Wywiad z firmą domEXPO

Wywiad z firmą domEXPO

Wywiad przeprowadzony z firmą domEXPO Czytaj dalej

 

- Czy duża powierzchnia sprzedaży i zgromadzenie w jednym miejscu wielu podmiotów oferujących wyposażenie wnętrz, to klucz do sukcesu sprzedażowego? Proszę uzasadnić.

- Duża powierzchnia sprzedaży to przede wszystkim możliwość zaprezentowania różnorodnej, a w przypadku domEXPO – kompleksowej oferty. Nasz slogan reklamowy – „wszystko pod klucz” jest naturalnie dopełniany stwierdzeniem: „wszystko pod jednym dachem”. W ten sposób zgromadzenie w jednym miejscu całego „alfabetu” usług i produktów budowlanych i wnętrzarskich staje się naszym kluczem do sukcesu. Warunkiem tego sukcesu jest oczywiście pełna satysfakcja naszych klientów, a ta wymaga zapewnienia wielu elementów definiujących funkcjonalność naszych centrów. Oprócz wspomnianej już kompleksowości są to m.in.: konkurencyjność, innowacyjność, przejrzystość i logika prezentacji oferty. Poza tym wszystkim duże powierzchnie pozwalają nam na uczynienie z centrów domEXPO tętniących życiem punktów spotkań mieszkańców obecnych na mapach imprez poszczególnych miast. To nie tylko kwestia bogatej infrastruktury – do naszych obiektów będą zapraszały przestronne i kolorowe place: miejsca imprez branżowych, ale też eventów kulturalnych,  muzycznych, na co dzień wypełnione gwarem kawiarnianych ogródków. W Opolu myślimy nawet o ściance wspinaczkowej zwieńczonej tarasem widokowym.

 

- Czy Pana zdaniem przyszłość należy do dużych centrów handlowych? Jak wygląda pod tym względem sytuacja w Polsce, a jak za granicą?

Nie ujałbym tego w ten sposób, bo to stwierdzenie sugeruje brak mozliwosci samodzielnego rozwoju malych, rodzinnych firm handlowych czy uslugowych, a te sa bradzo potrzebne. Szczegolnie w Polsce , gdzie mimo wielowiekowych tradycji drobnej przedsiebiorczosci i rzemiosla kilka dekad bez rynkowej gospodarki, a potem brak zachet podatkowych skutecznie ograniczylo mozliwosci rozwoju tego sektora. Do tego niestety nalezy dodac brak dobrej oferty bankowej dla sektora MSP i konecznosc nierównej walki z sieciowymi korporacjami. DomEXPO proponuje antidotum - faktem jest, ze Polacy sa coraz bardziej zabiegani i zapracowani i ze coraz czesciej szukaja oszczednosci, ale to nie znaczy, ze sa skazani na masowa oferte sieciowych sklepow, wyposażenie wnętrz rodem z Chin i glazure z marketów DIY. Udowadniamy, ze nawet w trudniejszych czasach stac nas na dokonywanie wyborów w tak ważnym procesie jakim jest budowa domu czy urządzanie mieszkania. Ten wybór oferują wielkopowierzchniowe centra domEXPO i właśnie do takich rozwiązań należy naszym zdaniem przyszłość.

 

- Czy tego rodzaju centra handlowe już gdzieś funkcjonują czy raczej jest to nowatorska oferta? Na czym opierają Państwo przekonanie, że klienci właśnie tego potrzebują (badania rynku? przykłady podobnych przedsięwzięć?)

Format domEXPO w swojej skali, kompleksowosci i funkcjonalnosci jest projektem calkowicie nowatorskim. Majac swiadomosc zwiazanych z tym wyzwan, przeprowadzilismy szereg badan dotyczacych rynku opolskiego, a z kolei we Wroclawiu skonfrontowalismy nasze pomysly m.in.  w srodowisku architektow. Inna weryfikacja koncepcji byly w swej wiekszosci potwierdajace jej slusznosc szeroko prowadzone konsultacje z firmami budowlanymi. Ostatecznie o potrzebie stworzenia formatu domEXPO przekonują nas znakomite postepy w komercjalizacji obiektow.

 

- Do kogo skierowana jest przede wszystkim oferta Domexpo?

Naszą ofertę kierujemy do wszystkich osób, które budują własny dom lub dopiero tym myślą, ktorzy chcą zweryfikować rynkowo swoje wyobrażenia o tym procesie. Także do wszystkich, którzy planują kupno mieszkania albo jego remont, ale przede wszystkim do młodych, aktywnych mieszkańców miast, którzy kreują swoje miejsca na ziemi szukając dla nich oryginalności, duszy, a czasem nawet niepowtarzalności. Świadomi swoich marzeń i potrzeb chcą znaleźć dla nich wyraz w unikatowym dekorze ściennym albo śmiałych wzorniczo meblach. W centrach domEXPO mogą skonsultować to wszystko z architektami, projektantami wnętrz i powierzyć budowę swojego domu najlepszym wykonawcom - w atrakcyjnej cenie i z gwarancją dobrego wykonania. Polacy, takze młodzi, lubią polowania na okazje, chcąmieć świadomość, że kupili, wręcz zdobyli towar czy usługę okazyjnie, ale nie tracąc przy tym na jakości. Tego nie zapewnią im internetowe wyszukiwarki, ale my już tak.

 

- W jaki sposób docierają Państwo do potencjalnych kontrahentów („klucz” doboru partnerów, sposób promocji itp.)

 

Nasi najemcy-wystawcy to z założenia liderzy swoich branż, jeśli chodzi o jakość, innowacyjność, wzornictwo. Oczywiście ważna jest także ich aktywność marketingowa. Wszystko to łatwo zweryfikować podczas najważniejszych, branżowych imprez targowych, dlatego uważnie przyglądaliśmy się ofercie naszych potencjalnych kontrahentów na targach w Poznaniu, Ostródzie i w innych miastach. Nasi przedstawiciele regionalni docierają do producentów i usługodawców, którzy lokalnie wypracowali sobie najlepszą markę - takie firmy sami zapraszamy do udziału w naszym projekcie. Poza tym w branżach meblarskich i budowlanych, a także w miastach gdzie powstają centra domEXPO coraz głośniej jest o nowym formacie więc wiele przedsiębiorstw odnajduje nas samodzielnie. Wbrew pozorom, mimo znacznych powierzchni, które oferujemy miejsce na prezentację poszczególnych sektorów i rozwiązań technologicznych jest mocno ograniczone. Z kolei dla dobra klientów musimy zadbać o kompleksowość oferty zwasze "opakowując" produkty usługami.

 

- W przesłanych przez Pana materiałach jest mowa m.in. o wspólnym marketingu. Na czym miałby on polegać?

Wazna idea domEXPO jest wspoltworzenie rozwiazan, w tym marketingowych wspolnie z najemcami. Chcemy, zeby brali oni udzial w tworzeniu portalu B2B i B2C, uczestniczyli w redagowani mediow spolecznosciowych, np. Fanpage,a, wspolnego kanalu na YouTube. Zaprosimy ich do wspoltworzenia katalogu domEXPO, wspoludzialu w programach lojalnosciowych, kampaniach reklamowych na wlasnych i wynajmowanych nosnikach. Kolejne pola wspolpracy i pomysly na marketing pojawia sie wraz z rozwojem projektu. Oryginalnym pomyslem jest udzielanie klientom naszych centrow tzw. gwarancji jakosci uslug.

 

- Naszym odbiorcą jest branża meblowa, która nieustająco poszukuje rozwiązań pozwalających zwiększyć sprzedaż. W związku z tym, czy mógłby Pan powiedzieć o atutach centrów DomExpo dla tej właśnie branży?

Jednym z glownych atutow naszych centrow dla branzy meblowej bedzie bezposrednie sasiedztwo najemcow budowlanych i firm wykonawczych. Oferta meblowa dotrze do klientow projektujacych lub  rozpoczynajacy budowe duzo wczesniej niz dotychczas mialo to miejsce, na wstepnym etapie realizacji. Dzieki temu producenci mebli, prezentujacy swoja oferte u nas, wyprzedza o kilka krokow konkurencje z tradycyjnych salonow meblowych. Architekci i projektanci wnetrz moga spowodowac w ten sposob nawet zwielokrotnienie sprzedazy gotowych lub projektowanych na miare mebli. I wreszcie last, but not least, obiekty domEXPO sa doskonale polozone, co jest gwarancja duzego ruchu klientow.

 

- Proszę opowiedzieć krótko o pierwszej planowanej realizacji (Opole?)

Planowany termin otwarcia domEXPO Opole to drugi kwartal 2013. Powierzchnia komercyjna naszego pierwszego centrum wynosi 15 tys. mkw. Prace budowlane juz ruszyly. Projekt cieszy sie duzym zainteresowaniem firm budowlanych i wnetrzarskich, takze tych lokalnych. Magnesem dla najemcow oprocz atrakcyjnych warunkow czynszow i samej koncepcji domEXPO jest niespotykany dotychczas podzial koncepcyjny obiektu. Oferte handlowo-ekspozycyjna czesci budowlanej podzielilismy na cztery niezalezne strefy; Woda, Cieplo, Swiatlo i Wnetrza.  Ponadto znajdzie sie tutaj oddzielna kondygnacja konferencyjna z wlasnym zapleczem gastronomicznym - 2,5 tys m2 powierzchni przeznaczonej na organizacje imprez branzowych, spotkan, szkolen, wydarzen.  

 

2013-02-11
Źródło: ProConcept Communications / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19159 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 297

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >