Umocniony nasyp Szybkiej Kolei Hiszpańskiej

Umocniony nasyp Szybkiej Kolei Hiszpańskiej

Pociągi, które na trasie Kordowa – Malaga mogą rozwijać prędkość do 350 km/h stanęły w obliczu zagrożenia. Nasyp kolejowy o długości 155 km był podkopywany przez urocze szkodniki, dlatego do jego umocnienia zastosowano siatkę heksagonalną.

 

Zapobiec ryzyku wypadków

 Tam, gdzie można osiągnąć zawrotne prędkości 350 km/h bezpieczeństwo ma priorytet. Aby zapewnić stabilność torów kolejowych na trasie Kordowa – Malaga wykorzystano produkt firmy Betafence – siatkę plecioną o sześciokątnych oczkach, wykonaną z grubego drutu.

 

 

 

Złe zające

 Takiego rozwiązania wymagała specyfika terenu wzdłuż trasy Madryt – Malaga. Duża część odcinków zlokalizowana jest wśród pól i lasów, w których żyją zające. Zwierzaki wybrały nasypy jako doskonałe miejsce na swoje nory i zjawisko stało się prawdziwą plagą.

 

 

Ryzyko ich działań mogłoby mieć poważne skutki dla konstrukcji nasypów. Korytarze nor rozgałęziają się, co wpływa na osłabienie konstrukcji, a tym samym przyczyniłoby się do osuwania ziemi. W czarnym scenariuszu mogłoby dojść do poważnej katastrofy.

 

 

Ponad milion m2 siatki

 Wprowadzono działania prewencyjne, których celem było uniemożliwienie zającom dostępu do nasypów poprzez zabezpieczenie łącznie 1,3 mln m2  powierzchni terenu za pomocą siatki Hexanet. Siatka jest ocynkowana i pokryta antykorozyjną powłoką PVC. Jej oczka mają rozmiar 38 mm, a średnica drutu wynosi od 1,40 do 1,80 mm, dzięki czemu produkt jest odporny na przegryzienie. Całość została wyprodukowana na zamówienie.

 

 

18 miesięcy wytężonej pracy

 Proces powlekania siatką olbrzymiej powierzchni nasypu trwał łącznie 18 miesięcy, podczas których każdego dnia na miejsce dowożono 1 do 2 ciężarówek załadowanych siatką w rolkach. Na ziemi siatki rozwijano, następnie łączono je drutem, po czym przysypywano cienką warstwą gruntu.

 

 

 

Szybka kolej – długa inwestycja

 NAFA - Nuevo Acceso Ferroviario a Andalucía (Nowa Droga Kolejowa do Andaluzji) to projekt, którego część stanowi odcinek Kordowa – Malaga. Prace nad budową szybkiej kolei rozpoczęły się już w roku 1999 i trwały wiele lat ze względu na stopień skomplikowania samego projektu, jak i terenu, przez który poprowadzono torowisko. Natomiast skutki budowy są jak najbardziej zauważalne dla użytkowników kolei. Dzięki wybudowaniu odcinka Madryt – Malaga czas przejazdu pomiędzy tymi miastami skrócił się o 1,5 godziny. Pociągi na tej trasie mogą już teraz jeździć z prędkością do 300 km/h, choć konstrukcyjnie została ona przygotowana nawet na 350 km/h.

 

 

Źródło: hyperCREW / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Twój idealny ogród Liczba postów: 139 Grupa: Ogród i dzi... Ostatnio szukałem stołu do ogrodu i trafiłem na https://tiny.pl/2f5pgkfm Fajnie, że mają zarówno okrągłe, jak i prostokątne blaty. Okrągły świetny na spotkania....
  • Jamniczek Liczba postów: 28 Grupa: Nasze zwier... Polecam przekąski od https://mrbandit.pl pełnowartościowe z bardzo dobrym składem. Na pewno idealnie sprawdzą się dla twojego pieska
  • pies ze schroniska Liczba postów: 203 Grupa: Nasze zwier... Decydując się na pieska warto przede wszystkim zadbać o jego podstawowe potrzeby. Na pewno bardzo ważna jest dobrze zbilansowana karma np od https://rawpaleo.eu...
  • Inwestycja w ogród Liczba postów: 260 Grupa: Ogród i dzi... Miejscem w którym znajdziecie wszystko co niezbędne aby odmienić Wasz ogród jest https://brukcomplex.pl/kategoria-produkt u/chemia-brukarska/impregnaty-do-betonu. ..
  • Wyjazdy - z psami czy bez Liczba postów: 75 Grupa: Nasze zwier... W Czechach winieta jest wymagana na większości dróg szybkiego ruchu, dlatego jej zakup przed podróżą jest koniecznością. Można ją kupić w wersji elektronicznej,...

Kalkulator zebranej deszczówki

Społeczność budnet.pl ma już 20130 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 287

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >