Porządek w biurze

Porządek w biurze

Większość z nas ceni sobie porządek w pracy, ale jeśli chodzi o uprzątniecie papierów, wyrzucenie niepotrzebnych kartek, czy choćby opróżnienie przepełnionego śmietnika to bywa różnie. Czy możemy cały ten bałagan pozostawić osobie sprzątającej? Może jednak sami też powinniśmy czasem coś zrobić? Czytaj dalej

Zagubiona osoba sprzątająca


Postawmy się na miejscu osoby odpowiedzialnej  za porządek w biurze podczas naszej nieobecności, która ma kilka pokoi, które po jej pracy mają wyglądać, jakby nikt tam nie pracował przez cały dzień. Czy mogę wyrzucić te papiery? A może ktoś, kto je zostawił ich potrzebuje? Zapewne takie pytania stawiają sobie pracownicy serwisu dbającego o czystość. Potrzebne nam notatki prowadzimy w różny sposób. Nie raz i nie dwa zdarzało się pewnie, że zapisywaliśmy coś sobie na powyrywanych krzywo kartkach i zostawialiśmy je na biurku, po wyjściu z pracy.  To bardzo zły nawyk. Karteczka może spaść na ziemię albo swoim wyglądem prowokować do wyrzucenia jej. Skąd osoba sprzątająca ma wiedzieć, czy może się tego pozbyć czy nie? Odpowiedź jest prosta. Wyrzuci to co leży na ziemi, a to co jest na blacie raczej zostawi. Dbajmy o porządek na swoim biurku i w jego okolicach, na tego typu karteczki można sobie wydzielić szufladę lub trzymać je w jakimś miejscu, które da znać osobie dbającej o porządek, żeby tego nie wyrzucała. Sposobów jest wiele, od wszelakich ozdób na biurko ze spinaczem, po specjalnie przystosowane do tego teczki czy półeczki, które można kupić w sklepie papierniczym. Warto pod koniec dnia (czasem w trakcie) uporządkować sobie wszystkie papiery na takich półkach. Dzięki temu ułatwimy prace i sobie, i osobie sprzątającej. Nie będziemy już więcej szukać jakichś zaginionych notatek, a osobie dbającej o porządek zaoszczędzimy bólu głowy związanego z odwiecznym pytaniem: Czy to jest potrzebne? Gdy wrócimy następnego dnia do biura szybko się odnajdziemy i zaoszczędzimy czas.

 

 

 

Dywaniki i podłoga wokół biurka


A co z dywanikami, które często mamy pod swoimi nogami? Czasem na nie nakruszymy, jedząc w pośpiechu drugie śniadanie, albo wylejemy coś na podłogę. Warto zaraz po sobie posprzątać, długo nam to nie zajmie, a teren wokół biurka będzie przyjemniejszy i gdy ktoś do nas przyjdzie, czy to przełożony czy też klient, będzie widział, że jest czysto, schludnie i że dbamy o miejsce pracy. To dobrze o nas świadczy. Chyba nikt nie chciałby widzieć rozlanej na podłodze kawy albo kawałka ciasta na dywaniku. Osoba odpowiedzialna za utrzymanie porządku nie będzie za nami latać z mopem. Ona też ma inne pokoje i w nich również musi być porządek, nie  możemy się oglądać tylko na serwis, sami też powinniśmy zadbać o miejsce pracy.

 

 


Kosz na śmieci


Co będzie, gdy zapełnimy kosz na śmieci, a osoby zajmującej się porządkiem w biurze nie ma w pobliżu? Odpowiedź jest prosta. Możemy sami wziąć worek, wymienić na nowy, a zapełniony zostawić przy drzwiach serwisu sprzątającego (jeśli nie chce nam się iść do pojemnika na zewnątrz budynku). Tam co chwile ktoś przechodzi i na pewno wyrzuci te śmieci, a nam pozwoli cieszyć się świeżym powietrzem w biurze. Oczywiście to nie należy do naszych obowiązków, ale w ten sposób pomożemy osobie sprzątającej, która najwidoczniej nie miała pojęcia, że tak szybko zapełnimy śmietnik, dlatego do nas nie przyszła. Warto mieć kontakt z serwisem dbającym o porządek i dawać im znać, kiedy ich potrzebujemy. Naprawdę ciężko jest im dopasować grafik tak, aby wziąć wszystko pod uwagę.

Brudny monitor, kubki po kawie


Jeśli chodzi na przykład o brudny monitor, osoba zajmująca się sprzątaniem może to przeoczyć, dlatego warto zwrócić jej uwagę lub czyścić monitor samemu. Nie jest to nic trudnego, a będzie nam się łatwiej pracowało. Warto też posprzątać swoje miejsce pracy z talerzyków czy kubków po kawie. Sami wiemy najlepiej, gdzie odłożyć pozmywane naczynia. Takimi drobnymi czynnościami ułatwimy serwisowi pracę, a sami na tym zbyt wiele nie stracimy.


Wyręczyć serwis sprzątajacy?


Nie mamy wyręczać serwisu sprzątającego, bo wiadomo, że dbanie o czystość w pomieszczeniach  to ich praca, ale naprawdę możemy trochę po sobie posprzątać. Należy na przykład uporządkować papiery i pozmywać po sobie naczynia. Zajmie nam to 5 minut, a ona robiąc to za 20 osób będzie miała mnóstwo pracy. Poza tym oszczędzimy jej zagwozdki, co zrobić z kartką leżącą na ziemi, na której jest numer telefonu, a później sobie pytania, co się z nią stało?

 

 


Źródło: budnet.pl
Autor: Mateusz Burzyński

Czytaj też…

Czytaj na forum

Ostatnio na forum

  • Pokój dla dziecka Liczba postów: 197 Grupa: Nowości ara... Bardzo ciekawą ofertę edukacyjnych zabawek dla dzieci posiada sklep https://www.toyz.pl/ Z pewnością znajdziecie tam idealną propozycje dla każdego dziecka.
  • Ogrody Zimowe Liczba postów: 96 Grupa: Ogrody Ogrody zimowe to najlepsza propozycja i bardzo mi się podobają, aby można było pięknie korzystać z niego przez cały rok. Chcecie sprawdzić, które opcje są najko...
  • Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 356 Grupa: Robimy stro... Podłogi drewniane moim zdaniem są najlepsze, bo sprawiają wrażenie ciepłych i są stosunkowo łatwe w utrzymaniu. Świetnie się prezentują i bez problemu można je....
  • Rozbiórki Liczba postów: 107 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
  • Samemu czy z firmą Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
  • blacha trapezowa Liczba postów: 142 Grupa: Robimy dach Gdy wiata ma być solidna to tylko blachotrapez. Klienci czasem szukają innych rozwiązań ale to są opcje mniej korzystne w relacji jakość do ceny.

Kalkulator paneli podłogowych

Społeczność budnet.pl ma już 19165 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 290

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >