PM Group Polska zaprojektował biurowiec "INVEST-PARK"
Od projektu konstrukcji po kolorystykę doniczek – PM Group Polska zaprojektował biurowiec dla Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK” wraz z aranżacją pomieszczeń wspólnych. Reprezentacyjny budynek czeka teraz na pozwolenie na budowę.
Czytaj dalej
Międzynarodowa firma architektoniczno-inżynierska PM Group Polska przygotowała projekt budowlany biurowca, kosztorys inwestorski, a także dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę. Eksperci firmy będą sprawować nadzór autorski nad realizacją obiektu, który stanie przy ulicy Uczniowskiej w Wałbrzychu. Czterokondygnacyjny obiekt biurowo-administracyjny ma mieć powierzchnię ok.5,5 tys. mkw. netto. Inwestorem jest Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „INVEST-PARK”, która zajmie jedno z pięter. Pozostałe kondygnacje zostaną przeznaczone na wynajem. Na parterze natomiast zaprojektowano reprezentacyjny hol, sale konferencyjne, kawiarnię, przychodnię medyczną, pomieszczenia dla placówki bankowej oraz biura.
Dodatkowe zadanie, którego podjęli się architekci z PM Group Polska, to projekt aranżacji wnętrz pomieszczeń wspólnych. Największym wyzwaniem było zaprojektowanie strefy recepcyjnej biurowca, która łączy w sobie wiele funkcji i tradycyjnie jest najdroższą częścią aranżacji budynków biurowych, w przeliczeniu na metr kwadratowy. – Hol wejściowy to z jednej strony centrum komunikacyjne budynku, z drugiej zaś wizytówka firmy, pełni więc ważną funkcję reprezentacyjną – mówi Eugeniusz Konior, główny architekt projektu realizowanego dla WSSE „INVEST-PARK”. – Dodatkowo hol musi nawiązywać do elewacji i bryły całego obiektu, być jego kontynuacją stylistyczną. No i wreszcie jest to miejsce pracy, dlatego przy jego projektowaniu trzeba wziąć pod uwagę funkcje, jakie ma pełnić w życiu biurowca – dodaje.
Ponieważ wejście do biurowca zaprojektowano w formie szklanego walca, architekci PM Group przenieśli jego eliptyczną podstawę na podłogę holu i wyodrębnili ją kolorystycznie. Mając na względzie komfort przebywania w części recepcyjnej, nadwieszono dwie ostatnie kondygnacje, co dodało pomieszczeniu przestrzeni i lekkości. Innym nawiązaniem do elewacji biurowca jest zastosowanie drewna w części recepcyjnej. – Zdecydowaliśmy się na powtórzenie przyjaznych w odbiorze drewnianych elementów, projektując ladę recepcyjną – mówi Tomasz Ciosk, design manager PM Group Polska. – Drewno z mocno widocznym rysunkiem słojów przenieśliśmy także na ścianę za ladą recepcyjną. Zabudowaliśmy nim wnęki funkcjonalne, dzięki czemu udało się ukryć wyposażenie biura. W efekcie recepcja sprawia wrażenie minimalistycznej i uporządkowanej, zgodnie z zasadą, że mniej znaczy więcej.
Minimalizm w projektowaniu wnętrz biurowych w projekcie PM Group został jednak ocieplony dzięki zastosowaniu odpowiedniej kolorystyki. Już samo drewno nadało holowi bardziej przytulny charakter, kolory ziemi go dopełniły. – Decydując się na oswojenie przestrzeni, wzięliśmy pod uwagę preferencje klienta – mówi Monika Oberc-Wiśniewska, architekt wnętrz PM Group Polska. – Przystępując do projektowania wystroju pomieszczeń biurowych, zawsze robimy gruntowne badanie oczekiwań inwestora. Pokazujemy mu różnego rodzaje aranżacje, materiały wykończeniowe, kolorniki, dekory. Uczymy się jego gustu, by dostosować projekt do jego potrzeb. W przypadku obiektu dla „INVEST-PARKU” przestrzeń biurowa miała być udomowiona. Stąd drewno, ciepłe kolory płytek podłogowych i ścian. Do wystroju dopasowaliśmy też oświetlenie, a nawet kształty i barwy donic na kwiaty.
Architekci PM Group Polska podkreślają, że współczesna architektura wnętrz szanuje naturalną skłonność człowieka do oswajania przestrzeni. - Hol biurowy to przecież także miejsce pracy recepcjonistek, czy ochroniarzy, którzy muszą czuć się w nim dobrze. Tam na umówione spotkania czekają klienci – tłumaczy Monika Oberc-Wiśniewska. Dla nich zaaranżowano poczekalnię, wyposażoną w telewizory, która może być wykorzystywana także na krótkie spotkania. Eksperci PM Group skoncentrowali się w projekcie biurowca dla Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej na tym, by hol wejściowy był miejscem przyjaznym. Nie rezygnując z funkcji reprezentacyjnej postawili na funkcjonalność i przytulność. - Odhumanizowane miejsca sprawiają, że czujemy się w nich obco. Nie chcemy tego w strefie recepcyjnej biurowca – mówi Tomasz Ciosk. - To wizytówka firmy, jednocześnie jej serce, warto więc pokazać, że to serce na dłoni.
Źródło: Profit Communications / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Własna firma - porady Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Kilka tygodni temu otworzyłam swój pierwszy butik z modą damską i chcę teraz stworzyć stronę internetową, żeby pokazać ofertę i spróbować sił w sprzedaży online...
- Gdzie zamówić materiały reklamowe? Liczba postów: 282 Grupa: Trudne tema... Oferta gadżetów reklamowych obejmuje różnorodne produkty, które mogą być używane jako element promocyjny podczas wydarzeń branżowych, konferencji czy targów. Na...
- Transport i spedycja Liczba postów: 20 Grupa: Trudne tema... W takim razie warto wziąć pod uwagę Polish Forwarding Company https://pfc24.pl/ to firma, która od 2011 roku dostarcza kompleksowe rozwiązania logistyczne. Dzię...
- Gdzie w Białymstoku domy na sprzedaż? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Jak porównasz sobie cenę i metraż mieszkania od dewelopera a dom, to sam zobaczysz, że lepszą inwestycją jest to drugie. Luknij na https://www.aah-development.p...
- Marketing Liczba postów: 124 Grupa: Trudne tema... Agencje influencer marketingu, takie jak http://tearsofjoy.pl/ , potrafią wzmocnić strategię marketingową marki poprzez efektywne kampanie oparte na współpracy....