Nawierzchnie miejskich ścieżek zdrowia
Krajobraz wielu współczesnych miast to tłumy spieszących się ludzi i długie, samochodowe korki. Coraz częściej próbujemy więc ominąć uliczny zgiełk oraz zwrócić się w stronę natury.
Czytaj dalej
Chętniej wprowadzamy w życie eko-zasady i nie chodzi tu jedynie o dbanie o środowisko, ale również o większą troskę o zdrowie własne i swoich najbliższych. Paradoksalnie, ekologiczny styl życia ułatwia nam rozbudowana infrastruktura miejska, oferująca przyjazne dla użytkowników trasy rolkarskie, ścieżki rowerowe czy atrakcyjne wizualnie miejsca spacerowe.

Fot. Polbruk
No to jazda!
Gdy tylko robi się cieplej, a na zewnątrz pojawiają się słoneczne promienie, miejskie ulice zapełniają się rowerzystami. Mimo że daleko nam jeszcze do Holendrów moda na rowery w Polsce, szczególnie wśród młodych, przybiera coraz większą skalę. Zalety poruszania się jednośladem, zarówno te zdrowotne związane ze zwiększoną aktywnością fizyczną, jak i czynną ochroną środowiska, doceniane są coraz częściej, a do ich poznawania zachęcają estetyczne i wygodne trasy, przeznaczone specjalnie dla ruchu rowerowego.

Fot. Polbruk
Z roku na rok - dzięki finansom unijnym, w niebagatelnej kwocie 109 mln Euro, przeznaczonym na infrastrukturę rowerową w Polsce w latach 2007-2013 – w miastach przybywa nowych ścieżek rowerowych, zbudowanych według najwyższych standardów, które zapewniają cyklistom właściwe bezpieczeństwo i komfort podróżowania. By jednak tak było, ta wyjątkowa część drogi musi być wykonana z niemniejszą starannością niż jezdnia, po której poruszają się samochody. Poddawana wzmożonej eksploatacji i obciążeniu nawierzchnia powinna zapewniać stabilne podłoże i być pozbawiona zbędnych nierówności.

Fot. Polbruk
W takiej roli świetnie sprawdzają się betonowe wyroby drogowe, w tym klasyczne kostki brukowe o 6 i 8 cm grubości, jak Polbruk Prostokąt czy Polbruk Tetka w wersji bez fazy. Odpowiednia grubość nie podda się nawet dużym obciążeniom, a elementy bez fazy pozwolą stworzyć niezwykle równą i płaską powierzchnię, pozwalającą na płynną jazdę nie tylko rowerami, ale również na rolkach czy deskorolkach. Warto podkreślić, że zgodnie z przepisami ruchu drogowego rolkarze uznawani za pieszych nie mogą poruszać się po ścieżkach rowerowych, dlatego też zbudowanie oddzielnych tras przeznaczonych dla tego typu użytkowników lub nawet wykonanie chodników z bezafazowych elementów znacznie umili im podróżowanie.

Fot. Polbruk
Uzupełnieniem całości są krawężniki drogowe niskie wbudowywane na równi z kostką oraz krawężniki wjazdowe i skośne, które dają możliwość łatwego i bezpiecznego wjechania oraz zjechania z trasy, również dla matek prowadzących dziecięce wózki. Realizacje wykorzystujące propozycje firmy Polbruk zobaczyć i wypróbować można m.in. na drogach Spotu, Łodzi i Gdańska – miasta znanego z największej ilości dróg rowerowych w Polsce.

Fot. Polbruk
Droga po zdrowie
Z racji, że większość tras rowerowych przebiega przez główne ulice, skwery czy parki ważny jest również ich estetyczny wygląd i wkomponowanie się w miejską architekturę. Klasyczny Polbruk Tetka oraz Polbruk Prostokąt dostępne w pięciu naturalnych kolorach – szarym, grafitowym, oliwkowym, czerwonym i brązowym – doskonale wpisują się w otoczenie, nie zakłócając przy tym żadnej aranżacji. Co więcej, bogata paleta kolorystyczna pozwoli nie tylko na zbudowanie atrakcyjnej wizualnie nawierzchni, ale również na bezpieczne i widoczne wydzielenie ciągów rowerowych od pieszych.

Fot. Polbruk
Do budowania pasaży, placów czy ścieżek spacerowych, jako alternatywę dla zwykłej kostki czy płytki chodnikowej można zastosować także kostkę brukową Polbruk Urbanika w postaci trzech różnych płyt o wymiarach – 15 x 30 cm, 20 x 30 cm oraz 25 x 30 cm, dzięki czemu z łatwością dopasujemy ją do naszych potrzeb i wielkości wykładanej powierzchni.

Fot. Polbruk
Spacer po równej i estetycznej nawierzchni będzie prawdziwą przyjemnością, dającą perspektywę relaksu, letniego odpoczynku oraz sposobu na zdrowe spędzanie czasu – bo przecież ruch to zdrowie. Zadbane ścieżki rowerowe, trasy rolkarskie i spacerowe to pierwszy krok w promowaniu proekologicznych i prozdrowotnych zachowań. Estetyczne, bezpieczne i komfortowe otoczenie to zachęta by zostawić samochody w garażu i wybrać się na rower czy przechadzkę.

Fot. Polbruk

Fot. Polbruk
Źródło: FlyPR / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Nawadnianie ogrodu deszczówką Liczba postów: 56 Grupa: Ogród i dzi... Ja mogę Wam polecić zakup produktów do ogrodu w sklepie https://lovemygarden.pl/pl/menu/linia-kr oplujaca-202.html Zaglądając do nich macie pewność że otrzymacie...
- Letnia aranżacja tarasu, aby miło spędzać wolny cz... Liczba postów: 14 Grupa: Ogród i dzi... Serwisy randkowe to nie tylko poszukiwanie partnera, ale także możliwość znalezienia przyjaciół, z którymi można dzielić swoje pasje i zainteresowania. Czasami....
- Jak zaaranżować ogród, by sprzyjał relaksowi? Liczba postów: 9 Grupa: Ogród i dzi... Drewniany domek to nie tylko miejsce zabawy – to pierwszy krok do samodzielności i kreatywności dziecka. Własna przestrzeń w ogrodzie daje poczucie odpowiedzial...
- Rehabilitacja w basenie możliwa jest, również w ty... Liczba postów: 12 Grupa: Ogród i dzi... Polecam Wam wszystkim sprawdzić stronę, na której znajdziecie ofertę nowoczesnej placówki medycznej FMC w Łodzi, które oferuje kompleksowe usługi medyczne, w ty...
- Jak profesjonalnie zaprojektować basen i jego ogro... Liczba postów: 4 Grupa: Ogród i dzi... Jeśli ktoś z Was planuje inwestycję w saunę albo basen i nie wie, jak ogarnąć temat zakupów hurtowych, to warto po prostu odezwać się do nich przez https://base...

