
Kolejny etap budowy linii metra w Warszawie
Budowa centralnego odcinka II linii warszawskiego metra to największa dotychczas samorządowa inwestycja realizowana w Polsce. Odcinek, o długości 6,1 km, będzie miał siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska (stacja przesiadkowa między liniami metra), Nowy Świat - Uniwersytet (najgłębiej położona stacja metra, zlokalizowana 6 pięter pod ziemią),Centrum Nauki Kopernik, Stadion i Dworzec Wileński. Prace budowlane, zgodnie z przyjętym harmonogramem, powinny zakończyć się do końca września 2014 roku.
Czytaj dalej
Materiały budowlane Ytong i Silka po raz pierwszy znalazły się pod ziemią. Wykorzystano je do budowy ścian pomieszczeń infrastruktury technicznej stacji II linii warszawskiego metra. Wybrano je m.in. ze względu na: wysoką jakość, doskonałą izolacyjność akustyczną, wytrzymałość oraz łatwość murowania – wszystko, co jest szczególnie ważne w tak specyficznych warunkach.
Czytaj również: Centrum Biurowe Lubicz
Konstrukcja poszczególnych stacji to ściany żelbetowe, ale również murowane. Wszystkie ściany murowane na stacjach Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ oraz Nowy Świat - Uniwersytet zostały wykonane z bloczków Silka E18A klasy 20, E18 klasy 15 oraz Ytong PP4/06S gr.17,5 cm i Ytong PP4/06S gr.20 cm. Na oficjalnym portalu poświęconym budowie drugiej linii metra budowametra.pl możemy także znaleźć informację, że „ściany działowe wykonywane są z bloczków silikatowych oraz bloczków z betonu komórkowego. Są one mocne i doskonale chronią przed hałasem, a ich równa i gładka powierzchnia pozwala na dowolność przy doborze wykończenia“.
Bloczki Silka, szczególnie w odmianie A, mają bardzo dobre parametry izolacyjności akustycznej, dlatego też zostały zastosowane do budowy ścian, gdzie należało odizolować wnętrza pomieszczeń od hałasu generowanego przez przejeżdżające pociągi metra. Z bloczków Silka wzniesiono również ściany, które zostały obłożone okładziną kamienną. Z kolei bloczki Ytong wykorzystano w tych miejscach, gdzie chodziło o zmniejszenie ciężaru murowanych ścian. Na uwagę zasługuje również ciekawa metoda wznoszenia ścian konstrukcyjnych stacji, czyli tzw. ścian szczelinowych. Najgrubsza ściana szczelinowa w Polsce znajduje się na stacji Powiśle i ma 140 cm.
Czytaj również: Trwa ogólnopolski prospołeczny projekt grantowy: „Zielona Ławeczka”
- Na dzień dzisiejszy do budowy ścian na stacjach II linii warszawskiego metra użyto łącznie blisko 4000 m3 bloczków Silka i Ytong. Ze względu na swoje parametry oraz łatwość murowania – na cienką zaprawę klejową, Silka i Ytong wykorzystywane są nie tylko do budowy domów jednorodzinnych, mieszkań czy budynków użyteczności publicznej. Idealnie sprawdzają się również w przypadku tak specyficznych i trudnych warunków, jakie panują pod ziemią, na głębokości do 23 m – podsumowuje Jarosław Kraś, doradca ds. inwestycji Ytong Silka
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Transport międzynarodowy Liczba postów: 154 Grupa: Trudne tema... Ostatnio myślałem o imporcie z Chin, ale nie wiedziałem jak się za to odpowiednio zabrać i natrafiłem na stronę https://kolejchinypolska.pl/, gdzie opisują, jak...
- Uniwersalna i oryginalna dieta Liczba postów: 515 Grupa: Trudne tema... Rozmawiając o tym, jak utrzymać zdrową i różnorodną dietę, warto wspomnieć o dodawaniu różnych produktów do naszego jadłospisu. Ciekawym dodatkiem mogą być pros...
- Prezent dla dziewczyny Liczba postów: 237 Grupa: Trudne tema... Zawsze warto do prezentu urodzinowego dodać coś osobistego, np. kartkę z życzeniami. Jest coś wyjątkowego w podarowaniu pięknie zdobionej kartki, szczególnie je...
- Ubezpieczenie - pomoc Liczba postów: 152 Grupa: Trudne tema... Wiele osób narzeka na ubezpieczycieli, ale mam wrażenie, że dużo zależy od tego, jaką firmę się wybierze. Ja przerzuciłem się na TU Europa - https://tueuropa.pl...
- Jak Polacy jeżdżą na wakacje? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wakacje to idealny czas, aby na chwilę uciec od codziennego zgiełku i zanurzyć się w naturze. Góralskie klimaty to świetny sposób na relaks. Szczególnie kuszą d...