
Likwidacja rozdźwięku pomiędzy projektami budynków a rzeczywistością
Do wyznaczonego na 2020 r. terminu wdrożenia budynków prawie zeroenergetycznych w Europie pozostało już niewiele czasu.
Knauf Insulation wskazuje na kluczową kwestię związaną z brakiem zgodności charakterystyk energetycznych wielu budynków z ich faktycznymi projektami. Razem z ekspertami i decydentami odpowiedzialnymi za różne etapy procesu budowlanego Knauf Insulation chce określić wytyczne do tworzenia budynków, które będą sprawdzały się w praktyce.
Realizacja budynków prawie zeroenergetycznych, których rzeczywista charakterystyka energetyczna będzie zgodna z oczekiwaniami, a nie tylko zostanie opisana w projekcie, stanowi dla całego sektora budowlanego warunek poprawy efektywności energetycznej i wdrożenia polityki unijnej. W chwili obecnej badania prowadzone przez Knauf Insulation i wiodące wyższe uczelnie wykazują, że pomiędzy faktyczną a projektowaną charakterystyką energetyczną istnieje duży rozdźwięk.
Czytaj również: Spada ilość hipotek
Budować właściwie
„Duży rozdźwięk pomiędzy projektem a faktyczną charakterystyką energetyczną jest niedopuszczalny. Musimy zrozumieć, co nie działa, aby opracować odpowiednie rozwiązania eliminujące problemy dotyczące charakterystyki energetycznej. Poza tym chcemy zapewnić, że cała branża dokłada starań w zakresie właściwej realizacji budynków”, powiedział Tony Robson, Dyrektor Generalny (CEO) Knauf Insulation.
Knauf Insulation nie czekając na decyzje rządów państw członkowskich przejmuje obecnie inicjatywę i podejmuje działania mające rozważyć to zagadnienie z punktu widzenia branży budowlanej., Knauf Insulation zaprosił ekspertów z całego świata na sympozjum Knauf Insulation Reality Check, które odbędzie się między 15 a 18 marca we francuskim Carcassonne. Ze strony Polski, zaproszony został Dr. Inż. Aleksander Panek z Politechniki Warszawskiej. Dr Panek jest między innymi Prezesem Narodowej Agencji Poszanowania Energii, Prezesem Zrzeszenia Audytorów Energetycznych i Wiceprezesem Zarządu Fundacji Poszanowania Energii.
Czytaj również: Pożyczki uprzywilejowane
„Wiemy, że problem istnieje i nie boimy się o tym mówić. Jednym z głównych elementów zorganizowanego przez nas wydarzenia jest rozwój wiedzy o fizyce budynków, która pomoże w tworzeniu systemów i rozwiązań wymaganych w procesie budowlanym, aby zrealizować budynek prawie zeroenergetyczny”, dodał Tony Robson.
Podstawowy element warunkujący efektywność energetyczną
„Ponieważ charakterystyka cieplna staje się istotnym czynnikiem przy sprzedaży budynków, zapewnienie zgodności charakterystyki rzeczywistej i projektowanej nabiera zasadniczego znaczenia. Właściciele budynków, inwestorzy i władze muszą wiedzieć, że realizowane inwestycje faktycznie przynoszą oczekiwane oszczędności. W tym celu musimy dotrzeć do sedna problemu i opracować dobre rozwiązania. Knauf Insulation chce zająć się wszystkimi kwestiami”, dodał Frederic Delcuve, Szef Działu Nauki o Budynku (Building Science) w Knauf Insulation.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- jaki telefon? Liczba postów: 44 Grupa: Trudne tema... Reklam jest milion i każdy operator mówi, ze jest najlepszy, ale lepiej nie brać na chybił trafił. Warto wejść na porównywarkę gdzie jest ranking abonamentów te...
- Porady biznesowe Liczba postów: 343 Grupa: Trudne tema... Jak prowadzisz firmę i zatrudniasz pracowników, stajesz się za nich odpowiedzialny. Pomyśl, czy nie warto się zdecydować na luxmed pakiet pracowniczy dla firm.....
- Na narty tylko z polisą Liczba postów: 25 Grupa: Aktualności Z punktu widzenia cudzoziemca, który przyjeżdża do Polski, priorytetem powinno być zabezpieczenie zdrowotne. Koszty leczenia są wysokie, a nie każdy może liczyć...
- Jak dbać o zdrowie? Pola elektromagnetyczne – zagr... Liczba postów: 172 Grupa: Aktualności Wspólna troska o zdrowie w ramach jednej oferty pozwala oszczędzić czas i energię. Dzięki temu każdy członek rodziny korzysta z opieki dopasowanej do potrzeb. C...
- Agencja Prestashop Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Agencja Prestashop - jaką polecacie? Chciałabym nawiązać współpracę z agencją oferującą tworzenie sklepów internetowych i rozwój ich widoczności.