
Oświetlenie LED umożliwia kreację wyjątkowych, multimedialnych fasad!
Światło LED (Light Emitting Diodes) jest coraz bardziej docenianym i wykorzystywanym elementem w architekturze. Nowoczesna technologia, którą ono reprezentuje stwarza szereg możliwości dekoracyjnego, a przy tym funkcjonalnego i energooszczędnego oświetlenia i iluminacji obiektów.
Czytaj dalej
Nie mniej ciekawym projektem była realizacja fasady dla firmy Uniqa w Budapeszcie. Specjaliści firmy OSRAM zbudowali ogromny LEDowy ekran medialny, który w niezwykle atrakcyjny i efektywny sposób promuje produkty przedsiębiorstwa ubezpieczeniowego. Koncern wykonał największą i najbardziej „wpadającą w oko” fasadę o długości 70m i wysokości ponad 12 pięter, zmieniając siedzibę główną ubezpieczyciela w niezwykle efektowny i nowoczesny symbol miasta. Projekt wykonany został w instalacji “plug‘n’play”, a do jego realizacji zastosowano ponad 4 104 modułów 16PXL Boards RGB, które zostały umieszczone w specjalnie przygotowanych panelach.
Czytaj również: Dni Partnerstwa Wschodniego – jak rozwinąć współpracę z sąsiadami
Medialną elewację stanowiło 246 paneli występujących w trzech wielkościach: 12 Boards (4x3), 16 (4x4) i 20 (4x5) Boards jako wielokrotność modułu: 16PXL Boards RGB o wymiarach 0,25 x 0,25m. Do każdego z nich przyłączony został Micro Serwer z pamięcią typu flash i dwa zasilacze 100 W. W ten sposób powstało 6 poziomych pasów rozmieszczonych równomiernie na fasadzie budynku. Panele zostały umieszczone w szynach w strefie między szklaną fasadą i budynkiem. Kompletny montaż ekranu wraz uruchomieniem iluminacji trwał rekordowo krótko, bo jedynie osiem godzin.
Logistyka połączeń modułów Boards zarówno zasilania jak i sterowania nie jest skomplikowana i nie wymaga specjalnych umiejętności monterów. Program eMedia i Wideo Mikro Konwerter zmieniły świecącą instalację w wielki, animowany, medialny ekran. Ogromna, nowatorska fasada medialna miała na celu skupienie publicznej uwagi na promowanych przez firmę programach ubezpieczeniowych. Stworzenie tego projektu jest następstwem podobnego rozwiązania na fasadzie biurowca tej samej firmy w Wiedniu, który zapewnił firmie znaczny wzrost obrotu po zainstalowaniu medialnego ekranu. Powodzenie tego projektu zadecydowało o tym, że przedsiębiorstwo zamierza stworzyć podobne iluminacje na wszystkich głównych biurowcach w innych krajach.
Ekrany medialne stanowią zupełnie nową formę komunikacji z potencjalnymi klientami. To nie jest zwykła reklama produktów, czy usług na multimedialnym ekranie. Fasada przyciąga spojrzenia ludzi z uwagi na swoją wyjątkowość. Fasady medialne mogą być wykonywane w różnych technikach i rozmiarach praktycznie bez ograniczeń stanowiąc znaczący potencjał w kreowaniu projektów architektonicznych. A światło LED jest doskonałym elementem stwarzającym projektantom multimedialnych fasad zupełnie nowe, nieograniczone możliwości.
2012-08-24
Źródło: Multi PR / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Państwo i biznes: sojusz na rzecz bezpieczeństwa w... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności
- Pit 2020 Liczba postów: 23 Grupa: Trudne tema... Cześć, pomyślałam że podzielę się z Wami moimi odczuciami w temacie rozliczeń PIT. W końcu to bardzo aktualny temat i myślę, że wiele osób on zainteresuje. Otóż...
- Zakup nieruchomości Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Planuję zakup mieszkania w najbliższych miesiącach i powoli zaczynam rozglądać się za konkretnymi ofertami. Jedna z firm, która wpadła mi w oko, to https://www....
- Materace termoelastyczne Liczba postów: 6 Grupa: Trudne tema... slope is a wonderful game that I've spent far too much time playing
- Nie przegap terminu! Firmy korzystające z ceny mak... Liczba postów: 0 Grupa: Aktualności