukę języka obcego Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Mogę polecić https://belleparole.com.pl - to szkoła języka włoskiego. Można uczyć się stacjonarnie i online. Wg mnie to strzał w dziesiątkę dla każdego osoby, k...
  • zapachy do auta Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Planuję kupić nowe zapachy do auta. Zależy mi na trwałości i zapachu, który faktycznie czuć. Znalazłam ostatnio produkty na https://airfresh24.com/pl/. Czy ktoś...
  • jaki deweloper okolice Warszawy? Liczba postów: 6 Grupa: Trudne tema... Decydując się na współprace ze specjalistami nie marnujecie swojego czasu i pieniędzy. Jeżeli myślicie nad budową domu jednorodzinnego lub zakupem mieszkania w....
  • Mieszkanie co i jak? Liczba postów: 63 Grupa: Trudne tema... https://dobraklima.com klimatyzacja do mieszkania
  • deweloper katowice Liczba postów: 10 Grupa: Trudne tema... Zastanawiasz się nad zakupem mieszkania w miejscu, które zapewni Ci spokój i wygodę? Osiedle Włoska oferuje nowoczesne mieszkania w otoczeniu zieleni. Szczegóło...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19666 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 379

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >